Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

(1) A marketingkörnyezet

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "(1) A marketingkörnyezet"— Előadás másolata:

1 (1) A marketingkörnyezet
Marketingmenedzsment 2008

2 Mi a marketingkörnyezet?
Azon a marketingen kívüli szereplők és erők, melyek befolyásolják a marketingmenedzsmentet a sikeres vevőkapcsolatok kiépítésében és fenntartásában. Belső környezet (vállalaton belüli tényezők, melyek befolyásolják a marketinget) Mikrokörnyezet: A vállalathoz közel álló szereplők, akik befolyásolják a vállalat vevőkkel való kapcsolatát (beszállítók, marketingközvetítők, versenytársak, közvélemény, vevőpiacok). Makrokörnyezet: A mikrokörnyezetet befolyásoló jelentős társadalmi erők (demográfiai, gazdasági, természeti, technológiai, politikai, kulturális).

3

4 Környezeti elemzés eszközei
SWOT analysis (belső-külső) Five forces analysis (mikro) STEEP analysis (makro)

5 Mikrokörnyezet Beszállítók Marketing közvetítők Vevők Versenytársak
Közvélemény

6 Porter 5 forces analysis

7 STEEP (makrokörnyezet)
Társadalmi tényezők Demográfia, kultúra, társadalmi mobilitás, életstílus, stb. Technológiai Internet hozzáférés, technológia transzfer sebessége, infrastruktúra Gazdasági tényezők Infláció, foglalkoztatás, rendelkezésre álló jövedelem, üzleti ciklusok, energia költségek, adók, stb. Környezeti tényezők Kormányzati beavatkozás, CSR, nyersanyagforrások Politikai/jogi tényezők: Törvények, versenyszabályozás, fogyasztóvédelem, munkajogi kérdések


Letölteni ppt "(1) A marketingkörnyezet"

Hasonló előadás


Google Hirdetések