Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A közlekedési igazgatás aktuális jogszabályváltozásai május 17.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Közúti közlekedési előéleti PONTRENDSZER (2000. évi 128
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Közlekedési balesetek okairól, statisztikai adatokkal, tanulságokkal
Közlekedésrendészeti hatósági feladatok
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője Az objektív felelősség alkalmazása és a KRESZ módosítás.
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
A közúti közlekedést érintő változások július 1-től
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Az egyes közúti közlekedési szabályok megszegése esetén a közterület-felügyelő által alkalmazható közigazgatási hatósági intézkedésekről II. FEJEZET Készítette:
Miért fogyasztunk alkoholt?
Kerékpározás Programfejlesztési Központ VI.A.5.1.
Állam munkavédelmi feladatai
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
II. FEJEZET AZ EGYES KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYOK MEGSZEGÉSE ESETÉN A KÖZTERÜLET-FELÜGYELŐ ÁLTAL ALKALMAZHATÓ KÖZIGAZGATÁSI HATÓSÁGI INTÉZKEDÉSEKRŐL.
Változások a szabálysértési jogban
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Változások a hazai zaj- és rezgésvédelmi védelmi szabályozásban
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Az emberi tényező a közlekedésbiztonságban előadó: dr. Sárdi Erika, elnök.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Térfigyelő rendszer Baján
A fáradtság szerepe a közúti közlekedési balesetekben – az M70 példája
A tehergépjárművek ellenőrzésének gyakorlati tapasztalatai
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Óberling József r. ezredes
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Együttműködés a rendőrség és a biztonsági szervezetek között.
Jogalkotás-jogkövetés, ahogy az ügyvéd látja
Óberling József r. ezredes
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A közlekedési szabályok megtartása rendőri szemmel
Beszámoló a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság tevékenységéről (2010. október – május) 1/13.
XVII. ker. Rendőrkapitányság
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Gyorsulás, lassulás. Fékút, féktávolság, reakció idő alatt megtett út
1055 Budapest, Nagy Ignác utca 16. ▪ Tel.:  Társasági Törvény, 2006  Konkrét gyakorlati következmények Mit kellett már megtennünk? Mire,
MPK Nagyleállás 2016 Régió Biztonság MOL Régió Biztonság MOL.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
A közterület használat Építési jog 2015.március 20. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Bartháné Kunráth Ágnes 2017.
1. Mi az ábrán látható jelzőtábla neve? a) Különleges útvonal. b)
Met. módosítás július 01..
Dr. Kováts Beáta Főtanácsadó, Alkotmánybíróság l l l
Nemzeti tengelysúly-, és kapcsolódó ellenőrzéseket támogató hálózat - TSM Közúti ellenőrzési szemszögből Rónay-Tobel Beatrix Közúti Közlekedési Ellenőrzési.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Közbeszerzési szabályok változása és
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

Copyright 2008 © National Police HQ General Directorate for Public Security AZ ELMÚLT IDŐSZAK LEGJELENTŐSEBB JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSAI A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁG TERÜLETÉN október Jámbor István r. alezredes ORFK Közlekedésrendészeti Osztály vezetője

2

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN Megemelkedett a helyszíni bírság alsó és felső határa, ezáltal bővült azon jogsértések köre, amely miatt egy egyszerű és gyorsan lefolytatható „eljárás” keretében a cselekmény súlyával arányos szankció alkalmazható. a korábbi 500 Ft és Ft-os bírsághatároka korábbi 500 Ft és Ft-os bírsághatárok illetve Ft-ra változtak 3

Kiszabott helyszíni bírságok ÉvFőForintÁtlag ≈ 40%

5 Bővült a kellően nagy visszatartó erővel bíró intézkedés, a vezetői engedély helyszíni elvételének esetköre azzal, hogy a befolyásoltságot elő nem idéző alkohol fogyasztás esetén is a rendőrnek a helyszínen el kell vennie a járművezetőtől a vezetői engedélyét. a vezetői engedély helyszíni elvételére vonatkozó jogszabály módosítása szerint az okmányt a helyszínen el kell venni attól, aki gépi meghajtású járművet úgy vezet, hogy szervezetében szeszes ital fogyasztásából származó alkohol vana vezetői engedély helyszíni elvételére vonatkozó jogszabály módosítása szerint az okmányt a helyszínen el kell venni attól, aki gépi meghajtású járművet úgy vezet, hogy szervezetében szeszes ital fogyasztásából származó alkohol van

A helyszínen elvett vezetésre jogosító okmány A rendszer bevezetése óta (2008. január) vezetésre jogosító okmányt vettek el a helyszínen magyar magyar külföldi külföldi Év Össz. baleset Ittasan okozott Arány ,8% ,2%

7 Módosult a közúti közlekedési előéleti pontrendszer. Ennek eredményeként Ennek eredményeként bővült azon szabálysértések köre, amely miatt előéleti pontot kell megállapítani,bővült azon szabálysértések köre, amely miatt előéleti pontot kell megállapítani, a szabályszegések miatt megállapítandó pontok száma bcs. esetén 5-ről 9-re szabs. esetén 3-ról 5-re nőtt és,a szabályszegések miatt megállapítandó pontok száma bcs. esetén 5-ről 9-re szabs. esetén 3-ról 5-re nőtt és, 2-ről 3 évre nőtt azon időszak hossza, amely alatt kiszabott pontokat a vezetési jogosultság szünetelte- tésének elrendelése tekintetében figyelembe kell venni.2-ről 3 évre nőtt azon időszak hossza, amely alatt kiszabott pontokat a vezetési jogosultság szünetelte- tésének elrendelése tekintetében figyelembe kell venni.

