Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron"— Előadás másolata:

1 Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron
Ötletek egyéni tanulási utak tervezéséhez és segítéséhez szűkzsebű iskolahasználóknak Benedekné Fekete Hajnalka

2 Nincs okom másként tanítani…?
Milyen lesz a világ tanítványaink felnőtté válásakor? Szakmák, amik 20 éve nem is léteztek. Jövőkép? A médiahasználati szokásokról – Kid Comm. 2 címmel a 8-14 éves korosztályról Akkor miért ne lehetne ilyen az iskola? Ha azt gondolom, hogy év múlva is ilyen lesz a világ….

3 Modern iskola? Tanterem 2012 Városkép 2012
Ami marad – az ember. Változó környezet, de leginkább lebomló időkeret. Megszoktuk, hogy a fejünk felett döntenek rólunk, és ha belegondolunk, ez így roppant kényelmes. A felelősséget nem vállaljuk, s ha a következmények kedvezőtlenek, nem mi tehetünk róla, korlátlanul panaszkodhatunk, s szidhatjuk a politikusokat (akik mindig ellenünk döntenek), a fenntartókat (akik rajtunk spórolnak), a szülőket (akik egyenesen az iskola ellen nevelik vagy elhanyagolják a gyerekeiket), a gyerekeket (akik motiválatlanok, tiszteletlenek), a társadalmat (ahonnan eltűntek az értékek) stb. Nem ártana rádöbbenni arra, hogy nélkülünk a dolgok nem fognak jobban működni...

4 Munkaidő – tanulási idő : már nem csengőtől – csengőig tart
Képzetlen munkaerő Képzett munkaerő kötetlen munkaidő és helyszín percre kiszámított munkarend Ahogy a tanulás az ifjúkortól eltávolodva élethosszig tart, a munkavégzés keretei is szétcsúszóban. Sokféle tevékenység, a munka és a szabadidő összemosódik. Nem csak a térbeli, hanem az időbeli keretek is lebomlóban. A formális iskola, őslényként topog az új világban. Talán már nincs sok időnk a diákok lázadásáig. Ha nem leszünk rugalmasak, ha nem találunk ki más –változásra képes struktúrát, már nincs sok időnk.

5 Magyarország az állami oktatásban nyújtott kötelező óraszámok tekintetében sereghajtó – nem tanítja meg! Következetlen elvárások A begyakorlást, rögzítést az iskola, a gyerek – s így a szülő feladatául szabja Úgy tesz, mintha új ismeretet csak a suli adna, miközben avítt és roskatag. „Feladom a hármas szorzótáblát…” „Ilyen óraszámok mellett, arra sincs idő, hogy a fogalmakat elmondjam…” „Hogy lenne időm csoportmunkában bohóckodni, amikor…” Mire tanítson az iskola? Kinek a feladata a készségek kialakítása? Hogyan köszön vissza az, hogy a közoktatás hazánkban, mélyíti a társadalmi különbségeket? Eszköz szabta frontális munka? Figyeld a táblát? eMindenki ugyanazt?

6 Miben segít az IKT? Gyakoroltatás Esélyteremtés Tehetség-gondozás

7 Kell egy hely…. Hevesy oldal létrejötte, használata, funkciók, tapasztalatok

8 Segítség az ismeretek rögzítéséhez
Mindennap másoljon le.. Anyuka olvasson fel… Legalább 5 írásbeli szorzás… Vezessen gyakorló füzetet... Keressenek egy magántanárt, mert egy magyarázat Pistikének nem elég… Végtelen számú variáció és ismétlés A rögzítéshez hang, kép, mozgókép A feladatok azonnali értékelése Eredmények nyilvántartása A gyakorlás ideje nem a szülő szabad perceit eszi fel

9 Sinkovicsné Horváth Beatrix
Gyakorló feladatok a weben Sinkovicsné Horváth Beatrix kiváló weblapja

10 Szabadon elérhető tartalmak

11 Esély a szegényeknek? (Iskolai zsargonban felzárkóztatás…)
Állatkerti belépő Múzeumbelépő Könyv/átlagár Utazási költségek… Nyaralás.. Gyermekek számára szervezett kulturális program elérhetősége… Bejárható múzeumok, tájak, városok, olvasható regények, versek, nézhető filmek, hallható muzsikák száma végtelen…a közoktatási intézmények a településeket tekintve is végletesen eltérő technikai felszereltséggel rendelkeznek. Internetelérés minősége, IKT eszközök mennyisége -

12 Kezedben a világ!

13 Tehetség gondozás Differenciált otthoni és iskolai feladatok
Tanulókörök és csoportok Hosszabbtávú projektek Közös-valós időben végzett – de személyes együttlétet nem igénylő feladatvégzés Egyéni tanulási utak

14 Mindannyian mások vagyunk

15 Pedagógus műhely

16 Pedagógus munkájának könnyítése
Értékelések, javítások időben, hibátlanul Adatok feldolgozása, rögzítése gyorsan Az egyes tanórákhoz kiegészítések, variációk Mennyiségi, minőségi, időbeni differenciálás Ismeretek megosztása Feladatbankok Együttműködés Módszertani változatosság Lépéstartás Megújulás Konzultációk

17 Tanulás túl a csengőhatáron
Segítség az ismeretek rögzítéséhez - gyakorlás Esély teremtés Tehetség gondozás

18 http://hamisciprus.blogspot.hu/ Iskolánk weblapja
Köszönöm a figyelmet! Iskolánk weblapja


Letölteni ppt "Világnagy iskola Tanulás túl a csengőhatáron"

Hasonló előadás


Google Hirdetések