Reklám.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1. A kommunikáció fogalma, fajtái folyamata
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Kereskedelem Szakmacsoport
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
MARKETING REKLÁM SALES
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Marketingkommunikáció
Közönségkapcsolat (public relations)
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
A marketing alapjai.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Balaton régió turizmusában
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
Marketing alapok Kopcsay László.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
A reklám centruma.
A vásárok és kiállítások fogalma Speciális rendezvények Komplex marketingkommunikációs akciók (számos egyéb komm. elem)  PS; PR; SP; POP; DM is kapcsolódhat.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

Reklám

Reklám már az ókorban A marketing fejlődését leglátványosabban a reklám fejlődésében követhetjük nyomon. Reklámtörténeti elemzések kimutatják, hogy már az ókorban is találkozhattunk volna reklámmal, de jónéhány forma (TV, rádió) megjelenését a műszaki fejlődés tette lehetővé.

Reklámok az újkorban Ahogy gazdagodott a rendelkezésre álló eszköztár, úgy alakultak ki önálló szakterületek a reklámon belül. Legújabb reklámok az Internet segítségével, vagy épp a mobil telefonunkon érnek el bennünket.

Reklám Az eladótól a vevő felé irányuló információ kibocsátás, annak érdekében, hogy a vásárló magatartását befolyásolja. A reklámozó feladata tehát, hogy a egy meghatározott piaci szegmens vevőinek tudomására hozza, hogy a megfelelő termék a megfelelő helyen és megfelelő áron rendelkezésére áll.

Marketingkommunikáció A vállalati kommunikációnak az a része, amely a marketingfunkcióhoz kötődik.

1. Hírdetés 2. Public Relation 3. Eladásösztönzés 4. Személyes eladás A reklám fő formái 1. Hírdetés 2. Public Relation 3. Eladásösztönzés 4. Személyes eladás

1. Hírdetés A célja: Értékesítés növelés Imázs építés Rövid távon fejli ki a hatását. Fogyasztói célcsoportokhoz szól.

Hirdetés tárgya Minden olyan vállalati személytelen üzenet, melyért a megrendelő fizet, s tömegkommunikációs eszközökön jut el a befogadóhoz. A hirdetés tárgya lehet termék, szolgáltatás, ötlet, vagy valamilyen társadalmi érték.

A hirdetés különböző területeken A hirdetést ugyanarra a szolgáltatásra vonatkozóan is különböző szervezetek különböző területeken végezhetik. Pl.: Országos hirdetés Helyi hirdetés Mérlegelnünk kell melyik hirdetés fogja jobban a célját elérni.

Országos hirdetés Legtöbben ezt ismerik. TV Rádió Pl.: Egy turisztikai szolgáltató egy csomagot bemutat.

Helyi hirdetés Általában a kereskedők (utazásközvetítők) Információszolgáltatása az aktuális választékról vagy akcióról. Pl.: Utazási iroda kiplakátolja a kirakatát a LAST MINUTE AKCIÓKKAL.

Hirdetés sikere Kulcskérdés: „Mit is mondjak a vevőnek?” Egy-egy ötlet, kreatív gondolat, jelmondat sikeressé tehet egy vállalatot (utazási irodát) Pl.: Virágos város Kaposvár

Mit mondjon el a hirdetés? Többféle válasz lehetséges. Racionalitást kiemelő vagy érzelmekre ható Terméket bemutató vagy csak életképeket szemléltető Önmagában megálló vagy más termékekkel összehasonlító Bevezető vagy fenntartó

Racionalitást kiemelő hirdetés Informatív hirdetés

Érzelmi módon érvelő hirdetés Érzelmeinkre próbál hatni

Terméket bemutató hirdetés Körbejárja a terméket, szolgáltatást Bemutatja mi is tud a termék vagy szolgáltatás. Pl.: Utazni szerető célcsoport szerepel a reklámban.

Összehasonlító hirdetés fajtái 1. Megnevezi a konkurenciát, s azzal hasonlítja össze a terméket (ritkább) 2. Azt mondja az üzenete, hogy ez a termék a LEGJOBB a többi termék ÁTLAGOS, HÉTKÖZNAPI

Bevezető vagy fenntartó hirdetés A bevezető hirdetés intenzitása magas. Sokat hirdetünk. Általában újdonságokra hívja fel a figyelmet. A fenntartó hirdetés a már bevezetett márkára akar emlékeztetni, meg kívánja nyugtatni a fogyasztót.

Hirdetési kampány A hirdetési eszközök időben koncentrált, ütemezett és nagyméretű alkalmazása. Klasszikusnak számító hirdetések mellett az utóbbi időben nagy szerepet kap a szponzorálás.

Szponzorálás 1. Ha a vállalat és a szponzorált alany célcsoportja megegyezik (azaz az esemény látogatói a szponzoráló jelenlegi vagy jövőbeli vevői. 2. Ha ún. image-átvitelt kívánnak elérni, azaz a szponzorált alany jellemző tulajdonságaival való egyeztetést kívánnak saját maguknak bemutatni.

Szponzorálás 3. Ha a szponzorált alany vagy esemény olyan médiában (TV, Rádió, helyi sajtó) jelenik meg, melyet a szponzoráló vevői is olvasnak, látnak, használnak. 4. Ha a szponzoráló termékei a szponzorált csoport/esemény tulajdonsága révén eladhatóbbá válnak.

2. Public Relations Célja: imázs építés Időtáv: hosszú időn keresztül hat Elsődleges célcsoport: általános véleményalkotók

3. Eladásösztönzés Cél: értékesítés növelés Időtáv: rövid távon hat Megcélzott réteg: potenciális vásárlók

Promóció = ösztönzés A potenciális vásárlóinkat meg kell győzni arról, hogy a mi termékünket vásárolják meg. Pl.: szállodai promóció: a turisták a mi szállodánkat válasszák üdülési célul. (Pl.: olyan kedvezményes áron adjuk a szállodai szobát, hogy nálunk a legkedvezőbb a vendégnek megszállnia)

3 az 1-ben Az egyes formák kiegészítik, támogatják egymást. Egy reklámakcióban mind a 3 elem megjelenhet. Sokszor a hirdetés előkészítette környezetben hat eredményesen az eladásösztönzés, máskor viszont a hirdetés során támaszkodni lehet a PR által kialakított kedvező háttérre.

4. Személyes eladás Legjelentősebb szerepe van az eladó és a vevő közötti kapcsolatban (kommunikáció) Pl.: Szállodai recepciós Utazási irodai ügyintéző (Pultos ügyintéző)