Dokumentációs rendszer
INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés
HELYZETELEMZÉS
INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis
SWOT-analízis SWOT- elemzés Segítik a célok elérését Gátolják Belső tényezők -szervezeti jellemzők ERŐSSÉGEK elkötelezett iskolavezetés gyermekközpontúság differenciált oktatásszervezés projekt módszer alkalmazása humán erőforrás kapcsolatépítés épület adottságai tárgyi feltételek rendezvények bonyolítása nyilvánosság ( honlap, bemutató órák ) innovatív testület hagyományok ápolása integráció német nemzetiségi tagozat sportszellem erdei iskola földrajzi helyzet GYENGESÉGEK anyagi és társadalmi megbecsülés egyenlőtlen munkamegosztás szülői motiváció hiánya
INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis Humán feltételek-innováció létszámadatok, együttműködő partnerek integráció régen és most pályázatok-ÖKO hallgatók fogadása
INTEGRÁCIÓ
INTEGRÁCIÓ
INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis Humán feltételek Eszköz és infrastrukturális feltételek
JÓ-GYAKORLATOK INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis Humán feltételek Eszköz és infrastrukturális feltételek Együttműködő partnerek-külső kapcsolatok JÓ-GYAKORLATOK
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című projekt végrehajtásának szabályozása TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című projekt végrehajtásának szabályozása TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat
Az intézmény belső kommunikációjának formái és szabályainak rendje A szabályozás célja A referencia intézmény sikeres működéséhez szükséges információk átadásának szabályozása tájékoztató információs terület tájékoztatott csatorna dokumentáció Tájékoztató Információs terület Tájékoztatott Csatorna Dokumentáció
Referenciaintézményi működés stratégiai tervezésének szabályozása A szabályozás célja : dokumentálni a működés folyamatát, átláthatóvá tenni a tervezés menetét, és az ehhez kapcsolódó feladatok egymásra épültségét. Működéssel kapcsolatos elvárások- célok Tervezés alapja
A stratégiai tervezés szabályozásának folyamata I. Jövőkép: Optimális méretű, működő hálózat létrehozása Tárgyi feltételek SWOT analízis Adatgyűjtés Humán erőforrás Célok kijelölése Helyzetelemzés Megfelelő célok Partnerek elvárásai NEM IGEN
A stratégiai tervezés szabályozásának folyamata II. Akcióterv készítése Ütemezés, felelősök meghatározása Kivitelezés: - mentorálás - integráció, öko iskolai ”Jó gyakorlatok” átadása. Korrekció Elégedettségi kérdőív a partnerektől Mérés, értékelés Megvalósultak a célok? nem igen Jól működő hálózat, bővülő kínálat, elégedett partnerek
Működést szabályozó dokumentumok Feladatok Felelős Határidő Ellenőrzés Éves munkaterv elkészítése szakmai vezető Tanévnyitó értekezlet napja iskolavezetés Kiegészítő munkaköri leírások megfogalmazása intézményvezető szeptember 15. iskola szakmai fenntartója Pedagógiai Program, Szervezeti Működési Szabályzat, Házirend, Minőségirányítási Program módosítása törvényi változások alkalmával Működést szabályozó program, stratégiai tervek kidolgozása Hálózati együttműködés
A Referenciaintézményi Működést Támogató Csoport működésének szabályozása Szabályozás célja: feladatok és jogkörök meghatározása RMTCS felépítése- teamek RMTCS működése kapcsán az intézményvezető feladatai Csoportvezető feladatai: tervez, koordinál, szervez, beszámol, egyeztet Dokumentumok kezelése
