Dokumentációs rendszer

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A stratégiai tervezés módszertana
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A Nógrád TISZK irányítási rendszere

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A közoktatás-tervezés szintjei, a tervek kapcsolata
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Mester(ség) Mócsánné NagyÁgnes innovátor mesterpedagógus
Önértékelési projektterv
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Dokumentációs rendszer

INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés

HELYZETELEMZÉS

INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis

SWOT-analízis SWOT- elemzés Segítik a célok elérését Gátolják Belső tényezők -szervezeti jellemzők ERŐSSÉGEK elkötelezett iskolavezetés gyermekközpontúság differenciált oktatásszervezés projekt módszer alkalmazása humán erőforrás kapcsolatépítés épület adottságai tárgyi feltételek rendezvények bonyolítása nyilvánosság ( honlap, bemutató órák ) innovatív testület hagyományok ápolása integráció német nemzetiségi tagozat sportszellem erdei iskola földrajzi helyzet GYENGESÉGEK anyagi és társadalmi megbecsülés egyenlőtlen munkamegosztás szülői motiváció hiánya

INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis Humán feltételek-innováció létszámadatok, együttműködő partnerek integráció régen és most pályázatok-ÖKO hallgatók fogadása

INTEGRÁCIÓ

INTEGRÁCIÓ

INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis Humán feltételek Eszköz és infrastrukturális feltételek

JÓ-GYAKORLATOK INTÉZMÉNYI PORTFOLIÓ Helyzetelemzés SWOT-analízis Humán feltételek Eszköz és infrastrukturális feltételek Együttműködő partnerek-külső kapcsolatok JÓ-GYAKORLATOK

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című projekt végrehajtásának szabályozása TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című projekt végrehajtásának szabályozása TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat

Az intézmény belső kommunikációjának formái és szabályainak rendje A szabályozás célja A referencia intézmény sikeres működéséhez szükséges információk átadásának szabályozása tájékoztató információs terület tájékoztatott csatorna dokumentáció Tájékoztató Információs terület Tájékoztatott Csatorna Dokumentáció

Referenciaintézményi működés stratégiai tervezésének szabályozása A szabályozás célja : dokumentálni a működés folyamatát, átláthatóvá tenni a tervezés menetét, és az ehhez kapcsolódó feladatok egymásra épültségét. Működéssel kapcsolatos elvárások- célok Tervezés alapja

A stratégiai tervezés szabályozásának folyamata I. Jövőkép: Optimális méretű, működő hálózat létrehozása Tárgyi feltételek SWOT analízis Adatgyűjtés Humán erőforrás Célok kijelölése Helyzetelemzés Megfelelő célok Partnerek elvárásai NEM IGEN

A stratégiai tervezés szabályozásának folyamata II. Akcióterv készítése Ütemezés, felelősök meghatározása Kivitelezés: - mentorálás - integráció, öko iskolai ”Jó gyakorlatok” átadása. Korrekció Elégedettségi kérdőív a partnerektől Mérés, értékelés Megvalósultak a célok? nem igen Jól működő hálózat, bővülő kínálat, elégedett partnerek

Működést szabályozó dokumentumok Feladatok Felelős Határidő Ellenőrzés Éves munkaterv elkészítése szakmai vezető Tanévnyitó értekezlet napja iskolavezetés Kiegészítő munkaköri leírások megfogalmazása intézményvezető szeptember 15. iskola szakmai fenntartója Pedagógiai Program, Szervezeti Működési Szabályzat, Házirend, Minőségirányítási Program módosítása törvényi változások alkalmával Működést szabályozó program, stratégiai tervek kidolgozása Hálózati együttműködés

A Referenciaintézményi Működést Támogató Csoport működésének szabályozása Szabályozás célja: feladatok és jogkörök meghatározása RMTCS felépítése- teamek RMTCS működése kapcsán az intézményvezető feladatai Csoportvezető feladatai: tervez, koordinál, szervez, beszámol, egyeztet Dokumentumok kezelése

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A JÓ GYAKORLAT ÁTADÁSÁNAK SZABÁLYOZÁSA JÓ GYAKORLAT ÁTADÁS FOLYAMATA KAPCSOLATFELVÉTEL TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

