Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa 2009. január 29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa 2009. január 29."— Előadás másolata:

1 Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa 2009. január 29.

2 „A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1

3 Tervezett alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

4 Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

5 SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

6 ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

7 A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás- irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás- irányító Változó tartalmak Információ Tanulás- irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása   Helyi  fejlesztések  befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika

8 3. új tananyag 2. új tananyag 1. új tananyag kell Jelenlegi helyzet Helyi tananyagok összeállításának jelenlegi lehetőségei „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 1.10 1.11 1.12 2. Régi tankönyv 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 1.10 1.11 1.12 3. Régi tankönyv 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 1.8 1.9 1.10 1.11 1.12 Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak

9 Szakmai Tankönyvi Tartalomszolgáltatási Rendszer Szak-Tan-TáR Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyveiTananyagegységek tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység Tananyagegység alapú képzési folyamat

10 A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok 52-543-01-0100-31-01Abroncsgyártó 31-341-04-0100-31-01Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő 52-521-01-0010-52-01Akusztikus emissziós anyagvizsgáló 54-345-02-0100-31-01Anyagbeszerző 33-543-01-0100-21-01Asztalosipari szerelő 52-522-01-0000-00-00Atomerőművi gépész 52-522-02-0000-00-00Atomerőművi karbantartó 52-523-01-1000-00-00Automatikai műszerész 52-523-01-0001-54-01Automatikai technikus 31-521-08-0010-31-01Autógyártó 33-582-02-0000-00-00Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő 33-346-01-0001-52-01Beszédleíró-gyorsíró 31-582-15-0100-21-01Beton- és vasbetonkészítő 31-582-01-0000-00-00Betonelemgyártó 0344-06Autógyártó feladatok 0110-06Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 0203-06A próbagyártás technológiája 0339-06Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok 31-521-08-0010-31-01Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító 0344-06Autógyártó feladatok 0203-06A próbagyártás technológiája 0339-06Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei

11 Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

12

13

14 1. szakképesítés Szakképesítések (kimenetek) 2. szakképesítés M 0001M 0002M 0003M 0004M 0005M 0006M 0008M 0009M 0010 Modulok M 0007 Szakképesítések minőségértéke 2. szakképesítés 3. szakképesítés Modulok mennyiségértéke M 0001 M 0002 M 0004 M 0007M 0006 M 0005 M 0008M 0009 M 0010 M 0008 M 0009 M 0010 M 0007 M 0005 M 0006 A modulokhoz kötődő fejlesztési feladatok mennyisége  

15 SZAKKÉPESÍTÉSEK Fejlesztési feladatok Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképzés a vizsga folyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Tartalomelem-struktúra meghatározása Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Bemeneti kompetenciák Feladat készítés Tananyag-tartalomelemek készítése

16 SZAKKÉPESÍTÉSEK A) HumánB) GépészetC)D)E)F)G)H) Agrár 8 szakmai tématerület; 40 szakmai téma főcsoport; 144 szakmai témacsoport; 192 munkacsoport; 6x192 szakértő. Fejlesztési feladatok Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképzés a vizsga folyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Tartalomelem-struktúra meghatározása Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Bemeneti kompetenciák Feladat készítés Tananyag-tartalomelemek készítése

17 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! nagy.laszlo@nive.hu www.nive.hu


Letölteni ppt "Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa 2009. január 29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések