Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Díjmegállapítás, díjfelügyelet a hulladékgazdálkodási közszolgáltatásban Dr. Szalóki Szilvia.
Advertisements

Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
KORHATÁR BESOROLÁS a gyakorlatban
TŐKEPIACI ÜGYLETEK.
A MABISZ és a fogyasztók I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok.
Humán rendszerek, közszféra
A 43/2013. (XII. 29.) MNB rendelet, a pénz- és hitelpiaci szervezetek által a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Vizsgálati tapasztalatok a kötelező gépjármű- felelősségbiztosítás és a befektetési egységekhez kötött életbiztosítások területén Konzultáció biztosítók.
Jegyzői értekezlet április 12. dr. Rácz Vanda
Egyes pénz- és tőkepiaci szolgáltatásokat is végző egyéb vállalkozások éves beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
A fogyasztók tájékoztatása
A Fővárosi Törvényszék
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Az MNB piacellenőrzési eljárásai és tapasztalatai
Az MNB tőkepiaci engedélyezési eljárásai
MNB – Felügyeleti integráció
MNB felügyeleti integráció
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
Könyvvizsgálat Az ügyfél szemével
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
A Médiatanács klasszifikációs ajánlásának alkalmazásával kapcsolatos eredmények és tapasztalatok dr. Futó Gábor Médiafelügyeleti munkatárs NMHH Médiafelügyeleti.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai márc. 27.
Magyarország IV. középtávú ( ) Fogyasztóvédelmi Politikája Vitaanyag június.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Vasútszabályozási Osztály
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Az új pénzmosási törvény alkalmazásának gyakorlati tapasztalatai a biztosítóknál.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
 Módosítás jogszabályi háttere: › évi XVII. Törvény › 23/2007. (IV.17.) FVM rendelet › Letölthető:  Benyújtás helye: támogatási.
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A Tartós Befektetési Számla előnyei, működése, típusai, megnyitásának és megszűnésének módja.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
EGYES PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYEK SAJÁTOSSÁGAI Készítette: Szabó Gabriella.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL „A évi közszolgálati ellenőrzések tapasztalatai.” Jegyzői értekezlet – Heves Megyei Kormányhivatal december 3.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
2014. I. negyedév munkaügyi ellenőrzési tapasztalatai!
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A könyvvizsgálók tevékenységének értékelése az MNB ellenőrzések során, együttműködés a könyvvizsgálókkal Vámosi Anikó főosztályvezető Módszertani igazgatóság.
Met. módosítás július 01..
Szabályozások.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
2015. évi tapasztalatok, évi ellenőrzési irányelvek
Szakfelügyeleti tapasztalatok
Előadás másolata:

Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon dr. Vajdáné dr. Márhoffer Marianna Főosztályvezető - Egyéb pénzügyi szolgáltatók fogyasztóvédelmi főosztálya Fogyasztóvédelmi igazgatóság 2014. június 11.

Statisztikai adatok a tőkepiaci kérelmekről 2014 I. negyedévére vonatkozóan a fogyasztói kérelmek megoszlását – összehasonlítva az előző negyedév és az előző év azonos időszaki adataival

Statisztikai adatok a tőkepiaci kérelmekről 2014 I. negyedéve során az MNB felügyeleti területéhez érkezett kérelmek arányát az intézményekhez érkezett panaszok százalékában.

A kérelmek száma tartósan alacsony, enyhén növekvő, de a közeljövőben növekedés várható Alacsony kérelemszám okai: fogyasztói tudatosság magas színvonala befektetési szolgáltatók többsége szolgáltatásának magas színvonala hatékony, megegyezésre törekvő panaszkezelés 2014. I. negyedévében észlelt enyhe, a jövőben várható markáns növekedés okai: pénzpiaci tendenciák (alacsony kamatkörnyezet) tudatos fogyasztói kör felhígulása várható kevésbé tudatos fogyasztói rétegek jelennek meg ügyfélként a befektetési szolgáltatóknál felértékelődnek a fogyasztóvédelmi szabályok

kiegyensúlyozott tájékoztatási kötelezettség (reklámok) Legfontosabb fogyasztóvédelmi szabályok, melyek betartására fokozott figyelmet kell fordítani kiegyensúlyozott tájékoztatási kötelezettség (reklámok) előnyök és kockázatok azonos szintű bemutatása (képi, szöveges megjelenítés) ügyfélminősítés, kockázati besorolás valós, ügyfelek által kitöltött Mifid tesztek, ezek alapján történő kockázati besorolás ügyletekkel kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségek maradéktalan teljesítése (előzetes; időszakos; utólagos) azonosítási kötelezettség fokozott betartása

2013. IV. negyedévében folytatott kiemelt vizsgálatok a tőkepiaci szektorban Kiegyensúlyozott tájékoztatási kötelezettség megsértése 2013. IV. negyedév kiemelt fogyasztóvédelmi szabály kiegyensúlyozott tájékoztatási kötelezettség megjelenő új tendenciák a tőkepiacon internetes csatornák reklámok fogyasztóvédelmi szempontból történő vizsgálatára növekvő prioritás Vizsgálat tárgya: reklámok, bannerek (interneten) 34 különböző reklám 35 website-on Vizsgálat típusa: megismételt célvizsgálat 2011-ben indult 2012. február első határozat 2013. új eljárásra utasít a bíróság 2013 december jogsértő magatartást az MNB megtiltja; 2000000 Ft bírság

2013. IV. negyedévében folytatott vizsgálatok a tőkepiaci szektorban Megállapítások: nem az előnyökkel egyenrangú információként tüntették fel az anyagi kockázatra történő figyelemfelhívást, nem ismertették tárgyilagosan és pontosan a reklámozott ügylettípus hátrányos tulajdonságait és jellemzőit a reklámokban a devizakereskedést kifejezetten sikeres, a fogyasztók számára potenciálisan nyereséget hozó tevékenységnek mutatta be, és nem objektíven jelenítette meg az általa kínált befektetési szolgáltatási tevékenység jelentős kockázatait. a befektetési tevékenységére vonatkozó reklámok, valamint szalaghirdetések (banner reklámok) a jövedelmezőségre hívták fel a figyelmet, azonban a kockázatokat és az esetlegesen felmerülő hátrányokat nem tartalmazták, a bannereken a kockázatokra történő figyelemfelhívás rendkívül kis betűmérettel kerültek feltüntetésre (a reklám fő üzenetéhez képest).

2014 I. negyedévében folytatott vizsgálatok a tőkepiaci szektorban A tőkepiaci szektort érintő hivatalból indított fogyasztóvédelmi eljárást az MNB 2014. I. negyedévében nem folytatott. Az egyedi kérelmekben az ügyfelek jellemzően a befektetési szolgáltatók tájékoztatási és ügyfélkockázati besorolási gyakorlatát kifogásolták. 8

2014 I. negyedévében folytatott vizsgálatok a tőkepiaci szektorban Az egyedi kérelemre indult eljárásokban feltárt jellemző jogsértések: Ügyfél minősítési- és kockázati besorolásra vonatkozó kötelezettség megsértése (Mifid) Befektetési vállalkozás nem tett eleget a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény (a továbbiakban: Bszt.) szerinti előzetes tájékoztatási és tájékozódási, valamint az ellenőrizhetőség biztosítására vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek.  Ügyfél azonosítási kötelezettség megsértése A Befektetési vállalkozás a befektetési szolgáltatási tevékenysége során a rögzített telefonvonalon érkező megbízások felvételét megelőzően nem azonosította az Ügyfelet, nem biztosította az Ügyfél azonosítására vonatkozó Üzletszabályzatba foglalt előírás teljesülését. Bszt. 18. § (1) bekezdés g).

Köszönöm a figyelmet!