TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
„Ezt egy életen át kell játszani”
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Óvodai hálózatszervező
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Program fejlesztés az óvodai nevelés kompetenciaterületén
A koragyermekkori nevelésről
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Jó gyakorlatok óvodánkban
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Kompetencia alapú óvodai programcsomag
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
1 Óvodapedagógiai konferencia Sopron, május.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Készítette: Lengyelné Bencsik Judit
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Szeretettel köszöntöm
PROGRAM.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Óvodai szakmai programok, továbbképzések bemutatása 2013/2014 Készítette: Grolyóné Szabó Éva szeptember 11. KPSZTI, Óvodavezetői Értekezlet.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN ÓVODAI NEVELÉS KOMPETENCIA TERÜLET ÓVODAI KOMPETENCIA TERÜLET TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN a 2006/2007. évi képzések és szaktanácsadások alapján m Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet

A PÁLYÁZATRA JELENTKEZŐ INTÉZMÉNYEK-ÓVODÁK HAJDÚ-BIHAR MEGYÉBEN 2006 TAVASZÁN

3.1.4-ES INTÉZMÉNYEK Kistelepülés: 16 intézmény Vidéki város: 11 intézmény Debrecen: 10 intézmény

A CSOPORTOK JELLEMZŐI Óvodapedagógusok, óvodavezetők Motivációs háttér Nevelési programok Települési adottságok

SZAKMAI TAPASZTALATOK Az óvodapedagógia hagyományaira, eredményeire épít. Módszertani megújulást eredményezhet.

PROGRAMCSOMAGOK ÖSSZETEVŐI Szakmai koncepció Pedagógiai koncepció Komplex fejlesztési terv

SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések Gyermeki jog A játék, mint elemi pszichikus szükséglet Közösségért való tevékenykedés A valódi tudás Komplex óvodai nevelés Tapasztalati út Személyes kapcsolat

SZAKMAI KONCEPCIÓ Alapelvek, pedagógiai alapvetések Az anyanyelvi nevelés kiemelt szerepe A sajátos nevelési igényű gyermekek jogai Érzelmi természetes támasz A gyermek, mint egyén a közösségben Szokásrendszer Megfelelő életvitel, egészséges életmód Környezettudatos viselkedés Családokkal való együttműködés

PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ PROGRAMCSOMAG JÁTÉK, ÉRZELMI, INKLUZÍV PEDAGÓGIA ÓVODA-ISKOLA ÁTMENET INKLUZÍV PEDAGÓGIA -INTEGRÁCIÓ, DIFFERENCIÁLÁS JÁTÉK, ÉRZELMI, ERKÖLCSI NEVELÉS

PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Óvoda- iskola átmenet Elvi és gyakorlati problémakör Elvi: melyik fél közelítsen Gyakorlati: hogyan, mi módon valósuljon ez meg A programcsomag az óvoda részéről kínál olyan lehetőségeket, amely maga a KOMPETENCIA ALAP

PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Inkluzív pedagógia, integráció Széles értelmezési tartomány „inklúzión”alapuló szemléletet jelent- befogadó pedagógiát jelent- mely szerint mindenki MÁS- a teljesen „átlagos” is Ezt pedig a differenciált bánásmóddal lehet a gyakorlat síkjára vinni.

Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés PEDAGÓGIAI KONCEPCIÓ Játék, érzelmi-, erkölcsi nevelés

KOMPLEX FEJLESZTÉSI TERVEK Levegő VII. VIII. IX. Föld IV. V. VI. Víz I. II. III. Tűz X. XI. XII.

A világ befogadásának elérhetősége Játszunk? Természetesen! Zenevarázs Bábjáték Néphagyomány Kiegészítő segédlet

A világ befogadásának elérhetősége Játékok bábokkal, játékok a meseládikóval Varázseszközök az óvodában Kóstolgató Játék- tánc- élet

VISSZAJELZÉSEK: Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának szellemiségében készült, a kompetencia áthatja az egész programcsomagot, elemei részenként is jól alkalmazhatók bármely óvoda helyi programjához, a „rutinos” óvodapedagógusoknak biztosítja a megújulást, szemléletváltozást, a másként csinálom lehetőségét,

VISSZAJELZÉSEK: nagyban segíti a pályakezdő óvodapedagógusok munkáját, az óvodák jelenlegi eszközrendszerével is megvalósíthatóak az egyes elemek részei, ötletek tárházát adja a szakmai munka felfrissítéséhez, megújításához.

KÉPZÉSEK UTÁN… Jászberényi „kompetencia kirándulás”: 12 óvoda- 45 pedagógus Hálózati együttműködés: 29 intézmény Szaktanácsadások: 15 intézmény igényelte

„ Mindig eredményt akarunk elérni: azt hisszük, csak akkor van értelme az életünknek, ha itt és most alakítottunk a világon. Pedig a csillagok fénye sincs itt azonnal, sőt vannak olyan távoli égitestek is, melyekről a fény már elindult hozzánk, de csak egy következő nemzedék fog ráfigyelni.” Szent-Gály Kata

HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet Köszönöm a figyelmet! Sápi Beáta HBM Közoktatási Szolgáltató Intézet