Dr. Ozsváth Károly PSZICHIÁTER, PSZICHOTERAPEUTA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Asszertív kommunikáció elmélete és gyakorlata
Advertisements

MUNKAHELYI MENTÁLHIGIÉNÉ BIZTOSITÁSA PSZICHOLÓGIAI ESZKÖZÖKKEL A SZOCIÁLIS ELLÁTÁSBAN DOLGOZÓK SZÁMÁRA Krekó Kata klinikai szakpszichológus Fővárosi Önkormányzat.
A kisgyermekkori kompetenciák fejlesztése
A kiégés 2 April, A kiégés 2 April, 2017.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Az addiktív személyiség
A pszichiátriai beteg vizsgálata
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Csoport munka.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Speciális szükségletek, speciális terhek
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
„Időskori bántalmazás – az abúzus változó formái”
Kommunikációs stratégiák
Szociális munka az onkológiában
Pszichoszomatikus betegségek az általános orvosi gyakorlatban
Megküzdés és hatékonyság Rohánszky Magda Konkolÿ Thege Barna Tűzmadár Alapítvány október 12.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
A játék és a nevetés “Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett, mint az, amelyen nem nevettünk.” Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG, FELELŐSSÉG, A LELKI ÉLET FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSE
BEVEZETÉS A PSZICHIÁTRIÁBA
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Vitalitásgenerátorok
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
MOTIVÁCIÓ.
Szociálpszichológia Attitűd Dr
A lehetséges énképek.
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A munkahely és a stressz
Dr. Berghammer Rita Magatartástudományi Intézet
…avagy mindennapi kenyerünk a csokoládé
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
„Adj szót fájdalmadnak” ( Veszteség, Gyász )
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
Családi diszfunkciók Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus Pecze Mariann, WJLF.
A kényszeres drogfogyasztó személyisége, drogkarrier
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Konzultáció a segítésben WJLF ÁSZM
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
Szabó-Bartha Anett Szabó-Bartha Anett A KRÓNIKUS BETEGSÉGGEL VALÓ MEGKÜZDÉS VIZSGÁLATA A BETEGSÉG-REPREZENTÁCIÓ JELENSÉGÉN KERESZTÜL Debreceni Egyetem.
Máténé Pusztai Annamária* Gődény Anna**
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
A PSZICHIÁTRIA ALAPVONALAI
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Mi is az a társadalmi integráció?
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
A BETEGSÉGMODELLEK KÉRDÉSEI, FAJTÁI
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A hippokratészi eskü értelmezése
Segítő hivatás mentálhigiénéje
A családi támogatás hálója megtart, fenntart, benn tart vagy behálóz? Dr. Purebl György SE Magatartástudományi Intézet.
Mindennapi veszteségeink
Stressz, burnout, depresszió
Buda Béla dr. A krónikus beteg kommunikációs megnyilvánulásai
Megküzdési stratégiák a szegénység mint krízis estén
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A stressz.
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
KOCKÁZATVÁLLALÁS A SPORTÁGAK ÉS A VERSENYZÉS TÜKRÉBEN
A játékkonfliktus, mint a magatartás eltérés jelzője
Mentális zavarok osztályozási rendszere
Stressz, stresszreakciók, stresszkezelés
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
ÖNISMERET.
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

Dr. Ozsváth Károly PSZICHIÁTER, PSZICHOTERAPEUTA A GYÓGYÍTÓ EGÉSZSÉGE Dr. Ozsváth Károly PSZICHIÁTER, PSZICHOTERAPEUTA

AZ EGÉSZSÉGÜGYI VILÁGSZERVEZET MINISZTERI KONFERENCIÁJA HELSINKI, 2005 AZ EGÉSZSÉGÜGYI VILÁGSZERVEZET MINISZTERI KONFERENCIÁJA HELSINKI, 2005. JAN.12-15. THERE IS NO HEALTH WITHOUT MENTAL HEALTH NINCS EGÉSZSÉG MENTÁLIS EGÉSZSÉG NÉLKÜL

A GLOBALIZÁCIÓ MENTÁLIS VESZÉLYEI A mentális szükségletek materializálódás (hedonista óriáscsecsemő) A konzumizmus deperszonalizációs hatása A küzdő- és a tűrőképesség gyengülése Az örömérzésért való megküzdés sorvadása Az identitás feloldódása Szorongás, depresszió Mesterséges örömforrások keresése

