Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola
Tanulás: a tanuló tevékenysége, melyet önmaga egyéni módján végez. Eredménye: a körülöttünk lévő összefüggések megértése. KAPCSOLATKOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZER- VEZÉS
A pedagógus feladatai: segíteni a tanulók tanulását magyarázat helyett irányítani megfelelő környezetet teremteni az aktív tanuláshoz, az új információk feldolgozásához Instrukció = monológ Interaktív folyamat
Ötletek: Hagyjuk, hogy tanulóink maguk döntsék el, mennyi instrukcióra van szükségük! Mérlegeljük tanulóink hozzászólásait! Szoktassuk rá tanulóinkat, hogy magyarázzanak el egymásnak dolgokat! Támogassuk az együttműködő tanulást, a véleménycserét és vitát! Adjunk választási lehetőséget tanulóinknak! Ösztönözzük a saját problémamegoldó- és munkamódszerek kialakítását!
Az új anyag magyarázata egyéni igényekhez igazítva Adaptív mód: Elmondjuk: miről szól a magyarázat Eldönthetik: szükségük van-e erre A magyarázat is legyen interaktív, rövid és tömör. Hagyományos mód: frontális osztálymunka
A magyarázat eredményeképpen fokozatosan több csoport alakulhat ki a gyerekek saját döntése alapján dolgozhatnak önállóan segíthetik egymást használhatnak segédeszközöket megtekinthetik mások munkáját
Lehetőség a kiscsoportban való munkára Előnyei: testközelség szemkontaktus interakció könnyebb problémakezelés
Saját problémamegoldó- és munkamódszerek Adaptív mód egyedi módszerek saját gondolatmenet aktivitás a meglévő tudásra építés a pedagógus által bemutatott megoldást alkalmazza a gyerek Hagyományos mód
Instrukció - autonómia
Köszönöm a figyelmet!