„ A nemzet felemelkedésének zálogaként a magyar oktatásügy nemes hagyományait a jelen kor elvárásaival és a jövő lehetőségeivel ötvözve, a felnövekvő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
Elkötelezettség és elhívatottság Pedagógus életpálya Előadó: Thaisz Miklós Oktatásért Felelős Államtitkári Kabinet.
A 2013/2014-es nevelési év az óvodákban
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
A pedagógus minősítési rendszer
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A pedagógus minősítési rendszer
Tantárgyfelosztás Az Nktv. és a 20/2012 EMMI rendelet alapján
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Tanfelügyelet és minősítés Az Oktatási Hivatal szerepe és feladatai a köznevelési rendszer megújításában augusztus 22. A mai előadáson a két kiemelt.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Pedagógusok előmeneteli rendszere - minősítés
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A közszolgálati jogviszony tartalma
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületre vonatkozó, a szakértői feladatokhoz kapcsolódó aktuális jogszabályi.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Tanévkezdő 2013/14.
Személyi döntések az iskolában
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Pedagógus életpálya Mosolits Lászlóné Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet

„ A nemzet felemelkedésének zálogaként a magyar oktatásügy nemes hagyományait a jelen kor elvárásaival és a jövő lehetőségeivel ötvözve, a felnövekvő nemzedék hazafias nevelése és minőségi oktatás érdekében” – született meg a 2011. évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről.

A McKinsey jelentés: „ Az iskolarendszer minősége a tanárok teljesítményétől függ” "A pedagógus nem lehet elkeseredett, megtorpant ember, mert a pedagógusnak egyetlen karizmája van: a jövőbe vetett hit optimizmusa." /Karácsony Sándor/

A pedagógusok ma Társadalmi presztízs alacsony, Kevesen választják a pedagógus pályát; nem látják a szakmai előrelépés, fejlődés lehetőségeit, pályaelhagyók száma nőtt, A bolognai rendszerű képzés hatása, Növekedett a pedagógusok terhelése.

A pedagógusok helyzetének változása A pedagógusképzés megújítása, Kiszámítható előmeneteli rendszer lehetősége - életpálya, A pedagógus életpálya-modellben a képzés, a pályakezdők mentorálása, és a pedagógusok egész pályafutás alatt zajló – szakmai fejlődése egységes rendszerré kell, hogy összeálljon.

Teljesítményalapú rendszerek Egyéni teljesítménybérek. Iskolaalapú javadalmazás. Az életpálya-modell koncepció az „egyéni teljesítmény” értékelésén alapul.

Az életpálya célja Cél: A pálya vonzóvá tétele, kiszámíthatóság, A jó pedagógusok megtartása, A köznevelési rendszer minőségének javítása, Emelkedhet a pedagógusoknak jelentkezők száma, A pálya presztízse nő, Az egyéni érdemeket honorálja, hivatástudat. Motiválja a tanárokat a saját karriercéljuk érvényesítése.

A pedagógus előmeneteli rendszer Nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 64.-65. § A Nkt. 95. § (3) értelmében a pedagógus előmeneteli rendszer 2013. szeptember 1-én lép hatályba.

Az életpálya 1. fokozat: Gyakornok 2. fokozat: Pedagógus I. 3. fokozat: Pedagógus II. 4. fokozat: Mesterpedagógus feltétele: 14 év gyakorlat, szakvizsga, 2. minősítés 5. fokozat: Kutatótanár feltétele: PhD, 8/14 év gyakorlat, 2. minősítés)

www.kpszti.hu/med/eletut/eletpalya_modell.ppt

www.kpszti.hu/med/eletut/eletpalya_modell.pp

A minősítő vizsga és eljárás 1. Nkt. 62.§: A minősítési eljárás során minden pedagógusra egységes, nyilvános szabályok vonatkoznak. A minősítő bizottság a pedagógus teljes körű tevékenységét és az intézmény pedagógiai programja, SZMSZ-e, pedagógus munkaköri leírása alapján vizsgálja. Nkt. 65. § (8) A minősítő vizsga és a minősítési eljárás részletes szabályait, a sikeres minősítő vizsgához és minősítési eljáráshoz, az alkotói szabadság igénybevételéhez szükséges követelményeket külön jogszabály állapítja meg.

