NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

Divat a történelemben Készítette: Péterné Szolnoki Ildikó
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Grafikus felhasználó felület Windows alatt
Készítette: Kun Béla.  Operációs rendszernek nevezzük a számítástechnikában a számítógépeknek azt az alapprogramját, mely közvetlenül kezeli a hardvert,
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Prezentációkészítés Feladat: 12 képből álló non-lineáris multimédiás
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Multimédiafejlesztés feladat (1.) Név: Juhász Miklósné Szak: Informatikus-könyvtáros szak Évf.: III. évfolyam I. félév Tagozat: Távoktatás Telefon,
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Név : Egri Zoltán Szak: Informatikus könyvtáros Évf.: 3. évfolyam Tagozat: távoktatás 34.
Operációs rendszerek Beállítások.
Animáció Multimédia MA 2013.
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
E-learning és a multimédia
Multimédiafejlesztés Informatikus könyvtáros
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
2009. április 3. Ficzkó Ildikó Honlapelemzés április 3. Ficzkó Ildikó
Honlapelemzés. miért?  tanulmányok  tapasztalatszerzés  előkészítő munkálatok: honlaptervezés  fejlődés.
Készítette: Dorogi Mária Szak: Informatikus könyvtáros
Készítette: Riczu Józsefné
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
„Barangolás a barokk korban” című multimédia értékelése
Egyszerű függvények az Excelben
Informatikus könyvtáros
HTML (HiperText Mark-Up Language)
Az én prezentációm Feladat : 12 képből álló non-lineáris multimédiás elemeket tartalmazó prezentáció elkészítése. Tel : 06 (20)
A „Madách Imre Városi Könyvtár” című prezentáció értékelése
Interaktív multimédiás CD elemzése
1. Multimédiafejlesztés feladat (1)
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
A Star Wars című multimédia értékelése
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR KECSKEMÉTI FŐISKOLA A GYERMEKIRODALOM ÉS A KORTÁRS GYERMEKILLUSZTRÁCIÓK KAPCSOLATA Kovács Hajnalka.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Internet, Elektronikus levelezés
1. Multimédiafejlesztés feladat (1) Szak: informatikus-könyvtáros szak Évf.III. Tagozat: távoktstás Tagozat: távoktstás Név: Tőzsér Veronika.
A portfólió - óvodai szakterület
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
Magyar - Irodalom Mítoszok és Biblia
Szak: Informatikus-könyvtáros
Prezentációk készítése
Szövegszerkesztés és bemutató készítés.   Minimum 5 oldalas dokumentum.  Szabadon választott (papírt tűrő) témában.  1. oldal fedőlap.  2. oldal.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
FELKÉSZÍTÉS AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁSOKRA Down Alapítvány Az Értelmi Fogyatékosok Fejlődését Szolgáló Magyar Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145.
Multimédia-fejlesztés. 2. számú beküldendő feladat Készítsen el egy multimédia alkalmazást! Neobook for windows szoftverrel Neobook for windows szoftverrel.
Számítógépes programok használata
Drótváz Gerstweiler Anikó Éva május 3.. Wireframe I. Más néven képernyőterv vagy sematikus oldal Egy vizuális útmutató, amely honlapok felépítését.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Internet, Elektronikus levelezés
Multimédia.
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat START

Témaválasztás indoklása Téma: A számítógépes játékok befolyásoló hatása a gyer- mekekre.      Indoklás: A mai világban a gyerekek igen sokat vannak számítógépközelben. Ezzel sokan nem értenek egyet, pedig rengeteg pozitív tényezőt sorolhatnánk fel a korai számítógép használat mellett. Természetesen a jóból is megárt a sok és ezt hatékony módon kell a gyermekek tudtára hozni. Nem elég az iskolákban és otthon szóban figyelmeztetni őket a számítógép egyes káros hatásaira, hanem az „ellenség” bőrébe bújva kell eléjük tárni. Röviden: A prezentáció általános- és középiskolások számára hivatott fontos információkat közölni a számí- tógépek káros és hasznos hatásairól multimédiás eszkö- zök segítségével. IIII

A jelenlegi prezentáció nem csak informatív, de dekoratív is próbál lenni olyan módon, hogy az ne menjen a funkciona- litás rovására Leírás (HELP) A navigációs gombok funkciói:  kilépés a diavetítésből help – a jelenlegi dia előhozása információ a prezentáció készítőjéről lépés a következő diára lépés az előző diára lépés a tartalomjegyzékhez    ugrás az első diára ugrás az utolsó diára az előző dia megtekintése II  II

