Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Antropológia VIII. A lélek.
Advertisements

A boldog emberek tudják,
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
GYERMEKDALOK KICSIKNEK
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Az olvasástanítás módszere:
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
Kis csoport szeptember
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Színes programok minden korosztálynak
Interaktív óvodai és iskolai fogmo-show
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
T i t i n e k Szeretettel 2009.ápr..
Interjú Istennel. Azt álmodtam, interjút készítek Istennel.
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Bölcsességek Zene :VIVALDI Négy évszak..
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
I-IV OSZTÁLYOS ÚJBÖRVELYI ISKOLA Gyermeknapi játékprogram.
MIKOR TUDUNK MAGUNKRÓL?. AKKOR TUDUNK MAGUNKRÓL, AMIKOR ÉSZREVESZÜNK VALAMIT.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
KÍNAI KÉPEK ÉS KÖZMONDÁSOK
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A mozgás élettani hatásai
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Baba Etológia.
A játékvezető helyezkedése. Helyezkedés Miért fontos a jó helyezkedés??? A helyes ítélet meghozatalában nélkülözhetetlen segítséget nyújthat a játékvezetőnek.
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Bölcsességek Cherrytől. Zene :VIVALDI Négy évszak.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Interjú Istennel. Azt álmodtam, interjút készítek Istennel.
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Drámajáték a magyarórán
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Gyermek, akit kölcsönkaptál. Anna példája (1Sám 1,11) Erős fogadalmat tett (Anna), Erős fogadalmat tett (Anna), és ezt mondta: és ezt mondta: Seregek.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Child Behavior Checklist 1991 (Gádoros Júlia, 1996)
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Mi a cserkészet? Szülőknek 1.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A boldog emberek tudják,
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus, mozgásterapeuta, gyermekjóga oktató

Amit a gyermekjógáról tudni érdemes! Sokan tapasztaljuk, és tudjuk, hogy a harmóniát, a boldogságot, az életörömöt és a minőségi életet nem kívülről kapjuk, hanem belső világunkban találjuk meg, magunknak kell megteremtenünk. De nem elég, ha mi jövünk rá, a legnagyobb dolog a gyermeket is rávezetni erre, és megmutatni, hogyan találhatnak rá saját útjukra. Az ősi jógarendszerek sok olyan mozgásformát, gyakorlatot használnak, melyek belső világunk megismerését szolgálják, segítik. A gyermekjóga megtanítja: Hogyan őrizzék meg a gyermekek nyitottságukat, befogadóképességüket Hogyan érzékeljék teljességében a világot Hogyan kezeljék félelmeiket, szorongásaikat Hogyan vezessék le indulataikat, agresszivitásukat Hogyan teremtsenek kapcsolatokat Hogyan éljék meg érzelmeiket Hogyan építsék ki belső világukat

Az órák felépítése (45 perc): Köszöntés Masszírozás/bemelegítés Ászanák, testtartások (differenciáltan, célzottan a konkrét problémákra) Relaxáció Légzőgyakorlatok Figyelem összpontosító gyakorlatok Játék

Korosztályok: OVI JÓGA: 3-6 éves korig Játékos módon, egy mesekereten belül vidáman és könnyedén játszva sajátítják el a jóga elemeit a kicsik. SULI JÓGA 7-12 éves korig Játékosan, ám céltudatosan sajátítják el a gyermekek a jóga gyakorlatait. Több figyelmet szentelve a feszültségoldásra, a koncentráció - és egyensúlyérzék, a figyelmi funkciók fejlesztésére, hogy a gyermekek az iskolában való feladatokat könnyedén ellássák.

Amikor a gyermek jógázik a testi, a lelki és a szellemi élete is egységben van önmagával: ez által építi saját jellemét. A gyermek csak olyan dolgokat tud hatékonyan megtanulni és megvalósítani, amihez élményalapja van. Az eredményesség szempontjából fontos, hogy készség szintjén sajátítsa el a gyermekjóga gyakorlatait. Ehhez nélkülözhetetlenek a dráma elemei. A drámajáték egyik fő eleme a mozgás, ami a természetből ered. Összegezve tehát a gyermekjóga minden eleme drámajáték, amelynek forrása maga az élet.