Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4 / 08 / 2. A kompetencia alapú.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
intézményi folyamat-szaktanácsadó
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Sásdon

Alapvető célok: A munkaerőpiac igényeinek való megfelelés Az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása A kompetencia alapú oktatás elterjesztése

Alapvető célok: A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerősítése

Alapvető célok: Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését. infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések

Az ÁMK pedagógiai programja bővül: a kompetencia alapú oktatás tantervével (programcsomagok beillesztése, ütemezése) korszerű pedagógiai módszerekkel, újszerű tanulásszervezési eljárásokkal infokommunikációs technológiák oktatásban történő alkalmazásának tervével a hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségét növelő programmal

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja: A NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztése „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia területen teljes lefedettséget biztosító programcsomag bevezetése az első évfolyamon „Matematika” kulcskompetencia területen teljes lefedettséget biztosító program bevezetése az első évfolyamon „Szociális életvitel” kulcskompetencia területen programcsomag bevezetése az első évfolyamon Tantárgytömbösített oktatás a természetismeret tantárgy keretében az ötödik évfolyamon (biológia, földrajz, fizika, informatika) Műveltségterület tantárgyi bontás nélkül a művészeti nevelés területén az ötödik évfolyamon (rajz és az ének-zene oktatása történelmi koronként)

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja: Az oktatási programok, újszerű tanulásszervezési technikák alkalmazását segítő, a kulcskompetenciák fejlesztését támogató modern pedagógiai módszertan alkalmazása Három hetet meghaladó „Csillagszóró” projekt az első évfolyamon, és az SNI tanulókkal Témahét az ötödik évfolyamon „Erdei iskola”, a hatodik évfolyamon és az SNI csoportokban „Zöld hét” keretében Moduláris oktatási program megszervezése a „Tánc és dráma” modul keretében az ötödik évfolyamon

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja: Digitális tartalmak, taneszközök gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése Az implementációval érintett valamennyi tantárgy esetében az óraszámok 25%-ban valósul meg.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: A pedagógusok felkészítése az intézményi implementációra:  Menedzsmentképzés 2X30 óra - változás-, és projektmenedzsment - új oktatásszervezés az intézményekben Igazgató, projektmenedzser, szakmai vezető, munkaközösség vezető Szőke Béla, Kovácsné Dorogi Mária, Kocsisné Walter Ilona, Vadas Zoltánné

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek:  Valamennyi implementációban résztvevő pedagógus képzése 4X30 óra -új tanulásszervezési módszerek (projektoktatás, tantárgytömbösítés…) -tanóravezetésben választott módszer (tevékenységközpontú pedagógia) -kompetencia alapú oktatást támogató módszertani képzés -infokommunikációs technológiák Horváthné Szabó Éva, Dr Kajdonné Daczi Erika, Tolnai Anita, Szabóné Lovász Ágnes, Lakatos Judit, Nyáriné Pandur Márta, Dr Pernekker Árpádné, Maksay Zsuzsa, Kissné Király Mariann

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek:  Tantestületi továbbképzés 1X60 óra SNI gyerekek együttnevelésére felkészítő képzés 30 fő ( 40% feletti a HH-s tanulók aránya, illetve a közoktatási esélyegyenlőségi intézkedési terv is előírja)  Mérés-értékelési képzés 1X60 óra az országos kompetenciamérés iskolai eredményének elemzésére, fejlesztő beavatkozások tervezésére szakmai vezető, munkaközösség-vezető Kocsisné Walter Ilona, Vada Zoltánné

Új módszerek intézményi alkalmazása, önálló intézményi innováció megvalósítása:  Jó gyakorlat átvétele „Aranyfa” – Olvasástanulás lépésről lépésre (magyar, angol)  Adaptáció Differenciált képességfejlesztés a testnevelés eszközeivel (Fodorné Dr Földi Rita labdaterápiás továbbképzése 5 fő+ 6fő)  Saját intézményi innováció Számítógépes zeneszerzés szakköri keretben NoteWorthy Composer kottaíró program alkalmazása

A fejlesztések eredményeinek az intézmény mindennapi gyakorla- tába való beillesztése, a pedagógiai szemléletváltást segítő tevé- kenységek megvalósítása  Projektindító napot tartunk, amely lehetőséget nyújt az alkalmazotti kör számára a pályázati innováció céljainak, szakmai tevékenységeinek megismerésére.  A pedagógiai dokumentumokba bedolgozzuk a pályázat tevékenységeit, amely biztosítja intézményünk pedagógiai innová- ciójának fenntarthatóságát.  Intézményünk informatikai stratégiáját összehangoljuk az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival.  Kistérségi szakmai Workshop és diáktalálkozó szervezése 

Mit vállaltunk?  A projektben tanúsítványt szerző pedagógusok száma: 44 fő  A megszerzendő tanúsítványok száma: 206 db  Szövegértés – szövegalkotás kompetenciaterületen foglalkoztatott tanulók száma: 50 fő  Matematika kompetenciaterületen foglalkoztatott tanulók száma: 50 fő

Mit vállaltunk? A tantárgytömbösítés módszertannal szervezett tanórák arányát 3 év alatt 15%-ra emeljük ( %) Tantárgy i bontás nélküli műveltségterületi oktatásban részesülő tanulócsoportok száma: 28,57%, 2 csoport Moduláris programok száma: 1 db Témahetek száma: 2 db

Mit vállaltunk? A há t r ányos he lyzetű t anulók integrált nevelését támogató módszertani képzésen tanúsítványt szerzett pedagógusok száma: 38 db IKT-val segített tanórák aránya: 30 % IPR módszerrel oktatott órák aránya a tanuló- csoport összes órájához viszonyítva: 50%

Mit vá runk ?  A hagyományos szövegfeldolgozási gyakorlatunk a tanulás konstruktivista modelljére épül. (A tudást minden tanuló maga építi fel, tapasztalatok és életszerű helyzetekben való aktív részvétellel.)  A matematika területén főleg a gondolkodás fejlesztése történik, erősödik a gyakorlati életben hasznosítható tudás.  A szociális életvitel területén a segítségnyújtás, az együttműködési képesség fejlődik.  Kialakításra kerül intézményünkben az IKT infrastruktúra, mely megteremti a projektalapú oktatás feltételeit és lehetővé válik a digitális tananyag alkalmazása.

Mit várunk? Megteremtjük az intézmények közötti horizontális tanulás lehetőségét. Szakmai együttműködések támogatják munkánkat. Jól bevált, kipróbált gyakorlatokat veszünk át. Hospitálási lehetőségek szervezése, biztosítása Szakmai konzultációk, tapasztalatcserék biztosítják az egymástól való tanulás lehetőségét.

Miért? Hisszük, hogy szükséges a szakmai megújulás Élményszerű tanulás –tanítás Új oktatási eszközök bevezetése Szakmai önbizalom Megtapasztaltuk – sikeresnek találtuk

Köszönöm a figyelmet!