Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Kis csoport szeptember
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Matematika és módszertana
Lehetséges- e „hálózati haszon” - haszonáldozat nélkül…?!
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Napocska Napköziotthon
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
A gondozás,nevelés egysége
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Motiváltság elérésében
Támogatott Foglalkoztatás célcsoport specifikus ismeretek a foglalkoztatáshoz kapcsolódóan – értelmi sérültek TÁMOP Országos Hálózati Találkozó.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Pszichikus működés zavarai
A krónikus kórházi kezelést igénylő gyermek ápolása
Gyermekjogok - egy lépés előre
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Baba Etológia.
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Varázslatos játékok iskolába készülőknek
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Integráló iskolák a közoktatásban
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szeretettel köszöntöm
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Iskolakert.
Iskolakert.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Esély a szülőknek, lehetőség
Jelen lenni nem elég, szakértelem kell
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása

A jó gyermekápolónő Szeresse a gyermeket Legyen empátiás készsége Tiszta és rendezett (ruházat, kórterem) Jó megfigyelő Pontos és megbízható Őszinte Neveljen és tanítson Legyen hivatástudata, áldozatkészsége Megalapozott szakismerete

A beteg gyermek és a kórház A gyermek életében rendkívüli változás Fel kell készülni/készíteni a gyermeket (játéka, szokásai) Fel kell készülni a gyermek magatartásváltozására, esetenként váratlan reakciókra Biztonságos körülmények megteremtése (tárgyi, érzelmi)

A fogyatékos gyermek és a kórház Fő feladat: minél nagyobb önállóságra nevelés Tájékozódás: a gyermek képességeiről, (a megőrzés és a fejlesztés miatt) A gyermek megfelelő ismerete megkönnyíti a szülő, a gyermek és a személyzet életét a benntartózkodás alatt Minden gyermek szerető megértést és sok türelmet igényel

Értelmi fogyatékosság - oligofrénia Fokozatai: - debilitás - inbecillitás - idiotizmus Esetenként testi fogyatékossággal párosul – halmozott fogyatékosság. Nem életkornak megfelelő tanulási képesség, önellátó képesség.

Az értelmi fogyatékos gyermek ápolása Fel kell mérjük: - a fogyatékosság mértékét - az önellátó képesség mértékét - a beépült szokásokat - napi életritmust Feladataink: Kommunikáció formáinak helyes megválasztása. Önállóság meghagyása. Folyamatos fejlesztés. Megfelelő játékok kiválasztása.

Testi fogyatékosság - mozgáskorlátozottság, - végtagdeformitás, illetve hiány - látáscsökkentség, illetve vakság - halláscsökkentség, illetve siketség Jellemzői: - átmeneti - végleges - nem minden esetben jár együtt értelmi fogyatékossággal

A mozgássérült gyermek ápolása Fel kell mérjük: - mozgáskorlátozottság mértékét - kialakulásának idejét - önállóság fokát - segédeszköz használatot - esetleges inkontinentia mértékét Feladataink: Türelemre szorgalmazás. Önállóság meghagyása. Folyamatos fejlesztés. Megfelelő játékok kiválasztása.

Vak gyermek ápolása - látáskárosodás felmérése - tapintás érzékelés lehetővé tétele - a környezet bemutatása, megismerése - folyamatos beszéd, és magyarázat korának megfelelően

Süketnéma gyermek ápolása - hallókészülék felmérése (ha van) - kezelésének megismerése - lassú artikulált beszéd a gyermek felé fordulva (szájról olvasás) - írástudó gyermeknél papír, ceruza

Az ápolónő feladata Kiegyensúlyozott környezet megteremtése Fokozott figyelem (ágy jól látható legyen) TÜRELEM Kijelölt feladatok gyakoroltatása Egyéni foglalkozás Megfelelő kommunikáció (egyszerű tartalmú beszéd, szükség szerint ismételve) Balesetveszély megelőzése

Nacsa Gabriella atlétikai világbajnok, mezei futó világbajnok

Gyurkota József bronzérmes olimpikon Bacsa