A vállalkozások környezete

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Stratégiai menedzsment
Advertisements

„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Művelődésmarketing A marketingkörnyezet elemzése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A befektetési környezet
Innováció lehetséges szerepe a nemzetközi üzletfejlesztésben
Árpolitika a turizmusban
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Szeged, Magán „vétkek” – köz terhek HUF kamat > devizakamat Euro kamat Kamat tőkeáramlás – fizetési mérleg Növekedés ( adósságszolgálat ) Foglalkoztatás.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Stratégia célrendszer
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Stratégiai menedzsment
Az innováció forrásai.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Foglalkoztatás-politika
A MARKETING FOLYAMATA.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Szegmentáció & pozicionálás.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Üzleti terv.
Versenyhelyzet- elemzés
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

A vállalkozások környezete

A „megfőtt béka” szindróma A vállalatok környezete észrevétlen, mondhatni alattomos módon változik, és mindig vannak olyan vállalatok, amelyek nem veszik észre, hogy ezek a - külön-külön aprócska és lényegtelennek látszó - változások szép lassan gyökereiből fordítják ki az addig megszokott környezetet

Környezet szintjei Makro (általános) környezet: a makrokörnyezet elemei a vállalkozás számára adottságként jelentkeznek, azokra a vállalkozás tevékenysége nincs hatással. Mikro (verseny) környezet: azok a környezeti tényezők, amelyek a vállalat tevékenységével szoros, közvetlen kölcsönhatásban vannak. Ezekre a tényezőkre a vállalat hatással van, tevékenységével befolyásolja, megváltoztatja azokat.

Makrokörnyezet Vállalkozás Politikai, jogi Természeti Gazdasági Technológiai Társadalmi

Társadalmi környezet Demográfiai/népességi tényezők: népesség számának alakulása, születési, hallozási ráta, korösszetétel, képzettségi összetétel, családnagyság, családi életciklusok, migráció/lakáshelyek/ingózás, etnikai viszonyok. Társadalmi tényezők: oktatás, tudás, tanulás, szabadidő, életmód, életstílus, életminőség. Kulturális tényezők: kulturális értékek, ideológiák,, sztereotípiák, értékrendszer, normarendszer, etika, szubkultúra – etnikai csoportok.

Technológiai (műszaki) környezet Automatizálhatóság informatika, kommunikációs hálózat vívmányok innováció

Gazdasági A gazdaság kereskedelmi tényezői rövid és hosszú távon való előre jelezhetőség, biztonság Árfolyamok, kamatok, adók, bankrendszer a fogyasztás, illetve megtakarítás ösztönzés Infláció, munkanélküliség GDP változása, trendje Globalizáció EU csatlakozás, stb.

Természeti (ökológiai) környezet természeti környezet állapota Környezetvédelem Energiatakarékosság szelektív hulladékkezelés

Politikai, jogi környezet Politikai helyzet, stabilitás Jogszabályi háttér (írott-íratlan) A kormányzat és az üzleti etika kapcsolata A kormányzati politika a gazdaságban A kormány kulturális és vallási politikája Érdekvédelmi szervezetek Nemzetközi kapcsolatok iránya és hatása

Mikrokörnyezet I. Beszállítók Azok a vállalkozások, amelyektől a vállalat a működéséhez szükséges fizikai javakat és szolgáltatásokat megvásárolja minőségben szállítási határidőben árakban kísérő szolgáltatásban Ezekhez megbízható beszállítóra van szükség

Mikrokörnyezet II. Vásárlók Vállalkozás termékeinek vásárlói marketingszempontból a legfontosabb elemek. Lehet: végső felhasználó termelő felhasználó értékesítési csatorna láncszeme a termelő és fogyasztó között. Fontos a vevő elismerésének megszerzése: Vevőérték, vevőorientáltság vásárlói elégedettség

Mikrokörnyezet III. Versenytársak Fontos a vállalkozás terméke helyettesíthető – e a versenytársáéval. Versenytárs piaci pozíciója, részesedése hogyan alakul. Versenytársak azonosítása (kényszerválasztás módszere, percepciós térkép, márkaváltási elemzés, stb.) Stratégia kidolgozása (támadó, védekező)

Mikrokörnyezet IV: Közvélemény: Bizalom elengedhetetlen a piaci versenyben befektetők toborozásában kedvező hitelfelvételek elérésében kormányzati szervek támogatásának, pályázatoknak az elnyerésében Piaci közvetítők szállítók, szállítmányozók marketinggel foglalkozó professzionális cégek pénzügyi közvetítők (bankok, könyvvelők, stb.)

Mikrokörnyezet V. Vállalkozás belső környezete: Célok: alapvető célok vállalati küldetés jövőkép stratégia Vállalkozás képességei vállalati filozófia (eszme – értékrendszer) vállalati kultúra (viselkedési szabályok, hagyományok

Technológiai (műszaki) környezet Automatizálhatóság informatika, kommunikációs hálózat vívmányok innováció