KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A konfliktusok és kezelésük
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
EKF – Pécs2010 CÉL?ÚT? Pécsről elszármazott építészek kiállítása.
EKF – Pécs2010 CÉL?ÚT? Pécsről elszármazott építészek kiállítása.
Információbiztonság vs. informatikai biztonság?
A tőzsdei bevezetés felügyeleti szempontjai
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Partnerség.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Konfliktus és kooperáció
Minőségmenedzsment alapelvek
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
Közösségfejlesztés a debreceni városrészekben
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
A TÁRGYALÁS Mint a versengés és az együttműködés közötti egyensúlyozó tevékenység.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Konfliktus és konfliktuskezelés
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A konfliktusok és elhárításuk
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Minőségdíjak.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
JÖVŐKÉPEK, SZCENÁRIÓK GYAKORLAT KULCSSZAVAK: COACH, COACHEE, COACHING, COACH KÉPZÉS Saját jövőkép készítése, átalakítása és átkeretezése Magyar Coachszövetség.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
Munkavédelem és controlling
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Nevelés és nevelői attitűdök
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft.
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
Mediation and Restorative Justice in Prison Settings Empirikus kutatás- OKRI Kísérleti modellprogram –Foresee Partnerek: Balassagyarmati Fegyház.
1 Vitatípus A helyzetet meghat. konfliktus CélEszközKövetkezmény Veszekedés Érzelmi, morális, anyagi konfliktus A másik legyőzése, feszültség levezetése.
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Vágvölgyi Gusztáv - Pabló Inspi-Ráció Egyesület inspi-racio.hu Polyán Egyesület polyan.hu.
Komplex rendszerek – Evolúciós modellek
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
ALAPVETŐ ÖSZTÖNÜNK: AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS Preiszinger András Pszichológus, tréner, tanácsadó.
„Az Áldozatvédelmi Szakmai Együttműködési Rendszer egységes fővárosi szintű megvalósítására”
UGYE TE IS AKAROD? Sas István Kommunikációs Akadémia A befolyásolás titkai a társadalmi célú reklámban.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Együttműködés a szülővel Hogy ne így legyen!. Cél Legyünk képesek a szülők eltérő véleményének az elfogadására, saját nézőpontunk meggyőző kifejtésére,
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
Közbeszerzések Ausztriában- az én történetem
roma integrációs modellek a közös sikerekért
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Vállalati terv bemutató
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Dőry Tibor és Magyar Dániel
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!

KONFLIKTUSMODERÁLÁS n TANÁCSKOZÁSI, ILL. n BESZÉLGETÉS- VEZETÉSI TECHNIKA n VÉLEMÉNY- FELTÁRÓ ÉS DÖNTÉSHOZÓ FOLYAMATOK IRÁNYÍTÁSÁNAK MÓDSZERE

KONFLIKTUSMODERÁLÁS n NEM JELLEMZŐ RÁ A KOMMUNIKÁCIÓS FOLYMAT ÉRDEMI, TARTALMI BEFOLYÁSOLÁSA n CÉL: A DÖNTÉS MEGSZÜLETÉSÉNEK ELŐSEGÍTÉSE n a MODERÁTOR NEM FOGLAL ÁLLÁST

A MODERÁTOR TEVÉKENYSÉGEI n KÉRDÉSEK  ÁLLÁSPONTOK ÉS A KONFLIKTUS VÉLT LÉNYEGÉNEK VILÁGOS MEGFOGALMAZÁSA  a konfliktus tisztázása gyakran = a feloldással  EGYENES KOMMUNIKÁCIÓ

AXELROD KÍSÉRLETEI(1979) n Együttműködés  értékért érték ígéret betartása n „csalás”  érték viszonzatlan ígéret megszegése

„Csalás” vagy bizalom? HA n KÖLCSÖNÖSEN együttműködnek  elfogadható nyereség n kölcsönös „becsapás”  hasonló veszteség

„Csalás” vagy bizalom?  EGYIKÜK EGYÜTTMŰKÖDIK   SÚLYOS VESZTESÉG  A MÁSIK CSAL  KOMOLY NYERESÉG

AXELROD fő kérdése n Milyen életstratégiát folytassunk egy önző világban? /CSEREELMÉLET ALAPJÁN/  a karácsonyi ajándékozás mintájára

„Csalás” vagy bizalom? n Siker = összegyűjtött javak, érzések, „simogatások” n A tapasztalatok tanulsága gyakran: a siker titka a csalás ellenszere: a bizalmatlanság

A VERSENY JELÖLTTÍPUSAI n ÖNZŐ n ÖNFELÁLDOZÓ n RAVASZKODÓ n MÁSOKAT KIHASZNÁLÓ n KHASZNÁLHATÓ n VERSENYZŐ ÉS ELLENSÉGES n EGYÜTTMŰKÖDŐ n MINDEZEK KEVERÉKE

A VERSENY n MINDEN PROGRAM JÁTSZOTT MINDEN PROGRAMMAL n MINDEN MENET VÉGÉN: SZERZETT PONTOK n VÉGÉN: SIKERPONTOK ÖSSZESÍTÉSE

„TIT FOR TAT” STRATÉGIA n GYŐZÖTT A LEGRÖVIDEBB PROGRAM  „ Első lépésben működj együtt, azután mindig tedd azt, amit a partnered az első lépésben tett!”

A „TIT FOR TAT” STRATÉGIA sikerének alapelvei n Légy bizalommal! n légy együttműködő! n légy provokálható! n Légy felejtő! n Légy kiismerhető!