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A JÓ GYAKORLAT ÁTADÁSÁNAK SZABÁLYOZÁSA JÓ GYAKORLAT ÁTADÁS FOLYAMATA KAPCSOLATFELVÉTEL TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
A JÓ GYAKORLAT ÁTADÁSÁNAK SZABÁLYOZÁSA 2. IGÉNYFELMÉRÉS, BEMUTATÁS A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat 3. A MENTORFELELŐS KIVÁLASZTÁSA TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
4. HELYZETELEMZÉS AZ ÁTVEVŐ INTÉZMÉNYRŐL TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
5. VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSKÖTÉS A JÓ GYAKORLAT ÁTADÁSÁNAK SZABÁLYOZÁSA 5. VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSKÖTÉS TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
Az adaptáció folyamatának szabályozása A szabályozás célja: SIKERES ADAPTÁCIÓ SIKERES INNOVÁCIÓ HÁLÓZAT FEJLŐDÉSE TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Az adaptáció folyamatának szabályozása Választható jó gyakorlataink célja Kulcs kompetenciák alakítása: A gyermekek ismerjék és védjék élő-, és élettelen környezetüket a nagyvárosban. Képesség fejlesztés egyéni szükségletekhez igazodva. A jövő pedagógusainak az oktató-nevelő munkára való felkészítése. Német nemzetiségi nyelvoktatás, hagyományőrzés. TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
Az adaptáció folyamatának szabályozása AZ ADAPTÁCIÓ CÉLJA: ÚJ MÓDSZEREK BEÉPÜLÉSE AZ ADAPTÁCIÓ ELVEI: KÖLCSÖNÖS FELELŐSSÉG KÖZÖS MUNKA A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Az adaptáció folyamatának szabályozása TERVEZETT VÁLTOZÁSOK: SZEMÉLYES SZINTEN OSZTÁLYSZINTEN TARTALMI SZINTEN MÓDSZERTANI VÁLTOZÁSOK INTÉZMÉNYI SZINTŰ VÁLTOZÁSOK TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat ADAPTÁCIÓS TERV 1. HELYZETELEMZÉS, JÖVŐKÉPALKOTÁS TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
2. PEDAGÓGUSOK EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERVÉNEK ELKÉSZÍTÉSE A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat ADAPTÁCIÓS FOLYAMAT SZABÁLYOZÁSA 3. BELSŐ KÉPZÉSEK RENDSZERÉNEK TERVEZÉSE, MŰKÖDTETÉSE 4. FEJLESZTŐ MŰHELY 5. AZ INTÉZMÉNY ALAPDOKUMENTUMAINAK VIZSGÁLATA, KIEGÉSZÍTÉSE TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat ADAPTÁCIÓS FOLYAMAT A JÓ GYAKORLAT RÉSZLETES BEMUTATÁSA A JÓ GYAKORLAT DOKUMENTUMAINAK ÁTADÁSA AZ ADAPTÁCIÓ SEGÍTÉSE AZ ADAPTÁCIÓ FOLYAMATÁNAK KÍSÉRÉSE AZ ADAPTÁCIÓHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTÁCÓ ELKÉSZÍTÉSE ÉRTÉKELÉS VISSZACSATOLÁS TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Az adaptáció folyamatának szabályozása TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg
A irányított önértékelés folyamatának szabályozása CÉL Az önértékelés gyakorisága Az értékelés módszerei
A irányított önértékelés folyamatának szabályozása Az értékelés területei Szervezet és vezetés Intézményi politika Az intézményi folyamatok szabályozottsága Erőforrások A partnerek elégedettsége Szervezeti kultúra fejlesztésének eredményei Kapcsolatrendszer A folyamat leírása
A referencia intézményértékelés indikátorai és használatának rendje A szabályozás célja Területek Tárgyi feltételek Szervezeti kultúra Humán tényezők Partnerek Értékelés módja Értékelés ideje Indikátorok Tárgyi feltételek Szervezeti kultúra Humán tényezők Partnerek
Czeizlerné Pécsi Ildikó Schrodtné Habrany Erika Köszönjük a figyelmet! Bubánné Kónya Szilvia Czeizlerné Pécsi Ildikó Schrodtné Habrany Erika