A GLOBALIZÁCIÓ MELLÉKHATÁSAI Érzelmi fogyatékosság A természetes életerő forrásainak kihasználatlansága Individualizáció Uniformizáció Izolálódás Hedonizmus Jövőtlenség

A GYÓGYÍTÁS FEL NEM ISMERT KOCKÁZATAI A pályaválasztás érzelmi háttere Az altruizmus önzése A segítés tudattalan önerősítés A segítés belső szükséglet kielégítése (munkaaddikció)

A „KELLEK” ZSARNOKSÁGA Mindig teljes erővel kell dolgoznom Minden feladatot a legjobb tudásom szerint kell megoldanom Szakmai hibát nem követhetek el Mindig uralkodnom kell az érzelmeimen Soha nem sérthetek meg senkit Soha nem sértődhetek meg

AZ ÖNÉRVÉNYESÍTÉS TÚLZÁSAI Túlkompenzálás a gyógyításban Túlzó és folyamatos gratifikációs igény Túlzott kötődés tekintély személyekhez A konfliktusok kerülése vállalásuk helyett Túlzott szakmai azonosulás

A KIÉGÉS VESZÉLYEI A humán foglalkozások frusztrációkkal járnak A „helper” kockázata nagyobb A kudarcok egyoldalú értelmezése Az alacsony kudarctűrő képesség Az elégtelen coping és énvédelem

A FRUSZTRÁLT VISELKEDÉS JELLEMZŐI I. Agresszió: Közvetlen düh a frusztrálóval szemben A düh kivetítése más(ok)ra (bűnbak) A düh elfojtása (önvád, depresszió, szomatizáció, addikció, szuicídium)

A FRUSZTRÁLT VISELKEDÉS JELLEMZŐI II. Regresszió: Dac Sírás Szorongás Depresszió Oralitás Konverzió

A FRUSZTRÁLT VISELKEDÉS JELLEMZŐI III. Fixáció: A viselkedés megmerevedése (alkalmazkodási zavar) Látszatviselkedés (ellenállás) Bohóc-szerep

A FRUSZTRÁLT VISELKEDÉS JELLEMZÖI IV. Apátia Beletörődés (rezignáció) Feladás Közöny (kiégés)

A „RACIONÁLIS” EMBERISMERET TORZÍTÁSAI Gondolatolvasás A valóságészlelés hiedelme A sémák, beállítódások befolyása Az ok-okozat lineáris kapcsolatának elfogadása Az „itt és most” felfogás tévútjai

AZ ÖNISMERET TORZÍTÁSAI Az önkép megbízhatóságának hiedelme A tárgyilagosság megingathatatlansága Az önértékelés korlátozottsága A mások visszajelzésének elutasítása A mások véleményének kritikátlan elfogadása

ZAVARTÉNYEZŐK AZ ORVOS – BETEG KAPCSOLATBAN I. A beállítódás egyoldalúsága (test-lélek dichotómia) Az érzelemmentesség hiedelme (indulatáttétel) Az omnipotencia túlzásai A szakszerűség túlburjánzása

ZAVARTÉNYEZŐK AZ ORVOS – BETEG KAPCSOLATBAN II. A betegviselkedés előnyeinek félreértése (beképzelés, aggraváció, szimuláció) A test-beszéd félreértése A dependencia erősítése A diszkomfort leértékelése

A GYÓGYÍTÓ EGÉSZSÉGVÉDELME Az önismeret fejlesztése A kudarcok kreatív feldolgozás A saját hatékonyság határainak elfogadása A segítség igénybevétele (konzílium, szupervízió) A team-munka A betegek visszajelzésének értékelése

TERMÉSZETES ÉLETERŐ FEJLESZTÉS Életderű: mosoly, nevetés, vicc, humor és optimizmus Fizikai élénkség: mozgékonyság, testedzés, kocogás, kondicionálás Testi kontaktus: simogatás, fizikai érintkezés, ölelés, a kapcsolat és a kötődés fizikai kifejezései

A SZERETETKAPCSOLAT A simogatás, érintés érzelmi táplálás Az immunrendszert stimuláló pozitív hatás Biológiai egészségaktivátor

AZ EGÉSZSÉG-MEGŐRZÉS HÁROM ALAPPILLÉRE a pozitív, optimista beállítottság a társas támogatottság („nem vagyok egyedül”) adaptív küzdési (coping) módok

Váljék egészségükre! Köszönöm a figyelmet