Pécsi Alternatív Drámakör

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Számadás a talentumról
A szeretet himnusz értelmezése
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Komplex Instrukciós Program
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
Könyvtárhasználati verseny
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A történelemtanítás általános funkciói, módszerei
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
Együtt egymásért és magunkért
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Magyar Könyvtárosok Egyesülete 42. Vándorgyűlése ajánlásai.
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Értelmi fogyatékossággal élő személyek támogatott lakhatása
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
A szülői példa jelentősége az utódok életében
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Az Anthropolis Egyesület
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
1 válságban van a közoktatás Készítette dr. Benda József, éve.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A pszichológiai mérés alapjai
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A szakiskola jelene és jövője
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont Pécsi Alternatív Drámakör „Toronyórát lánccal…?” A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs igazgató - főiskolai docens Leőwey Klára Gimnázium – Pécs Eötvös József Főiskola – Baja Székesfehérvár, 2011. szeptember 21. Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör A játékos én a) a gyermekkor kiváltsága b) a komolytalan ember felelőtlen játszadozása c) a hazudozó d) az élősködő játszma-király e) a játék fennköltebb értelme f) az ember életminőségének meghatározó tényezője g) archaikus – gyermeki világkép h) analógiás modellek i) maradandó tanulási élmények j) a boldogság kulcsa Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör „Kizökkent az idő, óh, kárhozat, hogy én születtem helyre tolni azt.” EMBER – TERMÉSZET – Az ember konfliktusba került Világával – a fizikai valóság részeként. EMBER – TÁRSADALOM – Globális, regionális, nemzeti, helyi, családi kommunikációs drámák. EMBER – TÖRTÉNELEM – Nem értjük, hogy kerültünk ebbe a helyzetbe. Ki tehet róla? Hogy gondolkodtak a régiek? EMBER – TRANSZCENDENS – „Isten meghalt” ? Vallási statisztikák – hithiány. Istenkép-zavarok. EMBER – TEHETSÉG – Keressük a tartalékainkat. Csak ez segíthet rajtunk. A nivelláló oktatás azonban „tömegesít”. EMBER – TÖREKVÉSEK – A valódi motivációk, célok hiánya. A jelenben élés homályos illúziója. EMBER – TUDAT – Ki vagyok én? Ki vezet engem? Mit rejt a tudatom? Időmegélések – időkényszerek. Konklúzió: A tudat válságának kora Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Az űr betöltése „Ki érzékei tárgyán csügg, kísértés ejti foglyul azt, Vágy követi a kísértést, a vágyat indulat, harag, A haragból zavar támad, a zavarból téboly áll elő, Téboly az észt megállítja, s kiben megáll az ész, halott.” (Bhagavad Gita – A Magasztos Éneke) tömegek játékai (TV, internet, telefonok) érzékeink csalóka játéka a mennyiségi „kór” csapdája a szinkronicitás jelei holisztikus paradigmaváltás ezotéria és tudomány határain kvantumfizika „Csillagok háborúja” az „Erő velünk van” Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Modern skolasztika - konstruktív pedagógia - „iskolás” modellek - kizökkent világban – kizökkent személyiségek - archaikus személyiségmodell test – lélek – szellem hármassága - 4 dimenziós szervezeti modell tanítás – tanulás – együttműködés – légkör Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Játékos tanítás – komolyan a poroszos ill. a reformos utak meghaladása rendezett közösség – rendezett személyiség drámapedagógiai mintázatok – szituációkezelés védett viszonyrendszer magas szintű elvárások – sikerélmények tehetségfejlesztés a legfontosabb tulajdonságok nem csak és nem elsősorban az iskolai évek alatt alakulnak ki a siker kulcsa azokban a kompetenciákban rejlik, amelyek a családi szocializáció által fejlődnek ki a kisgyermekkorban, és az iskolaévek alatt továbbfejlesztik őket a kiemelkedően magas színvonalú képzés, mely felerősíti a stabil személyiségjegyeket, teheti alkalmassá az egyént a sikeres munkavállalásra Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör A kiemelkedő képességek fejlesztési irányai magas szintű szakmai tudás kialakítása céltudatos problémamegoldó gondolkodás fejlesztése az empatikus képesség fejlesztése (megértő attitűd, kölcsönös tisztelet, bajtársiasság, tartalmas kapcsolatok) csapatjátékos attitűd (közös erőfeszítések és közös siker) jó kommunikációs készség (érthetőség, hatékonyság, együttműködés) döntésképesség (szükséges döntések önálló meghozatala) alkalmazkodó képesség (emberek, változások) tanulási képesség (megújulás periodicitása) Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Játékos tanulás – motiváltan - a sok elhibázott kísérlet után igény az igazi TANra - a tanulási folyamat szerves modellje: - belépés - világépítés - útvonalak választása - a megértés megváltozása - mélyítés - reflektivitás - kilépés - gyakorlatias tudás, amely az utcán is használható - példák erre (kompetenciafejlesztés, elsősegély, közösségi munka stb.) Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Kommunikációs játszmák - tudunk-e „hidat ácsolni” egymás között? - Eric Berne: Emberi játszmák – T.A. modell - a kommunikáció minőségi szintjei - James Redfield: Hatalmi dráma-modell - az együttműködés hálózatai - megtisztított iskolai hálózati kommunikáció Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése

Pécsi Alternatív Drámakör VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Az „élményvilág” fejlesztése - a hagyományos iskola „halálos bűnei”: az unalom és a félelem , valamint az igazság hiánya - „flow-élmény” kell a maradandó tanuláshoz - a kreativitás mozgósítása - „digitális bennszülöttekkel” van dolgunk - a közösségfejlesztés jelentősége (szabadidő, sport, rendezvények) - környezeti nevelés (minden tevékenységünket átszőve) - egészségfejlesztés (tanárok, diákok, dolgozók) - az élmény-emlékek maradandó hatása Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Az újjászületés játéka - a tömegvilág özöne közepén – bárkát ácsolunk - holisztikus módon egymásra találunk - kulturális kreatívok vagyunk - nem életfogytig tartó tanulással, - hanem „meglett emberként” - a múlt kockái is helyükre kerülnek - újra gyermeki rácsodálkozással tekintünk szét - Csodálatos világunkra - s vár reánk a „jutalomjáték” Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete

Pécsi Alternatív Drámakör Leőwey Klára Gimnázium Igazgatóválasztás - 2011 VII. Kiss Árpád Konferencia Debrecen – 2011 Játéktan Magyar Könyvtárosok Egyesülete Pécs – 2012.11.16. – Tudásközpont A tehetség jelene és jövője Székesfehérvár – 2011 Pécsi Alternatív Drámakör Élet-játék „Suhannak, visszaszállnak a legendák most a földre, Látod, azt mondtad pedig, hogy elenyésznek örökre. Állj ki a házad elé, próbáknak ideje ez itt, Megméretsz, életben vagy-e még, vagy halott voltál ez ideig.” (Bereményi Géza – Cseh Tamás) Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Dr. Zalay Szabolcs – A játék szerepe az ember életében Dr. Zalay Szabolcs – Az iskola világának teremtő fejlesztése Dr. Zalay Szabolcs – Konstruktív iskolavezetés Dr. Zalay Szabolcs – A tehetségfejlesztés szervezeti környezete