Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21."— Előadás másolata:

1 Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21.

2 Az NSZFI szakképzésfejlesztéshez kapcsolódó feladatai  Moduláris felépítésű, kompetencia alapú képzési szerkezet jogszabályi megalapozottsága  OKJ monitoring vizsgálat  TISZK regisztráció  TÁMOP 2.2.1

3 Tárcák SZVK (417 db) SZVK-t kiadó rendeletHatályba lépés SZMM 13 195 197 2/2006. (VIII. 8.) SZMM 21/2007. (V. 21.) SZMM 15/2008. (VIII. 13.) SZMM 2006. aug. 16. 2007. szept. 1. 2008. aug. 28. FVM448/2008. (I. 23.) FVM2008. ápr. 22. GKM 1 16 43 63/2006. (VIII. 30.) GKM 78/2007. (VIII. 31.) GKM 15/2008. (IV. 3.) GKM 2006. szept.1. 2007. szept. 1. 2008. aug. 31. ÖTM1125/2008. (IV. 29.) ÖTM2008. szept. 1. SZVK-t kiadó rendeletek (1.)

4 SZVK-t kiadó rendeletek (2.) Tárcák SZVK (417 db) SZVK-t kiadó rendeletHatályba lépés KvVM1212/2008. (IV. 30) KvVM2008. szept. 1. HM3 17/2008. (VII. 18.) HM 19/2008. (VIII. 14.) HM 2008. aug. 1. IRM1015/2008. (VII. 28.) IRM2008. aug. 1. OKM61 20/2008. (VII. 29.) OKM 21/2008. (VII. 30.) OKM 2008. szept. 10. PM1923/2008. (VIII. 8.) PM2009. jan. 1. EÜM1632/2008. (VIII. 14.) EÜM2008. aug. 15.

5 Szakképesítések száma típusaik szerint (8/2008. (VI. 13.) SZMM rendelet alapján)

6 Szakmai és vizsgakövetelmények moduláris OKJ szerint

7 Központi programok moduláris SZVK szerint

8 OKJ monitoring vizsgálat Célja:  Megítélni az új szakképesítési rendszer bevezetésének sikerességét, a szakmai megvalósítás hatékonyságát  Véleményt mondani az új rendszer beválásáról  Javaslatokat tenni a szükséges módosításokra

9 A vizsgálat témakörei 1. Vélemény az SZVK általános előírásairól 2. Vélemény a szakképesítések szakmai-és vizsgakövetelményeiről 3. Vélemény a központi programok helyi alkalmazásának tapasztalatairól 4. Vélemény az áttérés sikerességéről Összesen 16 kérdés-csoportban, adat-típusú és szöveges véleménykérés

10 A vizsgálat kiterjedtsége  A vizsgálat azokra az intézményekre irányult, amelyek a 2007.október 1.- és 2008. szeptember 30. között vizsgával befejeződött, új OKJ szerinti képzéseket folytattak.  Vizsgálni kívántunk összesen 323 intézményt,ezen belül  234 felnőttképzési intézményt,  89 szakképző iskolát, illetve  113 szakképesítést kívántunk vizsgálni.  Visszaérkezett kérdőív összesen 116 intézménytől, ezen belül:  79 felnőttképzési intézménytől  37 szakképző iskolától, összesen  61 szakképesítésre vonatkozóan érkezett vissza kérdőív.

11 Főbb megállapítások Az új moduláris rendszert a válaszadók nem kérdőjelezték meg. Az átlagos „osztályzat” minden kérdéscsoportban 3,5 - 4,5 volt. A szöveges vélemények kritikusabbak voltak, mint az adattípusúak. A rendszer elemeinek pontosítása, jobb összehangolása egyértelmű kérés. Egyes szakképesítések esetében a konkrét változtatási javaslatokat tettek. Igény van a folyamatos és pontosabb segítségre a rendszer sikeres működése érdekében.

