Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD."— Előadás másolata:

1 VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD

2 Generálás Elosztás ? („háló”) („hal”) Sikeres város = versenyképes város élhető város szolidáris város

3 A 21. század kulcsa VÁLTOZÁS alkalmazkodás (sikerkritérium) VÁLTOZÁSA

4 Sikeres város  lehetőségek teremtése  képessé tevés  civilizált keretek

5 Sikeres város  Gazdaságfejlesztés, munkahely teremtés  Képzés/készségek fejlesztése  Városi szolgáltatások és infrastruktúra

6 Gazdaságfejlesztés  nagyvárosi régiók globális versenye  imázs, városépítészet  telephelyválasztás, turizmus, fejlesztések  KKV, traded/non-traded sector, idea-ipar  tartós, jól fizetett állások

7 A siker négy tényezője  Repülőtér  Tőzsde  K+F  Együttműködés

8 Gazdaságfejlesztés  nagyvárosi régiók globális versenye  imázs, városépítészet  telephelyválasztás, turizmus, fejlesztések  KKV, traded/non-traded sector, idea-ipar  tartós, jól fizetett állások

9

10

11

12

13

14

15 A kulturális gazdaság négy komponense 4. a tudásipar – felsőoktatás, nyári egyetemek, mesterkurzusok, tudományos konferenciák, K+F. 1.a hagyományos kulturális szolgáltatások köre – közművelődés, kulturális intézmények: kiállítások, múzeumok, színházak, koncertek, kulturális sajtó stb., 2. a kulturális termékipar – a CD ROM-tól a könyv- kiadáson át a formatervezett fogyasztási/ divatcikkekig, 3.a kultúrával összefüggő turizmus – Operabál, Tavaszi Fesztivál, Sziget, gyógyvíz-túrizmus, vallási túrizmus, konferencia-túrizmus, valamint

16 A kulturális termékipar elemei  elektronikus média  hagyományos sajtó  reklám, marketing- kommunikáció  könyvkiadás  rendezvény- és látványipar  filmipar  zene  szoftveripar  divatipar  ipari formatervezés, építészet  felsőoktatás  kutatás-fejlesztés  speciális vendéglátás

17 Képzés/Készségfejlesztés  nyelvtudás, ICT, műszaki képzés  kreativitás, probléma megoldás, tanulás szenvedélye  értéklánc, globális verseny  új világrend kiszervezés! (lásd India & Kína)

18 Kiszervezés (T. Friedman nyomán) EU/US 2 országKÍNA 100munkaerő 1000 80 20 jól képzett alulképzett 80 920 1100 a piac új igények 80 alkalmazkodni kell(80 + 80) 20 bajban lesz!(20 + 920)

19 Városi szolgáltatások  megfizethető kötöttpályás közösségi közlekedés

20

21 Városi szolgáltatások  megfizethető kötöttpályás közösségi közlekedés  gyalogos/kerékpáros ösztönzés

22

23 Városi szolgáltatások  megfizethető kötöttpályás közösségi közlekedés  gyalogos/kerékpáros ösztönzés  kreatív projektek

24

25

26

27

28

29

30 Városi szolgáltatások  megfizethető kötöttpályás közösségi közlekedés  gyalogos/kerékpáros ösztönzés  kreatív projektek  szociális bérlakások

31

32

33 Városi szolgáltatások  megfizethető kötöttpályás közösségi közlekedés  gyalogos/kerékpáros ösztönzés  kreatív projektek  szociális bérlakások  fejlesztési hozzájárulás/alkuk

34

35

36 Együttműködés kultúrája  közösségi tervezés, partnerség  kreatív menedzsment  szociális projektek

37

38 A TÉT NAGY: Globális hálózatba való integrálódás Provinciális jelentéktelenségbe való süllyedés KULCS: EGYÜTTMŰKÖDÉS+MINŐSÉG+KREATIVITÁS


Letölteni ppt "VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD."

Hasonló előadás


Google Hirdetések