Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével
Létrehozott feladatok 50 matematikai feladat – kísérleti osztályoknak letanítják év végi tesztben 5 feladat - kísérleti és kontroll csoportoknak egyforma Cél: - alapvető matematikai kompetenciák növelése
1. feladat
2. feladat
3. feladat
Írott nonverbális kommunikáció tanítási módszer stumme Schreibgespräch Németország tartományainak iskolában elterjedt és sikeresen alkalmazott
Alkalmazása diákok négyes illetve ötös csoportokba rendeződnek minden diák a csoporton belül különböző színű írószert kap minden csoport kap egy A3-as méretű papírt a papíron impulzus található, amire reagálniuk kell A munka befejezése után értékelés és beszélgetés
Legfontosabb tulajdonság! a diákok szó nélkül dolgoznak és a papíron írással kommunikálnak
Tanár szerepe felkészülni ismertetni a diákokat a tanítási módszer helyes alkalmazásának alapelveivel bekapcsolódni a diszkusszióba
1. feladat megoldása
2. feladat megoldása
3. feladat megoldása
Tanítási módszer előnyei motivál tömör és érthető kifejezési mód a csoporttársak figyelése egészséges konkurencia egyszerre többen írhatnak bármikor elolvashatják a leírt gondolatokat
Tanítási módszer hátrányai határozottabb személyiségű diákok elnyomhatják a gyengébbeket grammatikai hibák és olvashatatlan írás valamely lépésnél való elakadást követő tanácstalanság a munka végét jelentheti
Köszönöm a figyelmet