& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Szociális munka a börtönben
Csoport munka.
Komplex Instrukciós Program
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Közösségfejlesztés és közösségi munka
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Önismeret Horváth Renáta.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
MOTIVÁCIÓ.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A kulturális intelligencia
Soft skills.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
A történelmi tanulás sajátosságai
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Éntudat – identitástudat - énkép
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Mindennapi veszteségeink
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Speciális gyermekvédelem
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A támogatott lakhatás kihívásai
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
LEADER, Identitás, Sport
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Egyéni készségek

& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA Egyéni készségek A egyéni készségek fogalma: Annak képessége, hogy reflektáljunk az olyan belső fogalmakra, mint érzelem, kogníció, saját identitás. ÉRZELEM & ÉRZELEM SZABÁLYOZÁS KOGNÍCIÓ AKADÁLYOK & ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA IDENTITÁS & ÖNBECSÜLÉS

A egyéni készségek képzés célja: Reflektálás minden egyes készségekre és kompetenciára és tudatában lenni a személyen belüli dimenzió minden egyes összetevőjének és folyamatának A külvilág megtapasztalása (család, etnikai csoport stb.) Egy független identitás fejlesztése ami összhangban van a egyéni készségekkel 2

A egyéni készségek összefoglalva: Érzelmek & érzelemszabályozás: a saját érzések észlelésének és kifejezésének képessége; Megismerés, önreflexió; valós önértékelés; problémamegoldó képesség; a saját vágyak és kívánságok észlelése; akadályok és erőforrások azonosítása; célok felállítása; döntéshozatal; Identitás & önbecsülés, önbizalom; értékek és hiedelmek azonosítása 3

Egyéni készségek A egyéni készségek fontossága a szociálisan hátrányos helyzetűek számára “Szociálisan hátrányos helyzetű egyén az, aki nem kapja és tartja meg a jogai elismerését, az anyagitól a kulturálisig, és nincs tisztában lehetőségeivel és képességeivel, bármilyenek is legyenek azok.” “Ez a hátrányos helyzet, komplex tényezőkből és azok interakcióik sokaságából áll, melyek ezen emberek szociális integrációjának gátjai.(O. De Leonardis 2000).” 4

A hátrányos helyzetűeket érinthető pszichológiai tényezők: Egyéni készségek A hátrányos helyzetűeket érinthető pszichológiai tényezők: Erőtlennek észlelik magukat Alacsony önbecsülés és önhatékonyság Az etnikai és kulturális különbségek miatt erőforrásaikkal nincsenek tisztában 5

A egyéni változási folyamat elkezdésének követelményei: Egyéni készségek A egyéni változási folyamat elkezdésének követelményei: MOTIVÁCIÓ SZÜKSÉGLETEK ÉS VÁGYAK MEGHATÁROZÁSA 6

A egyéni készségek fontos erőforrások az egészséges életvezetéshez Az egészségfejlesztési megközelítés magában foglalja az egyén és közössége kapacitásának fejlesztését és bővítését az élet- és egészség körülményeinek irányítása, illetve a szociális kontextusban és a mindennapi életben felmerülő problémákkal és krízishelyzetekkel való megkűzdés érdekében. 7

A egyéni készségek fejlesztése és a terápiás megközelítés különbségei a jövőre orientál (mától kezdve) és nem néz a múltba a személyt képesnek tartja, nem fogyatékosnak (disable) 8

Egyéni készségek A megfelelően irányított egyéni készségek bátoríthatják az intimitás és traumatikus előtörténet kommunikációját... A csoportvezető képes kell, hogy legyen kezelni az olyan helyzetet, amikor az egyén az érzelmeit túlságosan kivetíti A csoportvezetőnek meg kell tennie a szükséges beavatkozásokat. 9

Egyéni készségek Módszertan Közvetlen és személyes elköteleződés minden résztvevővel szemben egy aktív foglalkozás során Csoportmunka és tapasztalatcsere Néha jobb félretenni a módszereket: Támogatólag a résztvevő mellett lenni Ember – ember kapcsolat 10

Csoportmunka egyéni készségekkel A csoportmunka minden résztvevőt arra bátorít, hogy mélyedjen el egyéni élményeiben, fedezze fel, fejezzen ki magát és osszon meg másokkal valamilyen fontos egyéni élményt, történetet. Amire a csoportvezetőnek figyelnie kell: Légkör (bizalomas, biztonságos, nyugodt, barátságos) Kapcsolat (olyan helyzet teremtése, mely kapcsolatokat nyit) Fokozatosság (az egyéni idő tiszteletben tartása) Körforgás (minden résztvevőnek ugyanannyi idő és lehetőség biztosítása)

A csoportmunka pozitív hatásai Egyéni készségek A csoportmunka pozitív hatásai Az egyének új készségeket gyakorolhatnak Másokban való bizalom építése és újjáépítése Mások segítésére való képesség fejlődése Izoláció csökkentése Más tagoktól történő tényszerű információ elsajátítása Korábbi élmények korrekciós összegzése

Egyéni készségek Aktív módszer A képzés során minden résztvevő számára biztosított a lehetőség arra, hogy egyéni készségeit hatékonyan kipróbálhassa a megfigyelhető és szabályozható konkrét viselkedésekben (például: érzelemkifejezés, problémamegoldás, döntéshozatal) A specifikus technikák használata és az aktivitás megkönnyítik az önkifejezést: rajzolás, festés, tánc, dráma

Egyéni készségek Az aktív módszertan biztosíthatja a Pro-Skills megközelítés elveinek megvalósulását Résztvétel (minden résztvevő szabadon megválaszthatja a bevonódás szintjét és intenzitását) Felhatalmazás (minden résztvevőnek lehetősége van visszajelzést adni, az aktivitást értékelni, szükségleteit és motivációját kifejezni) Jól-lét (az önkifejezés egy védett helyzetben, a csoportban, kiváló lehetőség a résztvevőknek arra, hogy más aspektusból szemléltessék helyzetüket, felismerjék a lehetőségeket és erőforrásokat).