Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály"— Előadás másolata:

1 Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Biztonsági Igazgatóság KBSZ Szakmai Nap Tájékoztató a MÁV Zrt. és a MÁV Csoporthoz tartozó vasúti társaságok évi üzembiztonsági helyzetéről Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály

2 2009.május 8. Nyírmada (jegyvizsgáló meghalt)

3 2009. augusztus 13. Dunaföldvár, súlyos sérült

4 2009. október 17. Ebes és Debrecen között

5 2009.április 14. Székesfehérvár

6 Adatok Az évben a MÁV hálózatán 1.085.043 személyszállító és
tehervonat közlekedett, naponta átlagosan vonat. Ezekből mindössze 20 vonatot ért kisebb súlyú baleset, és 37-et veszélyeztetés. Az érintett vonatok fele volt személyszállító.

7 Balesetek területi megoszlása

8 Összes üzembiztonsági esemény

9 Összes üzembiztonsági esemény

10 Közlekedő vonati balesetek és veszélyeztetések hosszú távú alakulása

11 KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató

12 KÖZLEKEDŐ VONATOK BALESETE fajlagos mutató

13 KÖZLEKEDŐ VONATTOKKAL TÖRTÉNT BALESETEK

14 Közlekedő vonatok balesetei

15 Közlekedő vonatok baleseteinek okai 2009. év

16 Közlekedő vonatok veszélyeztetései

17 Tolatási, gurítási balesetek okai

18 Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban

19 Az összes baleset személyi következményei

20 Baleseti károk

21 Tűzesetek és járműtüzek

22 Tűzkár alakulása

23 Veszélyes áru biztonság

24 Köszönöm a figyelmet!

25 Az útátjárók biztonsági problémái a MÁV ZRt. által kezelt vonalakon
Földházi György osztályvezető MÁV ZRt.

26 Miért kell ezzel a kérdéssel foglalkozni?
Sok útátjáró – nagy veszélyforrás! Utasok, dolgozóink védelme. Csökkenteni kell a balesetek számát! Nagy a zavartatás (közúton és vasúton is) Költségek! EU program

27 Miért veszélyesebb az útátjáró a közúti csomópontnál?
Vasúti közlekedés jellemzői: Kötött pálya, nagy tömegek és sebességek Kis súrlódási tényező miatt hosszú fékút A vasúti közlekedésnek elsőbbsége van, ami a közútnak hátrányt jelent Várakozási idő hosszú, sebességkorlátozás megállási, előzési tilalom Emberi tényező Nem ismerik az előírt magatartás szabályt, a különleges veszélyeket, a sorompó működését

28

29 Siófok, 2003: működő fénysorompó, 33 halott, 7 sérült

30 Útátjárók száma, biztosítás módja

31 Biztosítottság változása 1999-től 2009-ig

32 Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (1)

33 Vasúti és közúti járművek ütközései útátjáróban (2)

34 Útátjáróban történt járműelütések következményei

35 Útátjáróban történt járműelütések személyi következményei

36 100 útátjáróra eső balesetek száma és a biztosítási mód

37 Idegenek által okozott dologi károk

38 Vonat-busz balesetek (1.)
Dátum Hely Biztosítás 1973 Kecskemét - 37 19 1975 Hajdúsámson 12 14 1978 Füzesgyarmat Fény 6 1979 Lökösháza 11 31 1980 Siófok 13 1981 Mohora 17 52 1982 Szárazrét Sötét 7 1992 Hort-Csány Agárd 16 3 1993 Pörböly 22 1995 Nyúl 1996 Kutas Nyitott 15 1997 Balatonmária-fürdő 5 2003 33

39 Javaslatok az útátjárók biztonságának javítására
Átjárók számának csökkentése „Veszélyességi sorrend” továbbfejlesztése Csapórúd-kiegészítés ütemének növelése Korszerű optikák számának növelése Korszerű pályaburkolati elemek alkalmazásának kiterjesztése Forgalmi rend módosítás vagy átépítés vasúttal párhuzamos út és átjáró körzetében Jogszabályi szigorítás Fejlesztési és üzemeltetési költségek megosztása Közlekedésbiztonsági oktatatás, képzés Hatósági ellenőrzés Pontos, gyors tájékoztatás a médiákon keresztül

40 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály"

Hasonló előadás


Google Hirdetések