A JÓ GYAKORLAT ÁTADÁSÁNAK SZABÁLYOZÁSA 2. IGÉNYFELMÉRÉS, BEMUTATÁS A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat 3. A MENTORFELELŐS KIVÁLASZTÁSA TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

4. HELYZETELEMZÉS AZ ÁTVEVŐ INTÉZMÉNYRŐL TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

5. VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSKÖTÉS A JÓ GYAKORLAT ÁTADÁSÁNAK SZABÁLYOZÁSA 5. VÁSÁRLÁSI SZERZŐDÉSKÖTÉS TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

Az adaptáció folyamatának szabályozása A szabályozás célja: SIKERES ADAPTÁCIÓ SIKERES INNOVÁCIÓ HÁLÓZAT FEJLŐDÉSE TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Az adaptáció folyamatának szabályozása Választható jó gyakorlataink célja Kulcs kompetenciák alakítása: A gyermekek ismerjék és védjék élő-, és élettelen környezetüket a nagyvárosban. Képesség fejlesztés egyéni szükségletekhez igazodva. A jövő pedagógusainak az oktató-nevelő munkára való felkészítése. Német nemzetiségi nyelvoktatás, hagyományőrzés. TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

Az adaptáció folyamatának szabályozása AZ ADAPTÁCIÓ CÉLJA: ÚJ MÓDSZEREK BEÉPÜLÉSE AZ ADAPTÁCIÓ ELVEI: KÖLCSÖNÖS FELELŐSSÉG KÖZÖS MUNKA A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Az adaptáció folyamatának szabályozása TERVEZETT VÁLTOZÁSOK: SZEMÉLYES SZINTEN OSZTÁLYSZINTEN TARTALMI SZINTEN MÓDSZERTANI VÁLTOZÁSOK INTÉZMÉNYI SZINTŰ VÁLTOZÁSOK TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat ADAPTÁCIÓS TERV 1. HELYZETELEMZÉS, JÖVŐKÉPALKOTÁS TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

2. PEDAGÓGUSOK EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERVÉNEK ELKÉSZÍTÉSE A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat ADAPTÁCIÓS FOLYAMAT SZABÁLYOZÁSA 3. BELSŐ KÉPZÉSEK RENDSZERÉNEK TERVEZÉSE, MŰKÖDTETÉSE 4. FEJLESZTŐ MŰHELY 5. AZ INTÉZMÉNY ALAPDOKUMENTUMAINAK VIZSGÁLATA, KIEGÉSZÍTÉSE TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat ADAPTÁCIÓS FOLYAMAT A JÓ GYAKORLAT RÉSZLETES BEMUTATÁSA A JÓ GYAKORLAT DOKUMENTUMAINAK ÁTADÁSA AZ ADAPTÁCIÓ SEGÍTÉSE AZ ADAPTÁCIÓ FOLYAMATÁNAK KÍSÉRÉSE AZ ADAPTÁCIÓHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTÁCÓ ELKÉSZÍTÉSE ÉRTÉKELÉS VISSZACSATOLÁS TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat Az adaptáció folyamatának szabályozása TÁMOP–3.1.7-11/1-2011-0065 GÉM KAPOCS – GONDOSKODÁS, ÉRTÉK, MÓDSZER KAPCSOLAT pályázat A projektek az Európai Unió támogatásával valósulnak meg

A irányított önértékelés folyamatának szabályozása CÉL Az önértékelés gyakorisága Az értékelés módszerei

A irányított önértékelés folyamatának szabályozása Az értékelés területei Szervezet és vezetés Intézményi politika Az intézményi folyamatok szabályozottsága Erőforrások A partnerek elégedettsége Szervezeti kultúra fejlesztésének eredményei Kapcsolatrendszer A folyamat leírása

A referencia intézményértékelés indikátorai és használatának rendje A szabályozás célja Területek Tárgyi feltételek Szervezeti kultúra Humán tényezők Partnerek Értékelés módja Értékelés ideje Indikátorok Tárgyi feltételek Szervezeti kultúra Humán tényezők Partnerek

Czeizlerné Pécsi Ildikó Schrodtné Habrany Erika Köszönjük a figyelmet! Bubánné Kónya Szilvia Czeizlerné Pécsi Ildikó Schrodtné Habrany Erika