Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az e-portfólió használati köre
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
„A XXI. századi köznevelés”
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A szaktanácsadó segítő szerepe
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez PORTFOLIÓ Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez 2013.11.18. Készítette: Sigmondné Erős Andrea

A hazai életpálya-modell: A minőség létrehozása szorosan összefügg az értékeléssel és a minősítéssel Nemzetközi példák A hazai életpálya-modell: 1992. évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VIII. 30.) Kormányrendelete

A minősítő bizottság tagjai minősítő vizsga elnöke: mesterpedagógus, aki köznevelési szakértő tagjai: pedagógusképző intézmény oktatója és a pedagógust alkalmazó intézmény vezetője minősítési eljárás elnöke: mesterpedagógus tagjai:magasabb fokozatba tartozó, azonos munkakörben dolgozó pedagógus (Pedagógus Kamara) és az intézmény vezetője Cél: legalább a 60% Cél: legalább a 75%

Portfolió: dokumentumgyűjtemény, mely alapján a szakértők képet alkotnak a pedagógus kompetenciáiról. Kompetencia: az ismeretek, képességek, készségek, a személyes attitűd (hozzáállás) és a személyes motiváltság összessége. Az értékelés elemei: a nyolc tanári kompetencia.

Mik a tanári kompetenciák? a tanuló személyiségének fejlesztése a tanulói csoportok, közösségek segítése szaktárgyi tudás a pedagógiai tevékenységek tervezése a tanulás támogatása a pedagógiai folyamatok és tanuló személyiség fejlődésének értékelése kommunikáció elkötelezettség, felelősség vállalás

A nevelő-oktató munka dokumentumai: A szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás dokumentumai Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezésének dokumentumai A tanulás támogatása A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesülése

Szabadon választható dokumentumok: Alapdokumentumok: esetleírás verseny-előkészítés, korrepetálás, hátránykompenzáció IKT alkalmazása hospitálás vagy bemutatóóra naplója Szabadon választható dokumentumok: tanórán kívüli közösségi program a szaktárgy tanításához kapcsolódó, a pedagógus által fontosnak tartott források ajánlása támogatásra szoruló tanítványok érdekében tett lépések jó pedagógus jó iskola

A portfoliók fajtái: 1. munkaportfolió - 2. az értékelési portfolió 3. papíralapú portfolió - 4. e-portfolió 5. tanulói portfolió – 6. tanári portfolió

Javasolt struktúrája: Tartalmi elemei: - egyedi(pl. környezeti feltételek, elvárások) - közös (pl. pedagógiai feladatok hasonlósága) Javasolt struktúrája: - Szerző: - Fénykép, név - A pedagógus OM-azonosítója - Szak, munkahely - Dátum - Tartalomjegyzék folytatás

Mappák: Bevezető (1 oldal) Szakmai önéletrajz (Europass) Nevelő-oktató munka dokumentumai (súlyozott) A pedagógiai munkát befolyásoló szakmai és egyéb közéleti tevékenységek bemutatása (1-3 oldal) Önálló művészeti/alkotói tevékenységek bemutatása/dokumentumai (1-3 oldal) Az intézmény rövid bemutatása (1 oldal) A szakmai életút értékelése (1-3 oldal) Külső értékelések

Adatgyűjtés. Céljaim tisztázása. Fontosság. Hogyan fogjunk hozzá? Adatgyűjtés. Céljaim tisztázása. Fontosság. 1. önéletrajz (személyes adatok, tanulmányok, munkahelyek, szakmai közéleti tevékenységek, publikációk, pedagógiai nézetem) 2. szakmai dokumentumok (óravázlatok: 10, tanórán kívüli programok-képek, tanár-diák kapcsolatok reflexiói, önálló szakmai munkák, pedagógiai elemzések, új módszerek alkalmazása) 3. önértékelés (elemző, értékelő saját gondolatok, önkritika, problémamegoldó érzékenység, munkám helye az intézményem struktúrájában, pályaorientáció és nyomon követés, közéleti tevékenységek) 4. külső értékelések (igazgatói-szakértői minősítés, szakmai tekintélyek véleménye, de akár szülő-diák véleménye) 5. szakmai fejlődés útja (szakmai, pedagógiai fejlődés értékelése, jövőbeni tervek-saját értékelés, honnan-hova)

Varázsszavak: problémaérzékenység reflexiók a folyamat lényeges elemeire térnek ki elemző, értékelő megfigyelés külső értékelésre nyitottság tudatosság, önkritikusság fejlődés iránti elkötelezettség nyelvezetében szakszerű

Ötletek: - kezdő tanulók fejlődésének elemzése - továbbképzések, versenyek, vizsgák élményei - óralátogatás, növendékhangversenyek meghallgatása - társművészetek megjelenése az oktatásban - idegen nyelvű, szakirányú szövegek fordítása - új kiadványok bemutatása, értékelése - a zenei önkifejezés: tanítható? mi a tapasztalat? - darabválasztás vs. tanterv - transzferhatás: együttműködés, irányítás, kreativitás, fegyelem szempontjából a tanuló személyiségfejlődése

Továbbá: A diplomák, elvégzett továbbképzések, Támop-s, Etám-s képzések tanúsítványainak csatolása Versenyeken tanári külön díj okleveleit, fényképeit tegyük a mellékletbe Oktatói munka mappához: az ellenőrzőbe írt értékeléseket, házi feladatokat, a gyerekek rajzait, kitöltött-kijavított dolgozatokat, kérdőíveket, vizsgalapokat digitalizálhatjuk, jó minőségű videó felvételeket tölthetünk fel a közös munkáról …és szinte bármit, amit fontosnak éreztek…

Eredetiség Hivatkozások: - tartalmi (Kovács, 1953) - „szó szerint” (Kovács, 1956. 15. o.) - Az irodalomjegyzékbe cikk, tanulmány esetében: csak az első és utolsó oldalát kell feltüntetni. pl. Stachó László (2006): A bartóki generáció után. In: Tandi Lajos (szerk): A szülőföld kötelez, Bába Kiadó, Szeged, 188-197. o. …és ne felejtsük a helyesírási program használatát…

Elkészült a portfólió, jelentkezés a minősítésre, az adott év március 31. napjáig. Az e-portfólió feltöltése. Visszaigazolás. E-portfólió módosításának lehetősége. E-portfólió előzetes értékelése. KÜLCSÍN – BELBECS! Időpont egyeztetés az óralátogatásra.

Az e-portfolió megvédésének folyamata: - a minősítőbizottságtól előzetesen megkapott kérdések áttekintése - a válaszok megfogalmazása - a feltöltött e-portfolió átnézése - a pedagógiai munkásságról szóló 15 perces digitális bemutató elkészítése

„Művészi szempontból álljon szemünk előtt, hogy a teljes technikai készség csak eszköz arra, hogy a lélek megszólalhasson..." (Dohnányi Ernő)

Köszönöm a figyelmet!