Minősítő vizsga és minősítő eljárás 2. Minősítő vizsga: a Gyakornok részére. Minősítő eljárás: a pályán lévő pedagógusnak. A minősítést a kormányhivatal szervezi. A minősítésre a pedagógus a kormányhivatalnál jelentkezik. A minősítési eljárás összetett folyamat a minősítés szempontjai, az eljárásban résztvevők, a módszerek és a minősítő eljárás időtartama tekintetében is.

Nem felelt meg Ha a Gyakornok a megismételt minősítő vizsgán, vagy a Pedagógus I. fokozatba besorolt pedagógus a megismételt minősítési eljárás eredményeként „nem felelt meg” minősítést kapott, közalkalmazotti jogviszonya, munkaviszonya e törvény erejénél fogva megszűnik.Nkt. 64. § (8)

Jogorvoslat, ha nem felelt meg A pedagógus a minősítő vizsga és a minősítési eljárás hibás vagy valótlan ténymegállapításának, személyiségi jogát sértő megállapításának megsemmisítését a minősítés közlésétől számított harminc napon belül a bíróságtól kérheti.

A bizottság tagjai A megyei kormányhivatal által delegált, felkészített szakértő A fenntartó szándékait is képviselő intézményvezető a.) A pedagógusképző intézmény felkészített oktatója b.) A Pedagógus Kar szakértője /a kar megalakulásáig a minősítendő pedagógussal hasonló munkakörben dolgozó minősített pedagógus.

A minősítési szempontok A bizottságnak figyelembe kell venni többek között: A pedagógussal készített interjút és önértékelést (portfóliót) Az intézményvezető összegző véleményét Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzésen készült jegyzőkönyveket A foglalkozás-megfigyelések eredményeit A pedagógus munkájával kapcsolatos dokumentumokat A munkaközösség-vezetők, a diákok és a szülők véleményét

A szakértő személye a) felsőfokú végzettséggel és pedagógus szakképzettséggel; pedagógus- vagy oktatói munkakörben szerzett tíz év szakmai gyakorlattal; továbbá pedagógus-szakvizsgával rendelkezik, valamint akit pedagógus-munkakörben foglalkoztatnak, vagy a pedagógus-munkakörre szóló jogviszonya, munkaviszonya megszűnése óta tíz évnél kevesebb idő telt el, vagy b) rendelkezik a hivatal engedélyével

Élet-pálya elemek Illetményalap Jutalom Kereset kiegészítés Pótlékok Alkotói szabadság Nyugdíj előtti munkaidő csökkentés lehetősége

Illetményalap Az illetményalap figyelembe veszi az iskolai végzettséget. A mindenkori minimálbér összegének függvényében változik A pedagógus, (Gyakornok kivételével) a pedagógus-munkakörben töltött idő alapján háromévenként eggyel magasabb fizetési kategóriába lép. A magasabb fizetési kategória elérésével a hároméves várakozási idő újra kezdődik. A rendszer bevezetését követően a Pótlékokkal járó, egyes „többletfeladatok” (osztályfőnökség, mentori munka stb.) ellátásának már feltétele lesz a minősítés és megfelelő fokozat megléte.

