Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet
Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Szervezési feladatok 11/1994. (VI.8.) MKM rendeletet módosító 21/2009. (IV.16.) OKM rendelet 39/E (6)-(7) Létszámfeltételek % Integrációt elősegítő csoportalakítás Hiányzások minimalizálása Legalább 8 órás nyitva tartás A pedagógiai munka kiemelt területei Óvodai Integrációs Program Anamnézis Kommunikációs nevelés Érzelmi nevelés Egészséges életmódra nevelés Korszerű óvodapedagógiai módszerek Óvoda-iskola átmenet támogatása Nevelőtestület együttműködése Együttműködések kialakítása az óvodán kívüli szervezetekkel és a szülőkkel Alapító Okirat Helyi Óvodai Nevelési Program Házirend Továbbképzési és Beiskolázási Terv Intézményi önértékelés – indikátorok teljesülése. Beóvodázási arány Hiányzás csökkenése Iskolaérettség Iskolaválasztás
Létszámfeltételek (6) Az óvodai fejlesztő program szervezésének feltétele, hogy az adott nevelési évben az óvoda, tagóvoda felvételi körzetében élő, óvodás korú halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknek korcsoportonként legalább hetven százaléka részt vesz az óvodai nevelésben, továbbá az óvodában, tagóvodában a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya eléri a tizenöt százalékot.
Létszámfeltételek párhuzamos csoportok esetén (7) Amennyiben az óvodában, az adott feladat-ellátási helyen korcsoportonként több párhuzamos csoport működik, a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek létszámának a csoportba járó gyermekek létszámához viszonyított aránya és a párhuzamos csoport ugyanezen aránya közti eltérés nem haladhatja meg a huszonöt százalékpontot.
KI 3/205/204/20 15%25%20% 1/207/204/20 5%35%20% V1V2V3 8/256/2310/20 40%26%50%
Létszámfeltételek vegyes csoportok esetén E rendelkezést vegyes csoportok között is alkalmazni kell abban az esetben, amennyiben az adott feladat-ellátási helyen több vegyes csoport működik.
Létszámfeltételek vegyes csoportban Vegyes csoport esetében a vegyes csoportba járó halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya és az óvoda, tagóvoda egészében a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya közötti eltérés nem haladhatja meg a huszonöt százalékpontot.
A támogatás felhasználásnak kerete Támogatás mértéke: Ft Az októberi statisztikában szereplő HHH-s vagy SNI-s gyermekek után
A támogatás felhasználásnak lehetséges területei Nevelőtestületi továbbképzésekre IPR menedzsment működtetésére Projektnapokkal kapcsolatos szakmai tevékenységek Pedagógiai szakszolgálatok igénybevétele Gyermekbarát csoportszobák kialakítása Játék, ruházat, cipő pótlása
A támogatás felhasználásnak kerete 3. Hospitálás Szakkönyvvásárlás Konferencián, szakmai fórumon való részvétel Intézményi önértékelést véleményező szakértői munka Módszertani adaptációt segítő munkacsoport működése
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!