Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
3 perc Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma • Bevezető • A pedagógus felvázolja a tanóra témáját. • Aktív figyelem • Frontális osztálymunka.
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Fontosabb fogalmak Képesség :
Matematika kompetenciaterület
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A személyközpontú pedagógiai jelenléte a digitális tanórákon
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Egyéni döntések a szervezetben
Módszertani megújulás a nevelő munkában
A fejlesztő értékelés.
Szeretet, türelem, tolerancia
Az emberi tanulás.
Projektmunka.
A pedagógus, aki az IPR mögött van
Az adaptivit á s szeml é lete é s m ó dszerei Lénárd Sándor ELTE PPK 2007.
Készítette: Fajkusz Lívia
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A pedagógus.
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
4. osztályos példa Bubernik Eszter
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
Kompetensek lettünk? június 27..
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Munkaszervezési formák
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Felső tagozatos tanárok képzése
XIX. századi költők a Facebookon
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola

Tanulás: a tanuló tevékenysége, melyet önmaga egyéni módján végez. Eredménye: a körülöttünk lévő összefüggések megértése. KAPCSOLATKOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLYSZER- VEZÉS

A pedagógus feladatai:  segíteni a tanulók tanulását  magyarázat helyett irányítani  megfelelő környezetet teremteni az aktív tanuláshoz, az új információk feldolgozásához Instrukció = monológ Interaktív folyamat

Ötletek:  Hagyjuk, hogy tanulóink maguk döntsék el, mennyi instrukcióra van szükségük!  Mérlegeljük tanulóink hozzászólásait!  Szoktassuk rá tanulóinkat, hogy magyarázzanak el egymásnak dolgokat!  Támogassuk az együttműködő tanulást, a véleménycserét és vitát!  Adjunk választási lehetőséget tanulóinknak!  Ösztönözzük a saját problémamegoldó- és munkamódszerek kialakítását!

Az új anyag magyarázata egyéni igényekhez igazítva Adaptív mód: Elmondjuk: miről szól a magyarázat Eldönthetik: szükségük van-e erre A magyarázat is legyen interaktív, rövid és tömör. Hagyományos mód: frontális osztálymunka

A magyarázat eredményeképpen fokozatosan több csoport alakulhat ki a gyerekek saját döntése alapján dolgozhatnak önállóan segíthetik egymást használhatnak segédeszközöket megtekinthetik mások munkáját

Lehetőség a kiscsoportban való munkára Előnyei: testközelség szemkontaktus interakció könnyebb problémakezelés

Saját problémamegoldó- és munkamódszerek Adaptív mód egyedi módszerek saját gondolatmenet aktivitás a meglévő tudásra építés a pedagógus által bemutatott megoldást alkalmazza a gyerek Hagyományos mód

Instrukció - autonómia

Köszönöm a figyelmet!