Illetményalap A fokozatokhoz és ezen belül az egyes fizetési kategóriákhoz tartozó garantált illetményt, az illetményalap százalékában a Nkt. 65. § (1) 7. melléklete állapítja meg. Főiskolai végzettség esetén a mindenkori minimálbér száznyolcvan százaléka Nkt. 65. § (2) Egyetemi végzettség esetén kétszáz százaléka Nkt. 65. § (2)

A garantált illetményalap %-ban - 7. sz. melléklet

Az illetményalap összege Kategória/év Gyakornok (forintban) Pedagógus I. Pedagógus II. Mester pedagógus Kutató tanár 1. 0-2/4 176.400   2. 3-5 211.680 3. 6-8 229.320 4. 9-11 238.140 264.600 5. 12-14 246.960 273.420 6. 15-17 255.780 282.240 352.800 388.080 7. 18-20 291.060 361.620 396.900 8. 21-23 299.880 370.440 405.720 9. 24-26 308.700 379.260 414.540 10. 27-29 317.520 423.360 11. 30-32 326.340 432.180 12. 33-35 335.160 441.000 13. 36-38 343.980 449.820 14. 39-41 458.640 15. 42-44 467.460

Az illetményalap összege Kategória/év Gyakornok (forintban) Pedagógus I. Pedagógus II. Mester pedagógus Kutató tanár 1. 0-2/4 196.000   2. 3-5 235.200 3. 6-8 254.800 4. 9-11 264.600 294.000 5. 12-14 274.400 303.800 6. 15-17 284.200 313.600 392.000 431.200 7. 18-20 323.400 401.800 441.000 8. 21-23 333.200 411.600 450.800 9. 24-26 343.000 421.400 460.600 10. 27-29 352.800 470.400 11. 30-32 362.600 480.200 12. 33-35 372.400 490.000 13. 36-38 382.200 499.800 14. 39-41 509.600 15. 42-44 519.400

2013. 09. 01. főiskolai végzettséggel Forrás: Petróczi Gábor http://www.petroczi.eoldal.hu/cikkek/igazgato_kollegaknak/Fizetesek_az_uj_pedagogus_eletpalya_modellben.html .

2013. 09. 01. egyetemi végzettséggel Forrás: Petróczi Gábor http://www.petroczi.eoldal.hu/cikkek/igazgato_kollegaknak/Fizetesek_az_uj_pedagogus_eletpalya_modellben.html

Jutalom éves összege Nkt. 65. § (4) Nem haladhatja meg: Intézményvezető esetében a vezető pótlékkal számított éves illetményének, munkabérének 15 %-t, Beosztott esetében az éves illetményének, munkabérének 15 %-t.

Kereset kiegészítés Nkt. 65. § (5) Az intézmény vezetésében résztvevők részére: Az intézményvezetőt a fenntartó, az intézmény többi vezetőjét az intézményvezető kereset-kiegészítésben részesítheti, amelynek éves összege nem haladhatja meg a vezető pótlékkal számított éves illetményének, munkabérének 10 %-t.

Pótlékok 8. sz. melléklet

Forrás: Petróczi Gábor http://www. petroczi. eoldal

Alkotói szabadság Nkt. 65. § (5) A legalább Pedagógus II. fokozatot elért pedagógus tízévenként – tudományos kutatáshoz, vagy egyéni tudományos továbbképzésen való részvételhez – legfeljebb egy évi fizetés nélküli szabadságot vehet igénybe. (segítheti: ösztöndíj, pályázat, felkérés stb.)

Nyugdíj előtti munkaidő csökkentés Az öregségi nyugdíjkorhatárt öt éven belül elérő pedagógus, óvodai dajka választása szerint csökkentett munkaidőben dolgozhat, illetménye, munkabére pedig csak a munkaidő-csökkentés arányának ötven százalékával csökken. Azok választhatják, akik a nyugdíjkorhatár elérése előtti ötödik évet megelőzően legalább 20 év szakmai gyakorlattal rendelkeznek pedagógus munkakörben vagy óvodai dajkaként.

Újabb kormányrendelet fogja rögzíteni a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez szükséges követelményeket, a minősítő bizottság működését, a szakmai kritériumokat az eljárások során adható minősítések feltételeit, a garantált illetményt, a megismételt minősítő vizsga és minősítési eljárások költségét, valamint az ezért kérhető díj mértékét, befizetésének szabályait.

Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés Az oktatásért felelős miniszter működteti az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerét A pedagógiai-szakmai ellenőrzés ötévente ismétlődő, értékeléssel záruló vizsgálat Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzést az Oktatási Hivatal szervezi a kormányhivatal közreműködésével Az ellenőrzés célja a pedagógusok munkájának külső, egységes kritériumok szerinti ellenőrzése és értékelése

Az intézmény ellenőrzését legalább három szakértőből álló csoport végzi A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult, megállapításait, javaslatát jegyzőkönyvben rögzíti Az ellenőrzésben az a köznevelési szakértő vehet részt, aki a külön jogszabályban előírt továbbképzés követelményeit teljesítette A köznevelési intézményben a munkáltatói jogok gyakorlása során az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés eredményét figyelembe kell venni Az ellenőrzés eredményei beszámítanak a pedagógusok minősítésébe

Pedagógus Vezető Intézmény Előzetes felkészülés pedagógiai dokumentumok vizsgálata vezetői elemzés vizsgálata (önértékelés) szakértői egyeztetés, pedagógiai dokumentumok vizsgálata legutóbbi ellenőrzés eredményének vizsgálata vezetői pályázat, legutóbbi ellenőrzés eredményének vizsgálata fenntartói nyilatkozat, egyéb dokumentumok ellenőrzése, mérési eredmények vizsgálata Helyszíni ellenőrzés dokumentumelemzés, óralátogatás dokumentumelemzés, óra/tevékenység/foglalkozás látogatás int. bejárása megbeszélés 2 óra megbeszélés 1 óra interjú 30 perc interjú fenntartóval, vezetővel interjú fenntartóval, vezetővel, tanulókkal, szülőkkel Lezárás összegzés, szakértők értékelnek

Folyamatban van: A minősítési szempontrendszer kidolgozása Értékelőlapok kidolgozása A minősítések eljárásrendjének kidolgozása Képzési programok kidolgozása Képzők képzése Szakértők képzése Pilot projektek lebonyolítása Korrekció

TÁMOP programok OFI, OH, Educatio TÁMOP 3.1.1.: XXI. sz. közoktatás 1. Tartalmi fejlesztések (kerettantervek, iskolai implementáció, hatásvizsgálat) 2. Pedagógiai szakmai szolgáltatások intézményrendszerének felülvizsgálata 3. A nevelést-oktatást fejlesztő pilóta programok: ökoiskola, egésznapos iskola, komplex művészeti nevelés, természettudományos nevelés, gyakorlati életre nevelés, felzárkóztatás, jó gyakorlatok 4. A köznevelés ágazati irányítási és szakmapolitikájának támogatása

TÁMOP programok TÁMOP 3.1.5: A pedagógusképzés támogatása 1. Szaktanácsadói rendszer szakmai, tartalmi kereteinek felülvizsgálata- pilóta program 2. Meglévő képzések felülvizsgálata 3. Pedagógus életpálya-modell Pályakezdők speciális segítése: szempontrendszer kidolgozása a jelentkezők elkötelezettségének mérésére; gyakornoki évek szakmai segítése; vizsgarendszer feltételeinek kidolgozása; Szaktanácsadók felkészítése az értékelés- minősítés folyamatában való részvételre- pilóta programok Minősítési eljárás szakmai feltételeinek kidolgozása- bizottság tagjainak felkészítése

TÁMOP programok TÁMOP 3.1.8: Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban A tanulói teljesítménymérés rendszerének továbbfejlesztése Intézményi önértékelés és külső értékelés rendszerének fejlesztése - pedagógiai szakmai ellenőrzés rendszere Az intézmények minőségfejlesztési folyamatának fejlesztése MKKR fejlesztése

Forrás 2011. évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről Thaisz Miklós: Pedagógus életpálya SULISZERVÍZ Oktatási és Szakértő Iroda felhívása Petróczi Gábor: Fizetések az új pedagógus életpálya modellben www.ofi.hu www.oktatas.hu

Köszönöm a megtisztelő figyelmüket. Mosolits Lászlóné mosolitsne Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! Mosolits Lászlóné mosolitsne.ildiko@mpigyor.hu