Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer"— Előadás másolata:

1 Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer Szabó András TwinNet Kft.

2 Szakképzési adatbázis Pálya-választás, pálya-orientáció
Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-piaci elemzések Erőforrás kezelés e-Learning rendszer Vizsga-rendszer Nyomon követés

3 A szoftver jellemzői Az új OKJ-re épülő WEB alapú integrált, információs elemző- tervező szoftverrendszer. A program nem csupán egy adattárolási keretrendszer, hanem adattartalommal feltöltött komplex szoftver. az összes kimeneti képesítéshez tartozó SZVK és Központi Program adata a követelménymodulok, a tananyagegységek és tananyagelemek, a feladat- és kompetenciaprofilok, továbbá a szintekre bontott szakmai ismeretek és ismeret alkalmazások. a program WEB alapú, tehát az intézmény szerverére történő telepítés után valamennyi munkaállomásról egy böngészővel használható (Internet Explorer 7.0 ajánlott). adatbázisa az Interneten keresztül frissíthető

4 Referenciák Magyar Szakképzési Társaság: 42 mintatanterv készítés 21 szakmacsoportban, Internet projekt 470 tanterv TISZK referenciák : Széchenyi TISZK Székesfehérvár, Debrecen TISZK, Savaria TISZK Szombathely, Bánki TISZK Tatabánya, Naszály-Galga TISZK Vác, Dél-Pest Megyei TISZK Cegléd, Kecskeméti TISZK, Belvárosi TISZK Budapest, Eger TISZK, Miskolc TISZK, Közép-Békési TISZK Békéscsaba, Észak-Pesti TISZK Szakképző centrumok, társulások: Bács-Kiskun Szakképzési Konzorcium, Csepel, Szily, Kiskőrösi KTT, Raoul Wallenberg Iskolák, szakképző intézmények: Budapest, Veszprém, Debrecen, Paks, Keszthely, Vác, Kecskemét, Pécel, Székesfehérvár, Győr, Komárom, Abaújszántó, Aszód, Jászberény, Balassagyarmat, Bonyhád, Pécel, Kisújszállás, Pécs,Kadarkút, Esztergom,Szarvas, Miskolc, Szombathely, Cegléd, Eger, Pécs, Aszód, Szeged Tankönyvkiadók: Tankönyvmester

5 Képzési Program Szerkesztő
e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

6 Tapasztalatok Tanterv készítés idejének radikális csökkenése
Közös tantervek kidolgozása, szakmacsoportos alapozó tantervek készítése Alternatív tantervek készítése (pl. átmeneti időszakra) Egy tantervhez többféle időterv készítése (beszámításos képzés, tanfolyami képzés, stb.) SZVK alapján a Központi Program 0-100%-os figyelembevételével készíthető tanterv Óraszámok finomítása, iskolarendszerű képzéshez való illesztése szükséges Kényelmes használat megfelelő technikai feltételek esetén

7 Tanterv készítési idő (óra)

8 Előkészületek Moduláris OKJ felépítése, egységes fogalmi rendszer
A tanterv kimeneti képesítésének meghatározása (alap-szakképesítés, elágazás, ráépülés, rész-szakképes) Tantervi és/vagy felnőttképzési programot akarunk készíteni? Van-e központi program? Nézzük meg a modultérképet!

9 Szakmacsoport Szakképesítés
Kimeneti képesítés (pl. elágazás) Követelménymodul Tananyagegység Tananyag-elem Tananyag-egység Követelmény modul Szak-képesítés

10 Tananyagelem Az atomi szintű „építőkövei” a tantervünknek
A Központi Program tartalmazza! Tananyagelem jellemzői: Megnevezése, NSZFI azonosító, rövid szakmai tartalom leírása Javasolt óraszám(-ok) (elmélet, gyakorlat, elméletigényes gyakorlat) Személyes-, társas- és módszerkompetenciák Feladatprofil, szakmai ismeret, szakmai készség Egyéb jellemzők (tanulói tevékenységforma, képzési helyszín jelleg stb.)

11 Kimeneti képesítés Követelménymodul Tananyag-elem Tananyag-elem
TANTÁRGY 1 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 2 TANTÁRGY 3 TANTÁRGY 4 TANTÁRGY 5

12 Hogyan dolgozzunk? Ne hagyjunk ki tananyagelemet!
Ne tegyünk egy tananyagelemet két különböző tantárgyba! Ne tegyünk azonos tantárgyba két különböző követelménymodul tananyagelemét! Létrehozhatunk olyan tantárgyakat is, amelyekbe nem teszünk tananyagelemet, de ilyen esetben a szakmai tartalmat nekünk kell megadni!

13 Módszerek 1 2 3 4 Tantárgyak szerkezetének kialakítás
Tantárgyak óraszámainak meghatározása 3 Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 4 Dokumentum generálása, formázása 1 Tantárgyak szerkezetének kialakítás 2 Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 3 Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 Dokumentum generálása, formázása 1 Tananyag-elemek „szétdobálása” 2 Tantárgyak elnevezése 3 Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 Dokumentum generálása, formázása

14 Erőforrás Tervező e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

15 Jelenlegi tanulói létszámok Szakmacsoportos tanulók létszámadatai
TISZK Jelenlegi tanulói létszámok Szakmacsoportos tanulók létszámadatai Pedagógus, szakoktató létszámadatok Jelenleg oktatott szakmák, szakképesítések RFKB által támogatott szakmák Munkaerő-piaci igények Eszköz és helyiség kapacitások Humán erőforrás képzettsége Tantervi, képzési rendszer és annak erőforrás szükségletei Törvényi szabályozás (osztály-, csoportlétszámok, kötelező óraszámok)

16 Tervezési folyamatok Tanévi tervezés
Jelenlegi tanulói létszámok, képzések, erőforrások Rövid távú, egy éves tervezés Végzős tanulói létszámok, képzési struktúra változása, rövid távú erőforrás igények Hosszú távú, 2-4 éves tervezés Szakmacsoportos tanulói létszámok (9-11 évfolyam), pedagógus továbbképzések, eszközfejlesztések Stratégiai tervezés Munkaerő-piaci elemzések, beruházási tervek, pályázatok

17 Erőforrások kezelése Tanulói létszám adatok Oktatás- képzési kínálat
Jelenlegi tanulói létszámok Végzősök létszámadatai Szakmacsoportos alapozásban résztvevők Beszámíthatóság Osztály- és csoportlétszámok Oktatás- képzési kínálat Tantervi, képzési rendszer RFKB által támogatott szakmák, kimeneti képesítések Munkaerő-piaci kereslet „Piaci pozíció” Humán erőforrás lefedettség Pedagógus létszámok Szakmai képzettségek Továbbképzési tervek Eszköz erőforrások kapacitás kihasználása Rendelkezésre álló eszközök Képzéshez szükséges eszköz és szakterem szükségletek Beruházási ütemtervek

18 Köszönöm a figyelmet! TwinNet Kft. honlapja www.twinnet.hu
e-SZAKMA honlapja (prezentáció letöltése) Az Inetgrált Szakképzés Irányítási és Információs Rendszer (I3R) Ügyfélszolgálat telefonszáma (1) Személyes kapcsolatfelvétel Szabó László ügyvezető igazgató (20) Szabó András fejlesztési vezető (30)


Letölteni ppt "Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések