CSALÁD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A sportszocializáció.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
A roma családok segítése a csecsemőmasszázs módszerével. Gyakorlati útmutatás az egyéni és csoportos csecsemőmasszázs oktatásában a roma lakosság körében.
Kapcsolattartás a szülői házzal
Isten célja a gyülekezettel 2: Közösség
Jánosi Beatrix szeptember 08.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Család.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
A személyiség.
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Napocska Napköziotthon
Szociális tanulás formái
A gondozás,nevelés egysége
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
A család szerepe, jellemzői
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Erkölcsi nevelés, mint az óvodai nevelési feladatok egyike
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
A deviancia értelmezési kerete
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A szülői példa jelentősége az utódok életében
Szeretettel köszöntöm
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Út a sikeres tanuláshoz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Személyes életvitel. III. A helyes életvezetés elméleti alapjai. 7. Értelmesen ápold magad Az egészséges életvitelhez hozzátarozik önmagunknak, a testünknek,
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
Összeállította: Szabó Ilona
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A láthatatlant megadni
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A szocializáció folyamata
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Generációk és család.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

CSALÁD

Család jelentősége: Elősegíti: a gyermek fejlődését, fokozatos önállósulását, makróközösségekbe (bölcsőde, óvoda) beilleszkedését; azaz a gyermek szocializációját; lelki-érzelmi atmoszférát teremt> a szocializációhoz.

Lelki-kötődési szükséglet alapja: feltétel nélküli, mély szeretet; egymás elfogadása; testi-lelki összetartozás tartós átélése; szeretettel várt, közös gyermek;

Szeretetátélés: tanulás közben és hatására alakul ki; formálódik az önértékérzés, önbecsülés, önbizalom.

Szülői szeretet hiányának következménye: önmagát sem tudja szeretni, értékelni, elfogadni; bizalmatlan lesz önmagával, másokkal, az élettel szemben.

CSALÁD MŰKÖDÉSE

Család működését befolyásoló elemek, sajátosságok: családi értékrend családi hagyományok, tradíciók családi szerepek életvezetés a családban nevelés a családban családtípusok

Család: olyan működő egység, rendszer, amelyben, ha az egyik családi sajátosságot valamilyen külső hatás éri, az magával hozza a többi elem megváltozását is. Pl: ha a családi hagyomány megszakad (vallásosság)> akkor megváltozik a családban az értékrend.

A rendszer-elv a családtagok belső életére is érvényes; Pl: amint a családi rendszer egyik tagját valamilyen hatás éri, az szükségszerűen kihat a rendszer valamennyi tagjára (kedélyállapot, fáradtság befolyásolja az egész család teendőit, programját).

A családban történő események: mindig kölcsönösen hatnak a családtagokra és magára a családra.

Család értékrendje (1): Értékek fontos szabályozó szerepet töltenek be az emberi együttélésben, a társadalom kisebb-nagyobb közösségeiben, így a családban is. A mindennapokban egymástól eltérő értékfelfogások és értékzavarok vannak jelen.

Család értékrendje (2): A családokra hárul az a felelősségteljes szerep, hogy eligazodjanak az értékrendszerek kevert világában és az általuk helyesnek választott értékeket beépítsék saját értékrendjükbe.

Család értékrendje (3): A családoknak saját értékkategóriái, normái segítségével tájékoztatni, eligazítani szükséges a családtagokat, aszerint, hogy mit tartanak jónak, követésre méltónak, értékesnek, avagy mit nem. Ennek alapján alakul ki a családi értékrend, amely kimondott vagy kimondatlan szabályaival vezérli a családok életét.

Családi tradíciók (1): hatással vannak a család működésére; kötődhetnek családi ünnepekhez, megemlékezésekhez, valamilyen hivatás, mesterség űzéséhez (pl: színész dinasztiák); utalhat életfelfogásra, életmódra (pl.: vallásosság, vegetáriánus táplálkozás, sportos életforma)

Családi tradíciók (2): Átörökíthetnek: pozitív értékeket negatív hagyományokat (pl.: alkoholista, lumpen életmód)

A családdal való kapcsolat kialakításának szabályai (1): érdeklődő figyelem a szülők közléseire; kedves, érthető, udvarias, türelmes, higgadt beszédstílus; előítéletmentes, őszintén elfogadó, megértő beállítódás;

A családdal való kapcsolat kialakításának szabályai (2): család megismerése; problémamegoldás együtt (nem helyettük); a szülő felelősség és szerep fontosságának érzékeltetése; kölcsönös elfogadás;

A családdal való kapcsolat kialakításának szabályai (3): pozitív személyiségjegyek, értékek hangsúlyozása; kedvező változások elismerése; optimizmus, derű és ösztönző légkör; a felnőttekkel, gyermekekkel való bánásmódunk mintául szolgál a szülőknek

Családi ünnepek, különleges események személyiségfejlesztő hatása élményszerző forrás mintául szolgál tervezése, szervezése, megvalósítása