A pontrendszerben hatálya alá tartozó egyes szabálysértések változása Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése [SzR. 44. § (1) bek.];Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése [SzR. 44. § (1) bek.]; Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése [SzR. 44. § (2) bek.];Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése [SzR. 44. § (2) bek.]; A közúti közlekedés rendjének megzavarása [SzR. 46. § (1) bek.];A közúti közlekedés rendjének megzavarása [SzR. 46. § (1) bek.]; A közúti közlekedés rendjének megzavarása [SzR. 46. § (1) bek.]; könnyű testi sértés okozása eseténA közúti közlekedés rendjének megzavarása [SzR. 46. § (1) bek.]; könnyű testi sértés okozása esetén Bekanyarodási szabályok megsértése [KRESZ 31. § (1)-(4) bek.];Bekanyarodási szabályok megsértése [KRESZ 31. § (1)-(4) bek.]; Megállás kerékpársávon, útkanyarulatban, valamint olyan helyen, ahol a jármű a fényjelzőkészülék vagy jelzőtábla észlelését akadályozza [KRESZ 40. § (5) bekezdés a), c), l) pont];Megállás kerékpársávon, útkanyarulatban, valamint olyan helyen, ahol a jármű a fényjelzőkészülék vagy jelzőtábla észlelését akadályozza [KRESZ 40. § (5) bekezdés a), c), l) pont]; A kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt megálló jármű melletti elhaladás megállás nélkül [KRESZ 43. § (3) bekezdés];A kijelölt gyalogos-átkelőhely előtt megálló jármű melletti elhaladás megállás nélkül [KRESZ 43. § (3) bekezdés]; Jobbra tartási kötelezettség megsértése [KRESZ 25. § (2) bekezdés];Jobbra tartási kötelezettség megsértése [KRESZ 25. § (2) bekezdés]; Záróvonal és járműforgalom elől elzárt területen való áthaladás [KRESZ 18. § (1) bekezdés c), k) pont].Záróvonal és járműforgalom elől elzárt területen való áthaladás [KRESZ 18. § (1) bekezdés c), k) pont].

A közúti közlekedési előéleti pontrendszer ÉvFőPont %-os csökkenés 18%-os növekedés Átlag , , Átlag , ,

10 A közúti közlekedésről szóló évi I. törvényben bevezetésre került a gépjárművek üzemben tartójának objektív felelőssége.A közúti közlekedésről szóló évi I. törvényben bevezetésre került a gépjárművek üzemben tartójának objektív felelőssége. A törvény módosítás bevezetett egy új felelősségi szabályt melyből a következően, a szabályszegést ténylegesen elkövető járművezető kilétének ismerete hiányában is alkalmazhatóvá vált egy újfajta szankció, a közigazgatási bírság :A törvény módosítás bevezetett egy új felelősségi szabályt melyből a következően, a szabályszegést ténylegesen elkövető járművezető kilétének ismerete hiányában is alkalmazhatóvá vált egy újfajta szankció, a közigazgatási bírság : a megengedett legnagyobb sebességre,a megengedett legnagyobb sebességre, a vasúti átjárón való áthaladásra, a vasúti átjárón való áthaladásra, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülék jelzéseire, a járművel történő megállásra és várakozásra, a járművel történő megállásra és várakozásra, az autópálya leálló sávjának igénybevételére, az autópálya leálló sávjának igénybevételére, a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra, a behajtási tilalomra, a kötelező haladási irányra, a természet védelmére a természet védelmére vonatkozó szabályok megsértése esetén.vonatkozó szabályok megsértése esetén.

Objektív felelősség május 02. – április 30. Ssz.JogsértésDb Bírság összege 1.Sebességtúllépés Vasúti átjáró Fényjelző készülék Megállás, várakozás Autópálya leálló sáv Behajtás, kötelező haladási irány Védett természeti terület Összesen

Objektív felelősség május 1-én változott a sebesség táblázat nőttek a sebesség határoknőttek a sebesség határok százalékos meghatározás helyett konkrét érték. százalékos meghatározás helyett konkrét érték. sebesség határ - sebesség határ - átlag bírság 30%-al csökkent az ittas vezetés miatti feljelentések száma. AB döntés értelmében előzetes értesítés bevezetése,előzetes értesítés bevezetése, a meg nem fizetett illetve be nem hajtható bírság az üzembentartóra nem száll vissza.a meg nem fizetett illetve be nem hajtható bírság az üzembentartóra nem száll vissza.

2009. augusztus 1-től a közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 20. §-ának módosításával néhány közlekedési szabályszegés átemelésre került a közlekedési bírságok körébe, a menet közben kézben tartott mobil rádiótelefon használata,a menet közben kézben tartott mobil rádiótelefon használata, a biztonsági öv használata nélküli közlekedés,a biztonsági öv használata nélküli közlekedés, a gyermekbiztonsági rendszer használatának elmulasztása,a gyermekbiztonsági rendszer használatának elmulasztása, a motorkerékpár-bukósisak használatának elmulasztása.a motorkerékpár-bukósisak használatának elmulasztása. jogszabályban rögzített összegű bírság, melynek nagysága függ az út jellegétől (lakott terület, lakott területen kívül, autópálya, autóút). jogszabályban rögzített összegű bírság, melynek nagysága függ az út jellegétől (lakott terület, lakott területen kívül, autópálya, autóút). pontrendszerhatály alól kikerültek ezek a cselekmények.pontrendszerhatály alól kikerültek ezek a cselekmények.

Várható jogszabályi változások A közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 20. § szakasz módosítása : progresszív bírságA közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 20. § szakasz módosítása : progresszív bírság járművezető járművezető objektív felelősségobjektív felelősség üzembentartó üzembentartó

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET