„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP 3. 1. 4 2009/02 0059 „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Kompetenciafejlesztés
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
TÁMOP / Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Lehetőségek és hozadékok a közoktatási intézmények számára
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Európai Uniós Pályázatok
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Tiszafüred, szeptember 25. A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton újul az első porhüvely, az első Hajnal írja le, amit az Ítélet alkonya olvas el.” / Teller Ede: A fizika nagyszerű, mert egyszerű/

Előzmények: kompetencia alapú PISA mérés eredményei évi mérés Munkaadók elégedetlensége a munkaerőpiacra kilépők felkészültségével

Következmény: Oktatási programok fejlesztése (NFT; Phare) HEFOP ( 6 kompetencia területen készültek el a modul rendszerű oktatási programok, amelyek kipróbálása és bevezetése a közoktatási intézmények 10 %-ban sikeresen megtörtént.

Cél: Képességfejlesztés Kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztése A pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése és megerősítése Újszerű tanulásszervezési eljárások bevezetése (pl. projekt alapú oktatás, komp. alapú tananyagok, taneszközök) IKT-eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: Legalább 1 tanulócsoportban a „Szövegértés-szöveglakotás” kulcskomp. területén tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító komp. alapú progr. csom. bevezetése ( 2. c Lázárné Nagy Margit Katalin; 7. b Turbuczné Kovács Erzsébet) Legalább 1 tanulócsoportban a „Matematika” kulcskomp. területén tanévet átfogóan, teljes tanórai lefedettséget biztosító komp. alapú progr. csom. bevezetése ( 3. c Csüllög Mária; 5. b Szabó Sándor; 6. b Nyíri Károlyné) Legalább 1 tanulócsoportban további egy választott kulcskomp. területén komp. alapú progr. csom. Bevezetése ( 5. c életpálya- építés: Liszkai Andrea; 1. c szociális-életviteli, környezeti Csillagné Baksa Margit, 6. a szociális-életviteli, környezeti: Petrusánné Bányai Mária) Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban 7. b Turbuczné Kovács Erzsébet) Műveltségterület tantárgyi bontás nélkül 4. d Varga Anett; 5. a Kovácsné Harmati Emma

Modern pedagógiai módszertan alkalmazása: Legalább egy három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként Legalább egy témahét tanévenként Legalább egy moduláris program megszervezése Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata->25% IKT- eszközzel támogatott tanóra kell legyen (laptop)

Továbbképzések: Képzés:Résztvevők:Időpont:Helyszín: Menedzsment 2x30 óra Pardiné Szabó Mária Tölcsér Jánosné Szept Okt Mezőberény A kompetencia alapú okt. programcsomagok alkalmazását segítő módszertani képzés a választott komp. területnek megfelelően: Szövegértés- szövegalkotás 1x30 óra Matematika 1x30óra szoc,. Komp. 1x30 óra Lázárné Nagy Margit Katalin Turbuczné Kovács Erzsébet Csüllög Mária Nyíri Károlyné Szabó Sándor Csillagné Baksa Margit Petrusánné bányai Mária Varga Anett Kovácsné Harmati Emma okt okt Okt MezőberényMezőberényVésztő Általános pedagógiai módszertani képzések 2x30 óra Minden bevont pedagógus ?????? IKT oktatásban történő alkalmazását támogató képzés 1x30 óra Minden bevont pedagógus Okt Vésztő Mérés-értékelés (országos komp. Mérések iskolai eredményeinek elemzése, fejlesztő beavatkozások tervezése: 60 óra Nyíri Károly Okt Okt Nov.Mezőberény SNI gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 2x30 óra (40% HH arány) Balog Zsigmondné Reszler Roland Szabó Sándorné Berke Istvánné Okt Nov.Mezőberény

Tantestületi képzések 2x30 óra Multikulturális oktatás IPR alkalmazására felkészítőTantestületi képzések 2x30 óra Multikulturális oktatás IPR alkalmazására felkészítő tanácsadók mentorok

Fenntarthatóság Projektzárástól számított 5 évig: A módosított helyi tantervnek és pedagógiai programnak megfelelő gyakorlat folytatása (legalább annyi csoportban és pedagógussal, mint a pályázatban) A támogatásból beszerzett eszközök rendeltetésében és tulajdonjogviszonyában változás nem történik A projekttel kapcsolatos minden dokumentum elkülönített megőrzése, nyilvántartása legalább december 31-ig.

Tájékoztatási kötelezettség „Nem a szándék a lényeg, hanem az, amit a partner ebből megért.”