1. Multimédia értékelésMultimédia értékelés Tartalom 2. Multimédia tervezet (szinopszis)Multimédia tervezet (szinopszis) 3. MédiaanalízisMédiaanalízis 4. Multimédia struktúraMultimédia struktúra 5. Egy oldal képernyőterveEgy oldal képernyőterve 6. Képes forgatókönyvKépes forgatókönyv      IIII

Az üzenet pontossága és érthetősége: A multimédiás produkció egy olyan könnyen emészthető alkalmazás, mely elősegíti azt a törekvést, hogy megismertessük gyermekeinkkel a számítástechnika veszélyeit és pozitív oldalát. Az e-book elsősorban általános- középiskolás gyerekeknek készült, de bátran „kezébe” veheti az idősebb nemzedék minden képviselője. Saját multimédia értékelése (1/6) Rendszerben való gondolkodás: A NeoBook ® alkalmazás legfőbb erénye a non-lineáris lehetőségek tárházának felvonultatása. Ezt kihasználva próbáltam meg szerteágazó de mégis homogén rendszert alkotó ismerethalmazt létrehozni, ezáltal is próbálva minél jobban belevonni a felhasználót az általam közölt „aktív” ismeretekbe.NeoBook ®      IIII

Struktúráltság: A produkció arculata egységes és főként az ismeretátadásra pozícionál. Mindezt a legtöbb esetben vizuálisan is illusztrálja. A struktúra követi a már jól bevált sémát: az egészből jutunk el a részletekig. Saját multimédia értékelése (2/6) Navigáció: A NeoBook ® Segítségével készített multimédiás alkalmazás navigációs része letisztult, átlátható, dekoratív és kapcsolódik magához az alap témakörhöz (pl.: hasonlítahtó egy számítógépes játék GUI-jához (Graphical User Interface) Több helyen hyperlinkek tágítják az ismereteket melyek aktív Internet kapcsolat mellett érhetőek el.NeoBook ®      IIII

Kommunikáció, interakció: Jelen munkában az interakti- vitás nagy szerepet játszik, hiszen főként ez vonja a legjobban a produktum felé a felhasználó figyelmét, érdeklődését. A már említett játékos felület nem csak velős információkat hordoz, de aktivitásra, és szórakoztató felfedezésre is serkenti a nézőt aki most nem csak néző. Saját multimédia értékelése (3/6) ! Klikk az illusztráció megtekintéséhez      IIII

Pedagógiai-didaktikai szempontok: A projekt tartalma nem csak szórakoztató, de hasznos és tanulságos is. Rengeteg plusz információt a szerteágazó adatok és érdekességek között, mindezt olyan felület mögött ami magában rengeteg didaktikai eszközt hordoz. Az ismeretek befogadását erősíti a kellemes vizuális és auditív élmény is. Saját multimédia értékelése (4/6) Pszichológiai-ergonómiai szempontok : Mivel a produk- tum főként diákoknak szól ezért a kezelőfelület és a nyelvezeti stílus is próbál igazodni az adott korosztályhoz. Ilyen módon is erősíti a kapcsolatot a szemlélő és az ismeretanyag között.      IIII

A mediális közlési elvárásoknak való megfelelés : Az e- book szövegi és képi világa közel azonos súlyeloszlásban vannak. Míg az írott információk tömör és tisztamegfogalmazásokkal nyerik meg a tetszést, addig a képi illusztrációk az ismertségük révén keltenek kellemes érzést a felhasználóban és nem utolsó sorban dekorativitásukkal emelik a projekt színvonalát. A színhasználat harmónikus és nem túl harsány Saját multimédia értékelése (5/6) A multimédia technikai kivitelezése: A képi és hangvilág a lehető legnagyobb hozzáértéssel van megkomponálva, a hangok tisztán szólnak, a képek jó minőségűek de nem foglalnak túl sok helyet így biztosítanak minél több információnak helyet, minél kisebb bytemérettel.      IIII

