Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
Peőcz Veronika Béki Andrea
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Tudnivalók a továbbtanulásról
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A tanárképzés szerkezete
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
Felvételi Központi írásbeli Jelentkezni ig lehet. Bárhol meg lehet írni, de az értékelő lap másolatát a jelentkezési laphoz csatolni.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
KÉRDÉSEK VÁLASZOK. KÉRDÉSEK Minden első vizsgálatos gyermeket a Nevelési Tanácsadóba kell-e küldeni, akkor is, ha például egy tanuló tapasztalhatóan alacsony.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Általános iskola eredménye, értékelése
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Előadás másolata:

Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban Sajátos nevelési igényű, beilleszkedési-tanulási-magatartási zavarokkal küzdő tanulók integrálása a mindennapokban

HELYI GYAKORLAT VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

ELŐZMÉNYEK I. 2007. július 1-e előtt: 610 nappalis tanuló 21 osztály 1 két tanítási nyelvű 2 NYEK 1 hagyományos 4 évfolyamos 4 szakképző évfolyamos írásbeli és szóbeli felvételi SNI-s tanuló:0 BTM-es tanuló: 10 alatt VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

ELŐZMÉNYEK II. 2007. július 1.: iskola összevonás Fenntartói döntés alapján a Trefort Ágoston Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Szakközépiskola 2 megszűnt szakközépiskola és szakiskola jogutódjává vált! Mindkét iskola Budán volt! VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

ELŐZMÉNYEK III. Az összevonás következményei: Nevelés-oktatás 3 egymástól földrajzilag távol lévő épületben 1230 nappalis tanuló 54 osztály 1 két tanítási nyelvű 4 NYEK 5 hagyományos 4 évfolyamos 1 szakiskolai 10 szakképző évfolyamos VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

ELŐZMÉNYEK IV. Az összevonás következményei (folyt.): A megszűnt iskolák tanulói felvételi vizsga nélkül kerültek felvételre. SNI-s tanuló: 15 (ez folyamatosan derült ki az összevonást követően) BTM-es tanuló: több, mint 60 VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

Helyzetkép a 2007/2008-as tanévben Sem a jogutód, sem a jogelőd intézményben nem volt fejlesztőpedagógus vagy más szakember. Az SNI-s és BTM-es tanulók egyéni és csoportos fejlesztése terén egyik intézménynek sem volt tapasztalata, de különösen a jogutódnak nem. Az érintett tanulók száma megtöbbszöröződött. A hatályos jogszabályok változása révén jelentősen átalakultak a szakértői és rehabilitációs bizottságok, a nevelési tanácsadók és a pedagógiai szakszolgálatok jogai, kötelességei és feladatai az SNI-s és a BTM-es tanulókkal kapcsolatosan. Számos tanuló szakértői véleménye, így felmentése lejárt! A felülvizsgálat esedékessége elmúlt. VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

ELŐKÉSZÍTÉS Jogszabályi változások megismerése, értelmezése Ki kérheti a vizsgálatot? Ki vizsgálhat? Melyik intézménynek mire terjed ki a hatásköre? Mit kell tartalmaznia a szakértői vélemények? Az SNI-s és a BTM-es tanulók számbavétele, csoportosítása VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

AZ ÉSZLELT PROBLÉMÁK Szülők teljes tájékozatlansága Szaktanár számos tanulónál nem észlelt hiányosságot, rendellenességet Tanulók (és szülők) egy részének célja az értékelés és/vagy a tanórák látogatása alóli felmentés megszerzése A humán erőforrás kapacitása messze alatta marad az elvégzendő feladatnak A szakértői vélemények (főleg a régiek) rendkívül hiányosak!! VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

Egy szaktanár visszaemlékezése VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

AZ INTEGRÁCIÓ FOLYAMATA Osztályfőnökök, szaktanárok tájékoztatása a feladat nagyságáról és a jogszabályi háttérről Szülők tájékoztatása, a probléma fontosságának és súlyosságának ismertetése Pedagógusok beiskolázása továbbképzésekre Kapcsolatfelvétel a XIX. és XI. kerületi nevelési tanácsadóval Szaktanácsadó hívása a MFPPTI-tól VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

VIZSGÁLATOK ELVÉGEZTETÉSE VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

FELADATOK A VIZSGÁLATOK UTÁN Szaktanári jellemzés, szakértői vélemény egyeztetése a tanuló lakóhely szerinti szakszolgálattal, nevelési tanácsadóval Az egyéni fejlesztést végző pedagógusok kiválasztása, felkérése Tanmenetek készítése VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

MÓDSZERTANI ELJÁRÁSOK (BTM) TANULÓ MEGGYŐZÉSE!!! Differenciált foglalkozás a tanórán Az egyes tanulók szintjének megfelelő feladatok alkalmazása Tanórán kívüli felzárkóztató foglalkozás Rendszeres otthoni feladatok és azok ellenőrzése Tanuló teljesítményének folyamatos ellenőrzése, mérése Tanuló önbizalmának erősítése Osztályfőnök, szülő folyamatos tájékoztatása VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

ELJÁRÁS (SNI) Együttműködési megállapodás nevelési tanácsadóval Heti hány órában? Milyen fejlesztő foglalkozás? Ki tartja a foglalkozást? Mik az ellenőrzés formái? Kapcsolattartás módja? VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

EREDMÉNYEK A diákok és a szülők többsége megértette a fejlesztés fontosságát Szülők egyre gyakrabban maguk kérik a vizsgálatot Naprakész nyilvántartás Pedagógusok szakmai tudása növekedett A nem problémás tanulók elfogadták, hogy néhány társuk speciális fejlesztésben részesül A BTM-es tanulók eredményei folyamatosan javulnak Nevelési tanácsadóval szoros és kiváló együttműködés VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

TOVÁBBI FELADATOK Magántanulói kérelmek visszaszorítása Pedagógusi felelősségünk alapján az a meggyőződésünk, hogy az egyes gyermeknek a többiekkel együtt, közösségben kell felnőnie, a tanköteles korú tanulónak az iskolában, mindennapos jelenléttel kell eleget tennie tankötelezettségének! (Persze mindig van indokolt kivétel!) Fejlesztő pedagógus érkezik a szakképző központból!!! VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! VARSÓCI KÁROLY TREFORT ÁGOSTON KÉTTANNYELVŰ FŐVÁROSI GYAKORLÓ SZAKKÖZÉPISKOLA