A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax:
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP / Készítette: Antalné Tőkési Gabriella szakmai vezető
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését előtérbe helyező programra a Miasszonyunkról nevezett Szegény Iskolanővérek Kongregációja 1092. Budapest, Knézich utca 5-7. mint fenntartó, 3 intézményével pályázott: Svetits Katolikus Óvoda,Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon, Debrecen Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Diákotthon, Szeged Szent István Egyházi Általános Iskola és Gimnázium, Szent Gellért Diákotthon, Makó

A pályázat alapvető célja A sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához. Ennek érdekében a pályázat a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését célozza, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését, a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését és megerősítését, a rendszerben meglévő szelektív hatások mérséklésével, valamint az egyenlő hozzáférés és esélyegyenlőség szempontjainak érvényesítésével.

TÁMOP-3.1.4/08/2-2008-0139 ”A kompetencia-alapú oktatás , egyenlő hozzáférés-Innovatív intézményekben” Svetits Katolikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Diákotthon 4024 Debrecen Szent Anna út 20-26.

Társadalmi Megújulás Operatív Program 3. 1 Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.4/08/2-2008-0139 ”A kompetencia-alapú oktatás , egyenlő hozzáférés-Innovatív intézményekben” című projekt Előkészítő szakasz: Komplex intézményi helyzetelemzés Pályázat beadása: 2008. december Projekt ideje: 2009.tavasza – 2010.08.31. Elnyert összeg: 154 millió Ft (57 millió Ft)

A pályázatunk célja Az egész életen át tartó tanulást megalapozó képességfejlesztés Kompetenciaalapú oktatás elterjesztése Szegregációmentes együttnevelési környezet kialakítása Digitális írástudás elterjesztése, gyakorlattá válása (IKT eszközökkel támogatott tanórák módszertani támogatása) Komplex módon segíti a minőségi oktatás elterjesztését infrastrukturális fejlesztések szakmai fejlesztések

Szakmai feladattervünk A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév Szövegértés-szövegalkotás kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.a - tanít: Jakab Zsuzsanna 1.b - tanít: Juhász Csabáné 4.a – tanít: Nagy Éva 6.a - tanít: Lazók Ilona 9.b – tanít: Erdős István Matematika-logika kulcskompetencia területen teljes tanórai lefedettséget biztosító „A” típusú oktatási programcsomag bevezetése 1.a - tanít: Opóczkiné Vajna Erika 6. a - tanít: Ilauszky Gyöngyi 7.ab - tanít: Dr. Csernyné Szincsák Ibolya

Választott kulcskompetenciák Idegen nyelvi kompetencia oktatási programcsomag bevezetése 5.ab angol csoport - „A” típusú –tanít: Tóth Balázs 8.ab angol csoport - „A” típusú –tanít: Gál József 9.ab német csoport - „A” típusú –tanít: Ragány Rita Életpálya-építés kompetencia oktatási programcsomag bevezetése 5.b osztály (Osztályfőnöki óra) - „A” típusú –tanít: Dr. Juhászné Rippert Teodóra 11.a osztály (Osztályfőnöki óra) - „A” típusú –tanít: Molnárné Szabó Tímea 11.b osztály (Osztályfőnöki óra) - „A” típusú –tanít: Nagyné Farkas Gyöngyvér 8.b osztály (Informatika óra) - „A” típusú –tanít: Szűkné Iski Izolda Matematika kompetencia „B” típusú oktatási programcsomag bevezetése 3.b osztály (Természetismeret, Rajz) –tanít: Tóth Zoltánné 11.b osztály (Fizika) –tanít: Dr. Bényeiné Oláh Éva Óvodai programcsomag bevezetése Katica csoport – Óvónők: Borosné Kovács Anita, Győriné Bodolai Ágnes Pillangó csoport – Óvónők: Tircsiné Lovász Renáta, Szűcs Mariann

A kompetencia alapú oktatás implementációja: 2009/2010-es tanév Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban a kötelező tanórai időkeretünk 5%-ában A második félévtől 6.a osztályban az alábbi tantárgyak esetében: Matematika Természetismeret Ének A 7. és a 8. évfolyamon az alábbi tantárgyak esetében: Informatika Biológia Rajz Kémia Érintett: 7.a, 7.b, 8.b osztály

2009/2010-es tanév Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a magyar nyelv és irodalom műveltségterületen 9.b osztályban 6. a osztályban

További kötelező elemek: Legalább egy három hetet meghaladó projekt Általános Iskolában: Család Gimnáziumban: Német nyelvi Legalább egy témahét megszervezése Óvodában: Advent Általános Iskolában: Advent Gimnáziumban: Magyar kultúra hete Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése Általános iskolában: Egészséges életmód - Erdei iskola Gimnáziumban: Síoktatás

Továbbképzések: Menedzsment-képzés I. - vezetőknek Menedzsment-képzés II. - vezetőknek Általános pedagógus módszertani 1. Általános pedagógus módszertani 2. Kompetencia alapú okt. program alkalmazását támogató módszertani IKT oktatásban alkalmazását segítő SNI gyermekek együttnevelése Összesen: Óvoda: 5 fő - 17 tanúsítvány Általános Iskola: 21 fő - 53 tanúsítvány Gimnázium: 20 fő - 52 tanúsítvány

Szaktanácsadói szolgáltatások igénybevétele Intézményi folyamat-szaktanácsadó IKT fejlesztési szaktanácsadó Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó IKT mentor-szaktanácsadó

Taneszközök beszerzése Kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató: tanulói taneszközök, segédletek; tanári módszertani kézikönyvek; egyéb eszközi elemek (demonstrációs segédletek) és licencek; A kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató egyéb taneszközök beszerzése

Átfogó intézményfejlesztés Tantestületi felkészítő nap a projekt indításakor: 2009. II. félév Helyi tanterv, pedagógiai program, iskolai dokumentumok módosítása: 2009. I. félév és 2010. I. félév Két „jó gyakorlat” átvétele – 2010. I. félév - tanulói laptop-program

Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk. Saját fejlesztés – 120 óra: Három önálló intézményi innováció megvalósítására vállalkozunk: Óvodában: Zenei nevelés fejlesztése Általános Iskolában: Emelt színtű zenei képzés Gimnázium: Szeretetszolgálat Az innováció fenntartását a dokumentumainkban is szabályozzuk.

Beszerzések Informatikai eszközök Irodaszerek Egyéb anyagköltség (A legalább három hétig tartó projekt és a témahét tevékenységeihez.)

Nyilvánosság biztosítása Az iskolai honlapon megjelenítjük a projekt főbb eseményeit és a fejlesztési, innovációs tevékenység tartalmát, dokumentációit. http://www.svetits.hu Felelős: IKT-asszisztens C típusú Tájékoztató tábla, D típusú Emlékeztető tábla Szülők, DÖK tájékoztatása

“Az életben nem az jelenti a tragédiát, ha nem éred el a célokat, hanem, ha nincsenek céljaid.” (Benjamin Elijah Mays) Köszönjük a figyelmet! Némethné Székely Julianna és Tircsiné Lovász Renáta szakmai vezető