Ihász Gábor Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
„Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” /Eötvös Lóránd/
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Nagy László tanári öröksége Kazincbarcikán
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Múzeumpedagógia Komárom, Múzeumpedagógiáról általában: Pedagógus feladata: - Múzeumlátogató, értő közönség nevelése - környezeti nevelés.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Gyermekvilág régen és ma
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Szeretettel köszöntöm
A NYANYELVI ISMERETEK ÉS KOMMUNIKÁCIÓ FEJLESZTÉSE A T EHETSÉGHIDAK P ROGRAMBAN Abaújszántó, május 22. Tehetségnap Vezető fejlesztő: Nagy Ottóné Fejlesztő:
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Informatika tanítása ea.
Iskolakert.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Iskolakert.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LEGO Dacta program.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Ihász Gábor Általános Iskola Játékos nyelvművelő verseny

Az EDUCATIO –ra feltöltött Jó gyakorlat A nyelvművelő versennyel iskolánk névadójának állítunk emléket

Az alkalmazási terület: pedagógiai módszertani korosztály: 10-14 évesek

Ezt kell tenned, mert…. remek helyzeteteket teremthetsz vele gyermekek lelkesen nyelvelhetnek veled megszerettetheted vele kedves nyelvedet lelked, nyelvezeted, szellemed nemesedhet

A bemutatott jó gyakorlat céljai - anyanyelvünk megszokottól eltérő megismerése - az anyanyelvi nevelés fejlesztése játékos formában, játékos eszközökkel - tanulás-módszertani ismeretek bővítése - a magyar nyelv sokszínűségének bemutatása - a képességek, készségek fejlesztése - a közös munka örömének felfedezése - az egymástól való tanulás elsajátítása - sikerélmény - játékos technikák elsajátítása - a csoportmunka sikerének megélése - egymásra utaltság, tolerancia - tanórán kívüli ismeretszerzés - szókincsbővítés

Gyermekközpontú pedagógiai eljárások : tanórán kívüli ismeretszerzés lehetősége a versenyszellem fejlesztése a gyermekek problémamegoldó, megfigyelő, emlékezetfejlesztő képességeinek fejlesztése

A kompetencia területek: anyanyelvi kommunikáció természettudományos vizuális szociális kezdeményező képesség, és vállalkozói esztétikai digitális

Fejlesztendő területek együtt gondolkodás közösségteremtés egészséges versenyszellem esetleges kudarc feldolgozása sikerélmény folyamatos motiváció koncentráció csapatszellem kifejezőkészség

Szervezési feladatok: meghívólevél küldése témakör meghatározása előzetes feladatok kiosztása időpont, csapatok összetétele jelentkezés határideje

Humán-erőforrás igény: a versenyt szervező tanító vagy magyar szakos tanár 3 tagú zsűri versenyzők

Eszközigény: infokommunikációs eszközök papír fénymásoló tasakok borítékok székek, asztalok íróeszközök

Referenciák: 20 éves hagyomány visszatérő kollégák másik iskolákból szóbeli, írásbeli és telefonos dicsérő elismerések jó emlékek a versenyekről

„Szerettem, mert… kedves emberek vezettek” megszerettem nyelvemet” nem leshettem semerre, nekem kellett cselekednem” kezemmel, fejemmel, eszemmel cselekedhettem” megfejtettem egy sereg rejtelmet” eleget nevethettem” cselesen szerepeltem”

Témáink Fekete István Állati Növények-állatok Rákóczi és kurucai Madarak „Csak játék..” 1848-49 Oskola A játék, az gyönyörű Közmondások és szólások Kossuth Lajos nyomában

Képek az elmúlt évek nyelvművelő versenyeiről

Ihász Gábor Általános Iskola 8542 Vaszar Fő utca 9. 06-89-355-010 www.sulivaszar.hu Kapcsolattartó: Dr. Varga Istvánné igazgató edit@sulivaszar.hu

Köszönöm a figyelmet!