12 További feladatok  Szakértői értékelés (minősítés) készül az egyes szakképesítésekre vonatkozóan  Intézkedési terv készül a szükséges korrekciós feladatokra, pl.:  szakértői fórum összehívása,  konkrét felülvizsgálat,  módosítás (korrekció) végrehajtása, stb.  Külön terv készül a szakmai segítségadás további feladataira (pl.. Útmutatók készítése)

13 A 2009. április 20-ig nyilvántartásba vett TISZK-ek adatai  Az NSZFI által nyilvántartásba vett TISZK-ek száma:72  Regisztrált központi képzőhelyek száma:7  Nyilvántartásba vett TISZK-ek típusonként I. önkormányzati társulásként működő17 II. nonprofit társaságként működő6 III. évfolyam-szétválasztós19 IV. tagintézményes7 V. kiemelkedően közhasznú társaságként működő22 VI. önkormányzati társulás és más iskolafenntartó megállapodása alapján működő1 VII. önkormányzati társulás és nonprofit társaság megállapodásával működő0

14 TISZK típusonként iskolák száma és tanulók száma I.17478549 II. 6416067 III.10673002 IV. 718818 V.237 103918 VI. 17 6398 VII. 0 0 TISZK-ekben lévő fenntartók száma: 271 Állami140 Nem állami131 TISZK-ekbe bevitt iskolák száma 598 TISZK-ekben lévő összes tanuló létszáma: 303930

15 „A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1

16 Alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

17 Megvalósítás II.

18 Főigazgató Gazdasági főigazgató-helyettes pénzügyi audit Főigazgató-helyettes szakmai audit Programiroda vezető Fejlesztési vezetőPénzügyi menedzser Kontroller csoport FK, PüK Projektirányítás adminisztráció AP1 AP2AP3AP4 AP5 AP6AP7 AP8 AP9 Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Megvalósítás I.

19 Ellenőrzés

20 Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

21 SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

22 ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

23 A tankönyvi tartalommező megoszlása  Stabil tartalmak  Változó tartalmak  Helyi tartalmak  Feladat-vezérelt tanulásirányítás

24 Szakmai Tankönyvi Tartalomszolgáltatási Rendszer Szak-Tan-TáR Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyveiTananyagegységek tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység Tananyagegység alapú képzési folyamat

25 A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok 52-543-01-0100-31-01Abroncsgyártó 31-341-04-0100-31-01Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő 52-521-01-0010-52-01Akusztikus emissziós anyagvizsgáló 54-345-02-0100-31-01Anyagbeszerző 33-543-01-0100-21-01Asztalosipari szerelő 52-522-01-0000-00-00Atomerőművi gépész 52-522-02-0000-00-00Atomerőművi karbantartó 52-523-01-1000-00-00Automatikai műszerész 52-523-01-0001-54-01Automatikai technikus 31-521-08-0010-31-01Autógyártó 33-582-02-0000-00-00Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő 33-346-01-0001-52-01Beszédleíró-gyorsíró 31-582-15-0100-21-01Beton- és vasbetonkészítő 31-582-01-0000-00-00Betonelemgyártó 0344-06Autógyártó feladatok 0110-06Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok 0203-06A próbagyártás technológiája 0339-06Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok 31-521-08-0010-31-01Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító 0344-06Autógyártó feladatok 0203-06A próbagyártás technológiája 0339-06Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei

26 Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

27 SZAKKÉPESÍTÉSEK S) SzolgáltatásokP) PénzügyA) AgrárG) GépészetE) Építészet, faiparI) Informatika, elektromosság közlekedés V) Vegyipar, Könnyűipar,Nyomda- ipar, Környezetvédelem H) Humán 8 szakmai tématerület; 40 szakmai téma-főcsoport 144 szakmai témacsoport 192 munkacsoport; 6x192 szakértő. Fejlesztési feladatok Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképezés a vizsgafolyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Tartalomelem-struktúra meghatározása Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Bemeneti kompetenciák Feladatkészítés Tananyag-tartalomelemek készítése A megvalósítás ütemezése

28 A szakértők felkészítése Szakértői pályázat

29 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! nagy.laszlo@nive.hu www.nive.hu


Letölteni ppt "Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21."

Hasonló előadás


Google Hirdetések