Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A szaktanácsadás támogató szerepe
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Az egyéni fejlesztési terv
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet

Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az óvodai tevékenységterv
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Közös útkeresés: Óvodavezetők Országos Konferenciája Hétköznapok kihívásai a paragrafusok útvesztőjében – Szakmai segítség a változásokhoz és a vezetői.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
Teljesítményértékelés az óvodában
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus 2013.06.05. Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus Pedagógusportfólió (1988-2012)  OM azonosító szám: ***********    Ecser, 2. Sz. Községi Óvoda

Tartalomjegyzék Szakmai önéletrajz 2013.06.05. Tartalomjegyzék Szakmai önéletrajz 2. 25 év a pályán, állandó átalakulás 2.1 Változások a tervezésben, írásbeli munkámban 2.2 Kapcsolattartás a partnerekkel 2.3 Együttműködés a kollektívával 2.4 Publikációk, fejlesztési dokumentációk 2.5 Továbbképzések, önképzés 2.6 Külső szakemberek értékelése 3. Szakmai életút 3.1 Miért lettem óvodapedagógus? 3.2 Pályakezdő évek 3.3 Óvónők egymás között 3.4 Szemléletváltás, a nagy fordulat 4. Képben maradni

25 év a pályán, állandó átalakulás 2.1.Változások a tervezésben, írásbeli munkámban Éves tervek Éves értékelések Nevelési tervek Heti ütemtervek Foglalkozástervezetek Kötött módon, formanaplóban  Bármit, csak teleírjam Nem áttekinthető Rugalmatlan, színtelen Kérdések tervezése

25 év a pályán, állandó átalakulás Helyi programok megjelenése  Egyedi stílus megjelenésének lehetősége, óvodapedagógus attitűdöm Lényeges elemek kiemelése A döntés lehetősége felelősséggel is jár (projektek, szervezés) Differenciált bánásmód tervezése, visszajelzések lehetősége önmagam számára Önreflexió: saját tevékenységem elemzése, jegyzetek (mit és miért)

25 év a pályán, állandó átalakulás 2013.06.05. 25 év a pályán, állandó átalakulás 2.2. Kapcsolattartás a partnerekkel Szülők, iskolák, fenntartó, Nevelési tanácsadó szakemberei, védőnő Előírás szerint, meghatározott módon és keretek között A partneri viszonyok terén valós partneri kapcsolatok alakultak 2.3. Együttműködés a kollektívával Óvoda működésével kapcsolatos dokumentumok Intézmény arculata Minőségbiztosítás Közös programok, rendezvények 2.4. Publikációk, fejlesztési dokumentációk Helyi újság, könyv Fogadó órák, fejlettségmérő lapok, egyéni megfigyelések Még mindig van javítanivalóm

25 év a pályán, állandó átalakulás

25 év a pályán, állandó átalakulás 2013.06.05. 25 év a pályán, állandó átalakulás 2.5. Továbbképzések, önképzés Motiváció – diplomák - „utánajártam” dolgok Dilemmák: Nyűg a tanulás, főként a szabadidőm terhére, család mellett nincs időm, energiám Változást eredményezett: siker, érdekes előadások 2.6. Külső szakemberek értékelése Minőségbiztosítás: intézményvezetői vélemény Pszichológiai véleményezés Kompetencia pályázat értékelése Tanulmányaim során kapott minősítések Változást hozott a minőségbiztosítás rendszerének életbe lépése, aktuális vezetőm személyisége.

2013.06.05. Szakmai életút 3.1. Miért lettem óvodapedagógus? 3.2. Pályakezdő évek 3.3. Óvónők egymás között Változást leginkább a saját kudarcaim hoztak, és az, hogy lenyugodtam 3.4. Szemléletváltás, a nagy fordulat Szélsőséges háttér: intenzívebb differenciálás Rugalmasabb gondolkodásmód Tanulhatunk a gyerekektől is A gyerek akkor is jó lehet, ha nem alszik Értékrend a pedagógiában A változtatásban sokat segített a vezetőm, a kollégáim és a gyerekek

Képben maradni A pedagógusszakma megújulása folyamatos Törvényi háttér Modernizáció Pedagógusszerepek A családi nevelés, a gyerekek… Van még mit tanulnom Változnom kell Fejlődnöm kell

Köszönöm a figyelmet!