Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!"— Előadás másolata:

1 Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Fodor Zsolt, SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium

2 Miért? Divat (?) Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag Változó célok
Sulinet, Celebrate, e-tolerancia program Szűkülő időkeret Romló gyerekanyag más érdekli másképpen érdekli Változó célok lexikális ismertek helyett kompetenciák fejlesztése differenciált foglalkoztatás

3 …képbe kerül az e-learning
És… …képbe kerül az e-learning

4 Helybe felvetett kérdések
Minden tanár alkalmas? Milyen előképzettség kell? (tanár-diák) Mi a gép, az internet, a multimédia szerepe? Aki kimarad, lemarad? (tanár-diák) Az eredményességhez „tökéletesnek” kell-e lenni?

5 Eredmény? vagy Eredménytelenség?
Kollégák bevonása Eredmény? vagy Eredménytelenség? Külső tanfolyamok, bemutatók Belső „terjesztés” Minden „szembejövőnek”  Új osztályfőnököknek

6 Tanári várakozások Történelem Német Informatika
Eredményesebb készülés érettségire Német Kulturáltabb közzététele a tanulnivalónak Informatika „Rend lesz” 

7 Mellékeredmény Ami bejött… Ami nem jött be…
osztályközösség építése (bár…) közös feladatok megbeszélése (bár…) önszabályozó folyamatok új osztály – osztálytalálkozó régi osztály – közösségi találkozóhely Ami nem jött be… nagyobb – más célú közösségek

8 Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ!
Újrafogalmazás Ne pusztán egy újabb taneszköz legyen, hanem egy univerzális társ!

9 Eszközhasználat – tanárok

10 Augusztusi látogatottság (kattintások száma)

11 Az utolsó látogatás időpontja (látogatók száma)

12 Miért nem pozitívabb a kép?
Az IKT eszközök ott igazán sikeresek, ahol amúgy is folyik pedagógiai innováció, ahol a tanárok és a diákok nyitottak az új oktatási módszerek iránt… 

13 Történelem – a múlt gyakrabban
vázlatok közreadása – word dokumentumként személyes kommunikáció (magánbeszélgetés) fogalomtár (glossary)

14 Történelem – a múlt ritkábban fórumok használata feladatmegoldás
tesztkészítés (!)

15 Történelem – a jövő szeretnék… online feladatok hangsúlyozottan
tesztek hangsúlyozottan akár géptermi dolgozatok tananyagok html lapként komplett forrásgyűjtemény tananyag egységbe foglaltan (egy fejezetnek egy belépési pont!) ! statisztika – éves teljesítmény – előny !

16 Német – a múlt gyakrabban
feldolgozandó szövegek elhelyezése (általában word formátum) beadandó – fájlfeltöltéses feladatok differenciált foglalkoztatás (problémák)

17 Német – a jövő gyakrabban hanganyagok elhelyezése
filmanyagok elhelyezése fogalomtár használata (nyelvtan és feladat) tesztkészítés

18 Idegen nyelvek – problémák
Eszközbeli nagy méretű fájlok Jogi mi és hogyan használható fel? Fejlesztés, idő A tesztkészítés egyedül nagyon nehéz!

19 Informatika – a múlt ami bevált minden egy helyen
értékelések maradandóak javul a hf megoldási hajlandóság, de… számonkérés egyszerűsödik nyomtatási igény csökken ! tanárjelölti kurzus !

20 Informatika – a múlt ami nem vált be ami gondot jelent fórumhasználat
önálló fogalomtár ami gondot jelent verziókövetés

21 Informatika – a jövő esszéiratás – leadás – reagálás – javítás
a belépők mérése tesztekkel elmélet tesztelése rászorítás a fórumhasználatra

22 Általános problémák Tanár oldala Diák oldala idő, idő, idő
lehet(ne) differenciálni a kedv elszáll vagy nincs is meg? Diák oldala hozzáférés (csak ez a gond?)

23 Általános elemek – a jövő
Tanári együttműködés szakonként közös feladatbank közös tananyagelemek Közreadás formátumai jpeg PDF!

24 Milyen lesz valójában? ???


Letölteni ppt "Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések