A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Közösségi pedagógiai gyakorlat
A gyakornokok beilleszkedése
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Értékelés a pedagógiában
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
Reflektív gondolkodás
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tervezési folyamat.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK

Az összefüggő egyéni gyakorlat célja, hogy megalapozza a jelölt egyéni szakmai fejlődését, hatékonyan támogassa a pályaszocializációt Tanítási gyakorlat – összefüggő gyakorlat

Fontos jellemzői: Teljes szakmai felelősség Tanári kompetenciák teljes köre Komplex feladatok Pedagógiai és közösségi mintát ad Támogatott ↔ ( vezetett, irányított)

Tanári kompetenciák teljes köre a tanulói személyiség fejlesztése tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése a pedagógiai folyamat tervezése a szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, készségeinek és képességeinek fejlesztése az egész életen át tartó tanulást megalapozó kompetenciák hatékony fejlesztése a tanulási folyamat szervezése és irányítása   a pedagógiai értékelés változatos eszközeinek alkalmazása szakmai együttműködés és kommunikáció elkötelezettség a szakmai fejlődésre, önművelésre

Fontos jellemzői: Teljes szakmai felelősség Tanári kompetenciák teljes köre Komplex feladatok Pedagógiai és közösségi mintát ad Támogatott ↔ ( vezetett, irányított)

Komplex feladatok Szaktárgy tanítása Előkészítés Hospitálás ( szaktárgyi, nem szaktárgyi) Tanórán kívüli oktatási tevékenység Szabadidős tevékenység Iskola, mint szervezet Osztályfőnök-helyettesi tevékenység Tanulók egyéni sajátosságainak megismerése

Fontos jellemzői: Teljes szakmai felelősség Tanári kompetenciák teljes köre Komplex feladatok Pedagógiai és közösségi mintát ad Támogatott ↔ ( vezetett, irányított)

A mentor Kiváló pedagógus minta ( szaktanár és nevelő) Segítő – támogató szakember Elkötelezett a tanárjelöltek fejlesztése iránt

Személyes támogatás „ Minden kezdő pedagógus az érzelmi támogatást tartotta a legfontosabbnak”

A mentori támogató kapcsolat kereteinek tisztázása kapcsolatfelvétel, ismerkedés a mentori kapcsolat értelmezése formai keretek, közös szabályok A személyes célok, szükségletek, igények feltárása   személyes erősségek és fejlesztendő területek meghatározása - Portfólió Motiváció személyes megerősítés, pozitív kommunikáció támogatás elakadás esetén Reflektivitás fejlesztése a pedagógus elemző, értékelő gondolkodásának és döntéseinek bíztatása

Tanulás támogatása

Előzetes tapasztalatok, tudás feltárása   tanári kompetenciák meghatározása Egyéni képzési, tanulási terv összeállítása kompetenciafejlesztés egyéni terve, ehhez tevékenységek, lehetőségek társítása - Portfólió Egyéni és közösségi tanulás segítése szakmatanulás támogatása az egymástól tanulás megerősítése Szakmai párbeszéd támogatása szakmai párbeszéd a kollégákkal, szülőkkel Egyéni visszajelzés a tanulásról egyéni visszajelzés a tanulási folyamat eredményeiről

Mentori támogatás szakaszai Keretek tisztázása Megismerés – Portfólió Egyéni fejlődési terv Támogatás: figyelemmel kísér, konzultál, visszajelez, reflektivitást fejleszt – Portfólió Értékelés - Portfólió

Reflektivitás Mennyire sikerült közelebb jutnia a céljaihoz az utóbbi hat-nyolc hétben? Melyek azok a pedagógiai tapasztalatok, tevékenységek, amelyek a legnagyobb hatással voltak önre? Vannak olyan területek, részkompetenciák, ahol kevesebb előrehaladást mutatott? Milyen további segítséget, támogatást gondol hasznosnak? Milyen új célokat fogalmazna meg? Ezek megvalósítását milyen lehetőségek, tevékenységek támogatnák?

Köszönöm a figyelmet! Örömteli munkát, sok sikert kívánok.