Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4/08/2 Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben

Mi a kompetencia? Egyszerűen fogalmazva: képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.

NYERTÜNK!!! Mit??? Iskolánk és óvodánk nevelési-oktatási gyakorlatának megújítását: ennek keretében kulcskompetencia területek fejlesztésére oktatási programok és taneszközök bevezetésére, adaptációjára illetve önálló intézményi innováció megvalósítására is lehetőség van.

Ki pályázott, mit nyertünk? A pályázó Kecskéd Község Önkormányzata A pályázatban 2 intézmény vesz részt: - Kecskédi Általános Iskola - Napköziotthonos Óvoda, Kecskéd

Mi a pályázat célja? hogy hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához… a munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodáshoz.

Részcélok a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása

A kompetencia alapú iskola elvárásai a tanulótól: - nagyfokú aktivitás - magas megértési szint - erős motiváltság - meggyőződés a pedagógustól: - intenzív együttműködés - intenzív innováció - szakítást a rutinnal

A PÁLYÁZAT TARTALMA Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések: a) A kompetencia alapú oktatás implementációja b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása

MEGVALÓSÍTÓK Projektmenedzser: Dr. Karácsonyiné Handl Mária Szakmai vezető - iskola: Eck Ferencné Szakmai vezető - óvoda: Lódererné Hartman Erzsébet Megvalósító pedagógusok: - Iskola: Eck Zita, Pula Ildikó, Orlovitsné Handl Edina, Tomayer Judit, Torma Ferencné - Óvoda: Beutl Istvánné, Wéber Imréné

Kompetenciaterületek bevezetése „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia terület: - 4. osztály: Orlovitsné Handl Edina - 5. osztály: Eck Zita „Matematika” kulcskompetencia terület: - 1. osztály: Pula Ildikó „Idegen nyelvi” kompetencia terület: - német 1 - 2. csoport: 2. és 3. osztály: Tomayer Judit

Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák: - 7.osztály: Torma Ferencné Óvodai programcsomag bevezetése: - 1. csoport: Beutl Istvánné, Wéber Imréné

Új oktatásszervezési eljárások Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a szakrendszerű oktatásban: „Szövegértés-szövegalkotás” 5.osztály: Eck Zita Moduláris oktatási program: „Tánc és dráma” 7.osztály: Torma Ferencné

Iskolai innovációk Projekt (tanévenként egy, három hetet meghaladó) - Reformkor 7.osztály: Torma Ferencné Témahét - Mátyás király kora 4.osztály: Orlovitsné Handl Edina - Német nemzetiségi hagyományok 3. osztály: Tomayer Judit

Óvodai innovációk Projektmódszer: Ősz a természetben- Beutl Istvánné Témahét: Márton napi szokások- Wéber Imréné Saját innováció: Az óvoda helyi sajátosságainak kihasználása a pedagógiai program tükrében - Beutl Istvánné - Wéber Imréné

Intézményi innováció Óvoda-iskola átmenet Tomayer Judit – Pula Ildikó Családbarát iskola - Eck Zita - Orlovitsné Handl Edina ADAPTÁCIÓ Helyi tanterv/ nevelési terv és pedagógiai program átdolgozása

Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása ? Az 5.osztály nem tanul külön nyelvtant és irodalmat, hanem együtt tanulja ezeket a tárgyakat.

Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás? A tanulók négyhetes ciklusokban tanulnak. Egymást követő két napon 3+2 órájuk van etika és osztályfőnöki órákon a szociális életvitel program keretében. Új módszerekkel dolgoznak. Így több lehetőségük van az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra.

Milyen projektben vesznek részt a tanulók? A reformkor kidolgozása. Ezekből digitális anyagokat, fotókat, tablókat maketteket készítenek. Ezen keresztül mutatják be, amit megtanultak.

Mi a témahét? A diákok azon a héten „Mátyás király és kora” témakörben mondákat olvasnak, maguk is végeznek kutatómunkát, gyűjtésük eredményét bemutatják.

Mi a moduláris oktatási program? Összefüggő órák keretében dolgozzák fel a tánc és dráma témáját a 7. osztályos irodalom tantárgy keretében.

Milyen innovációkat tervezünk? Családbarát iskola – szülői együttműködést támogató programok Az óvoda – iskola átmenet megkönnyítése – program fejlesztés

Mindez mire jó? Régi: az ismeretek egy idő után elavulnak. Új: az ismeret elavul, de a tanulási módszer nem, mindig használhatom.

Ehhez nekünk is tanulnunk kell! Szaktanácsadók segítenek. Tanfolyamokon veszünk részt. Jó gyakorlatokat veszünk át olyanoktól, akiknél már működik a rendszer. Amit megtanulunk, tovább kell adnunk, nyilvánossá kell tennünk. Új módszereket, tanítási-tanulási formákat kell megvalósítanunk.

VÉGE