Járulékos elemek: Mivel a produktum arculata részletesen és pontosan kidolgozott, ezért nem jelenthet gondot az alapján elkészíteni az egyéb médiumokon történő megvalósításához szükséges terveket. (CDborító, katalógus, on-line verzió) Saját multimédia értékelése (6/6) On-line frissítés: mivel a projekt tartalmazhat olyan példákat melyek időszakosan változnak így érdemes egy on-line frissíthető verziót is készítenünk.  egyébként nincs. Szubjektív értékelés: a téma amit feldolgozok aktuális problémákat feszeget, ezért fontos lenne a tömegmédiával karöltve egyre több ilyen produktumot legalizálni és sokszorosítani  akár iskolákban is      IIII

egy olyan multimédia alkalmazás elké- szítése volt a cél, mely rövid, de hatékony betekintést nyújt a számítógépes játékok veszélyeinek problematikájába, illetve nem csak a negatívumokat de a pozitívumokat is közölni próbálom segítségével. Multimédia tervezet (szinopszis) (1/3) az ötletet az adta, hogy egyre többet hallani a számítógépes játékok által felbujtott gyilkos- ságokról. Mivel az én fiaim is igen közel állnak a számító- géphez már kisgyermek koruk óta ezért jobban elkezdtem a témát boncolgatni elsősorban azok a fiatalok, akiknek ítélőképességének és pszichikai fejlődési szintjének még igen alacsony szintjén állnak. Könnyen befolyásolha- tóak. Ettől függetlenül hasznos olvasmány lehet az idősebb korosztályok számára A produkció célja: Az ötlet leírása: A célközönség megnevezése:      IIII

a projekt NeoBook ® program segít- ségével készült el, melyen belül az állóképek, animációk, hangok és a zene egy komplex egységet alkot. A program legfontosabb ismérve a non-linearitás. Multimédia tervezet (szinopszis) (2/3) a struktúra kellően egyszerű és felhasználó- barát, mégis sok információ felfedezésére enged lehetősé- get, amivela program növeli önmaga szavatosságát. - NeoBook ® - Adobe Photoshop - Corel Draw - Adobe Audition A kivitelezés módja: Struktúra: Szoftverek:      IIII

a forrást túlnyomórészben az internet jelentette, de az előző években elkészült Neobook prezen- tációk is sokat segítettek a feladat kigömbölyödésében. Természetesen próbáltam az eddigiektől eltérőbb munkát készíteni, mindig az eredetiségre való törekvés volt a fő célom. Multimédia tervezet (szinopszis) (3/3) az adott témakörben számost anyag létezik különböző médiumokon, de a jelenlegi elektronikus produkcióról elmondható, hogy egyedi a maga nemében A Forrásanyagok: Meglévő produkciók: Költségtervezet: a grafikai design további csiszolása illetve ennek anyagi vonzata.      IIII

Médiaanalízis KezdőlapBevezetőHelpTartalomjegyzék Irodalmi szöveg Cím + a készítő adataiA bevezető szövege A help szövege + jelmagyarázatok Az oldalak címei + maga az oldalcím Text Betűtípus: Verdana a cím 27-es a részletek 12-es betűmeretűek, az elrendezés esztétikus Betűtípus: Verdana méret:14 balra zárt Betűtípus: Verdana méret:cím:20, szöveg:10 balra zárt néhol félkövér Betűtípus: Verdana méret:cím:20, szöveg:12 balra zárt hypertext formátum Hang - A navigációs menü gombjainak kattogása Zene - Opcionálisan (be/ki) kapcsolható hangerő szabályozható Állókép -A tovább gomb képe A navigációs gombok kicsinyített másai.- Háttér Modern nonfiguratív Modern nonfiguratív + menüháttér Animáció -menügombok animációja Mozgókép ---- Effekt DissolveFade Navigáció - non-lineáris menürendszer (az "előre" és az "elejére" gomb inaktív non-lineáris menürendszer (a "help" gomb inaktív non-lineáris menürendszer (a "tartalomjegyzék" gomb inaktív Idő 5 mp után továbblép---      IIII

Multimédia struktúra      IIII

A „bevezető” oldal képernyőterve navigációs menü hangszabályozás egyéb gombok főablak      IIII

Képes forgatókönyv A beveztő oldal nézete TARTALOMNAVIGÁCIÓADATÁLLOMÁNYOK Aktuális menüvanmenu.swf Háttérvanhatter.jpg Menüpont panelnincshatter.jpg Szövegmezővan- Szövegvan- Állókép a következő oldal gombképejobbra.jpg Animációgombok animációjagombnév.jpg Médiaablak-- Hang(be/ki) kapcsolhatózene.mid Navigációmenüponj van*.pub      IIII

VÉGE A VETÍTÉSNEK KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!!!      IIII

NeoBook ® projekt interaktív prezentációja Készítette:Danyi Gyuláné informatikus-könyvtáros szak III. évfolyam távoktatás tagozat 