A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Fejlesztési technikák Szántóné Solymosi Ildikó
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségbiztosítás. A minőségügy A minőségügy alapjai A minőséget meghatározó tényezők A minőségrendszer Minőségrendszer felépítése Tanúsítás.
Alapfogalmak.
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
MINŐSÉGMENEDZSMENT Értékteremtő folyamatok menedzsmentje - IX. előadás
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
MEGVALÓSÍTÁSA, MÓDSZEREI, ESZKÖZEI
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Ellenőrzés, visszacsatolás
Minőségdíjak.
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
MEGVALÓSÍTÁSA, MÓDSZEREI, ESZKÖZEI
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Minőségbiztosítás LB-II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A vevőnek mindig igaza van!
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségbiztosítás.
Minőségbiztosítás.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják azon képességét, hogy meghatározott és elvárt igényeket kielégítsen (ISO8402) „A minőség: a használatra való alkalmasság.” (Juran)

A MINŐSÉG SZINTJEI A termék /szolgáltatás/, cég - megfelel a szabványok követelményeinek - megfelel a használati alkalmasságnak - kielégíti a megfogalmazott vevői igényeket - kielégíti a vevő látens igényeit - megfelel a környezetvédelmi elvárásoknak - megfelel a társadalmi elvárásoknak

TQM DEFINÍCIÓJA A TQM (ISO8402-1994) olyan vállalatirányítási módszer, amelynek középpontjában a minőség áll, a vállalat valamennyi tagjának a részvételén alapul, és hosszú táv sikerre törekszik a fogyasztó megelégedettségének, valamint a vállalat összes tagja és a társadalom hasznának figyelembevételével.

TQM JELLEMZŐI I. - emberközpontú - a vevői megelégedettséget állítja a középpontba - a cég szervezet valamennyi munkatársára kiterjed - a munkatársak megelégedettségének az elérésére törekszik - pozitív hozzáállás, elkötelezettség minden szinten

TQM JELLEMZŐI II. - a döntési jogkör leadására törekszik minden szinten (lapos piramis) - elvárás a tágabb értelemben vett közösség szükségletei és elvárásai kielégítése terén elért eredmény is - megvalósítása hosszú folyamat (USA tapasztalat: 5-7 év) - folyamatos fejlesztésre törekszik - profitcentrikus

TQM ALAPPILLÉREI Vezetés elkötelezettsége Vevőközpontú szemlélet Folyamatos javítás Az alkalmazottak felhatalmazása Team munka Állandó továbbképzés

TQM LEGFONTOSABB ALAPELVEI I. - Filozófia: a hibaokok megelőzése - Módszer: a vezetés elkötelezett, aktív stratégiai irányítása - Kiterjedése: valamennyi dolgozóra - Hatékonyság mérése: a minőségköltségek segítségével

TQM LEGFONTOSABB ALAPELVEI II. - Követelmény: hibamentesség - Szabályozott területei: a szervezet egésze - Cél: a folyamatos javítás

ISO-9000 JELLEMZŐI I. - rendszerben gondolkodik - nem terjed ki a cég valamennyi munkatársára - a folyamatok szabályozottságára, dokumentáltságára helyezi a hangsúlyt - nem fektet kellő hangsúlyt a vevői megelégedettség elérésének megkövetelésére („vevőszolgálat”)

ISO-9000 JELLEMZŐI II. - hatáskörök, felelősségek tisztázása alapján a hierarchiának megfelelően osztja el a döntési jogköröket - nem tartalmaz követelményt az élet minőségéhez, a környezethez, és a globális erőforrások megőrzésére irányuló hozzájárulásáról - viszonylag gyorsan, 1-2 év alatt teljesíthető a követelményszint - minőség centrikus

A minőség jellemzőkkel szembeni elvárások, a Kano-modell

PDCA - ciklus /A folyamatos fejlesztés modellje

A minőségbiztosítási rendszer hatékonyságának alakulása

A Nemzeti Minőségi Díj modellje

A folyamatos fejlesztés eszköztára (problémamegoldási technikák) - Adatfelvételi lap - K-J módszer - Benchmarking - Brainstorming - OK-hatásdiagramm (Ishikawa d.) - Fa-diagramm - Flow-chart (folyamat) diagramm - Hisztogramm - Szabályozó kártyák - Pareto diagramm - Mátrix diagramm - Hálódiagramm - Korrekció számítás - Faktoranalízis

A COMENIUS 2000 közoktatási minőségfejlesztési program szerkezete Ösztönző környezet Minőségkultúra terjesztése

A COMENIUS 2000 KÖZOKTATÁSI MINŐSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAM SZERKEZETE I.

A COMENIUS 2000 KÖZOKTATÁSI MINŐSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAM SZERKEZETE II.

A COMENIUS 2000 KÖZOKTATÁSI MINŐSÉGFEJLESZTÉSI PROGRAM SZERKEZETE III.