Csiha Győző Tagintézménye

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
Az érettségi rendszere
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Gyakorlati oktató FSZ
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Készült a leendő vizsgázóknak
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben
Elektronikai Technikus
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA OKJ-vizsgák az iskolai rendszerű szakképzésben Halász János április 21.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Szakképzési változások
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A szakmai vizsgáztatás rendszere MA és HOLNAP Soós László Szociális és Munkaügyi Minisztérium Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály Székesfehérvár, 2007.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

Csiha Győző Tagintézménye Aktualitások Az első RFKB döntés hatásai Arány – irány Beiskolázás Találgatunk vagy hazudunk? Ki az erősebb? (RFKB kontra tankötelezettség) … de hova lettek a lányok? Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Aktualitások A TISZK és különböző típusai TISZK-ek a régióban Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Aktualitások Az új OKJ (2006) első nagy vizsgája Egy- és kétéves szakképesítések Az új vizsgarendszerhez kapcsolódó dokumentumok Bizonyítvány Vizsgadokumentumok Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Autószerelő Egy konkrét szakképesítés Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Autószerelő AUTÓSZERELŐ 51 525 01 1000 00 00 Iskolai előképzettség: középiskola befejező évfolyamának elvégzése Elmélet aránya: 50 % Gyakorlat aránya: 50 % Rész-szakképesítések 51 525 01 0100 31 01 Autóbontó 51 525 01 0100 31 02 Autókarbantartó és -ápoló 51 525 01 0100 21 01 Autómosógép-kezelő Ráépülések 51 525 01 0001 54 01 Autótechnikus 51 525 01 0001 52 01 Gázautószerelő Képzés maximális időtartama: Autószerelő 2 év vagy 2000 óra Autótechnikus 1 év vagy 1000 óra Gázautószerelő - év vagy 300 óra Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Autószerelő Az 51 525 01 1000 00 00 azonosító számú, Autószerelő megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak azonosítója megnevezése 0619-06 Környezetvédelmi felülvizsgálat feladatai 0673-06 Közúti járműszerelő közös feladatok I. 0674-06 Gépjármű karbantartás I. 0675-06 Gépjárműjavítás I. 0864-06 Autókarbantartás, ápolás 0865-06 Autóbontás 0866-06 Autómosás 0886-06 Általános vállalkozási feladatok 1208-06 Járműjavítás, -tisztítás I. Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Autószerelő OKTATÁS Elmélet Gyakorlat Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Autószerelő A vizsga szervezése A vizsgaszervező biztosítja: Helyszín Dokumentációk, eszközök, anyagok Dokumentumok Vizsgaszervezési és lebonyolítási szabályzatot Vizsgaprogramot Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye Autószerelő Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

A szakmai vizsga értékelése %-osan: Autószerelő A szakmai vizsga értékelése %-osan: Az 51 525 01 1000 00 00 azonosító számú, Autószerelő megnevezésű szakképesítéshezrendelt vizsgarészek és ezek súlya a vizsga egészében 6. vizsgarész: 10 9. vizsgarész: 5 10. vizsgarész: 5 11. vizsgarész: 30 12. vizsgarész: 5 13. vizsgarész: 5 14. vizsgarész: 5 15. vizsgarész: 10 20. vizsgarész: 25 Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

A vizsgázó teljesítményének értékelése Autószerelő A vizsgázó teljesítményének értékelése 25. § (1) A vizsgázó az egyes vizsgarészeken elért teljesítménye alapján szakképesítésenként egyetlen osztályzatot kap. (2) Az osztályzatok a következők: jeles (5), jó (4), közepes (3), elégséges (2) és elégtelen (1). (3) A vizsgarész %-os eredményét az egyes feladatok %-os értéke és a szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott súlyozás szerint kell megállapítani. Ha a szakmai és vizsgakövetelményről szóló rendelet másképp nem rendelkezik, sikeres a vizsgarész, ha az így kapott érték 50% feletti. (4) Ha a szakmai és vizsgakövetelményről szóló rendelet másképp nem rendelkezik, a vizsgarészenként elért %-os teljesítmények szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott súlyozott átlaga alapján, az (1) bekezdés szerinti osztályzat a következő: 81-100%jeles (5) 71-80%jó (4) 61-70%közepes (3) 51-60%elégséges (2) 50% vagy 50% alatt elégtelen (1) A vizsga értékelése és az eredmények számítása során az értékeket az általános szabályok szerint kerekítve és egész %-ban kifejezve kell megállapítani. (5) Ha a szakmai és vizsgakövetelményről szóló rendelet másképp nem rendelkezik, sikertelen a szakmai vizsga, ha a vizsgázó egy vagy több vizsgarészen 50% vagy az alatti teljesítményt nyújtott. Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer 1057/2005. (V. 31.) Korm. határozat: a szakképzés-fejlesztési stratégia végrehajtásához szükséges intézkedésekről III. Fejlettebb információs rendszert! e) Pályakövetési rendszert kell bevezetni. Felelős:oktatási miniszter, foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter, szakképesítésért felelős miniszterek Határidő:2008. december 31. 2005-2006-ra tervezett részintézkedés: Az elhelyezkedés jellemzőit első alkalommal 2006-ban kell vizsgálni. Határidő:2006. december 31. Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer 1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 12. § (1) A tanuló kötelessége, hogy (6) A tanuló kötelessége, hogy a szakmai vizsgája sikeres befejezését követően - feltéve, hogy nem létesített foglalkoztatási jogviszonyt - három éven belül - jogszabályban meghatározottak szerint - a pályakövetési rendszernek az iskolában megszerzett szakképesítése hasznosulásával kapcsolatban adatot szolgáltasson. Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer 1993. évi LXXVI. törvény a szakképzésről A szakképzés irányítási rendszere 4. § (2) Felhatalmazást kap a miniszter a szakképesítésért felelős miniszter egyetértésével, hogy rendeletben határozza meg e) a szakképzés megkezdésére és folytatására vonatkozó feltételeket, a szakképzést folytató intézmények gyakorlati képzés szervezésére vonatkozó együttműködési megállapodásának tartalmi követelményeit, a pályakövetéssel összefüggő feladatokat. Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer Szoftverfejlesztési szolgáltatások AJÁNLATI/RÉSZVÉTELI FELHÍVÁS II.1.1) Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés: A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) 2.2.1-08/1-2008-0002 keretében „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” című kiemelt projektjéhez kapcsolódóan Pályakövetési Rendszer (PKR - informatikai rendszer) tervezése, kivitelezése és bevezetése vállalkozási szerződés keretében. VI.5) E HIRDETMÉNY FELADÁSÁNAK DÁTUMA: 3.6.2009. Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer Cél: folyamatos munkaerő-piaci információk biztosítása - az intézmény-fenntartóknak az intézmények képzési struktúrája alakításának érdekében - az intézményeknek, hogy képzési tevékenységüket a megrendelők igényeihez tudják igazítani - a tanulóknak/hallgatóknak, hogy megalapozottan válasszanak a szakirányok, képzési programok között Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Pályakövetési rendszer Szolgáltatások: Szabványosított adatgyűjtés, -tárolás, -feldolgozás Pályakövetési honlap szűrt keresési lehetőség térségi, régiós és országos szinten, pl. képzési kínálat, kereslet, végzettek száma, elhelyezkedési esély stb. Visszacsatolás rendszerének működtetése az oktatási intézmények, fenntartók, munkaadók és a pályaorientációt végző intézmények felé Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.

Csiha Győző Tagintézménye KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Bakó Sándor bakos63@gmail.com Kőrösi Csoma Sándor Gimnázium, Szakközép, Szakképző és Általános Iskola, Kollégium Csiha Győző Tagintézménye Hajdúnánás 2009. június 16.