Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
MaYoR elektronikus napló
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Médiapedagógia.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Verbális kommunikáció
QAM és OFDM modulációs eljárások
A kooperatív tanulás és néhány lehetősége
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Értékelés a pedagógiában
A matematikatanítási kutatások néhány kutatás-módszertani kérdése Mennyire zavarja az oktatási folyamatot az oktatási kísérlet? Dr. Munkácsy Katalin ELTE.
E-learning és a multimédia
Páros beszélgetés Keress egy párt 2-2 perc Kellemetlen élényem az iskolában  Megaláztatás  Igazságtalan értékelés  Kigúnyolás  Fizikai eröszak  Stb.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
E-learning Kovácspál Eszter.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Kompetensek lettünk? június 27..
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Képzés és végzettség szerepe a munkaerő-piaci elhelyezkedésben Cséfalvay Ágnes Szakképzési.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Gyakorló óra 5/12.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
AZ ÉRTÉKELÉS RENDSZERE Soproni Szakképzési Centrum Porpáczy Aladár Szakgimnáziuma, Kollégiuma és Általános Művelődési Központja 9431 Fertőd, Joseph Haydn.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
Flashcards Tátrai Szilveszter 10/2.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
A Színező Munkacsoport az Aktív Európai Fiatalokért Egyesület szervezésében valósul meg.
A Kézmosás Világnapja A Kossuth Lajos Gimnázium Tiszaigari Általános Iskolájában
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Kommunikáció típusai.
Kompetencia alapú szakoktatás
3. osztályban.
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Előadás másolata:

Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével

Létrehozott feladatok 50 matematikai feladat – kísérleti osztályoknak letanítják év végi tesztben 5 feladat - kísérleti és kontroll csoportoknak egyforma Cél: - alapvető matematikai kompetenciák növelése

1. feladat

2. feladat

3. feladat

Írott nonverbális kommunikáció tanítási módszer stumme Schreibgespräch Németország tartományainak iskolában elterjedt és sikeresen alkalmazott

Alkalmazása diákok négyes illetve ötös csoportokba rendeződnek minden diák a csoporton belül különböző színű írószert kap minden csoport kap egy A3-as méretű papírt a papíron impulzus található, amire reagálniuk kell A munka befejezése után értékelés és beszélgetés

Legfontosabb tulajdonság! a diákok szó nélkül dolgoznak és a papíron írással kommunikálnak

Tanár szerepe felkészülni ismertetni a diákokat a tanítási módszer helyes alkalmazásának alapelveivel bekapcsolódni a diszkusszióba

1. feladat megoldása

2. feladat megoldása

3. feladat megoldása

Tanítási módszer előnyei motivál tömör és érthető kifejezési mód a csoporttársak figyelése egészséges konkurencia egyszerre többen írhatnak bármikor elolvashatják a leírt gondolatokat

Tanítási módszer hátrányai határozottabb személyiségű diákok elnyomhatják a gyengébbeket grammatikai hibák és olvashatatlan írás valamely lépésnél való elakadást követő tanácstalanság a munka végét jelentheti

Köszönöm a figyelmet