Az oktatásigazgatás aktuális kérdései

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
Advertisements

1 Szakmafejlesztés a gyermekvédelemben a fenntartó önkormányzat szemszögéből Országos Gyermekvédelmi Konferencia május 12. Csókay László Főpolgármesteri.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Hiányzással kapcsolatos szabályok 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 51. §
Pedagógus-továbbképzés
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Óvodai Tanévelőkészítő Értekezlet
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Esélyegyenlőség Integráció A települési és intézményi közoktatási intézkedési tervek elkészítésének szükségessége Tájékoztató nap Budapest, május.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A nemzeti köznevelési törvény független iskolákra vonatkozó §-i
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Az intézmény és környezete
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A középfokú iskolai felvételi eljárás ütemezése a 2011/12. tanévben.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Kormányhivatal
A 2012/2013. tanév aktuális feladatai
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
szerepe a köznevelésben
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Oktatási szakigazgatás
A szabályozás előzményei
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
BEVEZETŐ.
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Az intézményfenntartással és működtetéssel kapcsolatos kérdések
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Továbbtanulás 2013/2014..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Aktuális közoktatási jogszabályváltozások 2008/2009. tanév.
A TANKÖTELEZETTSÉG TELJESÍTÉSE A KÖZNEVELÉS RENDSZERÉBEN
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A tankötelessé váló gyermekek beíratása 2016 Tanköteles gyermek abban az évben, amelyben augusztus 31. napjáig a 6. életévét betölti (de legkésőbb az.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Barcsák Marianna KPSZTI
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
Közoktatási alapismeretek
Tanévkezdő 2013/14.
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Előadás másolata:

Az oktatásigazgatás aktuális kérdései Szűcs Attila VMKH Oktatási Főosztály

Az előadás témakörei Intézményátszervezés a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény alapján A kötelező felvételt biztosító általános iskolák körzethatárainak meghatározása A megyei szintű feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és köznevelés-fejlesztési terv elkészítésével kapcsolatos feladatok

1. Intézményátszervezés (óvoda) Nkt. 4. § 11. pontja Kt. 121. § (1) bek. 15. pont Nkt. 21. § (3) bek. Kt. 37. § (5) bek. a köznevelési intézmény alapító okiratában azon részek módosítása amelyek tartalmazzák az: c) az intézmény típusát, d) az intézmény feladatellátási helyét, (székhelyét, tagintézményét, telephelyét), e)alapfeladatának jogszabály szerinti megnevezését, f) nevelési, oktatási feladatot ellátó feladatellátási helyenként felvehető maximális gyermek-, tanulólétszámot, … j) a feladatellátást szolgáló vagyont, továbbá a vagyon feletti rendelkezés vagy a vagyon használati jogát,

Fenntartó kötelezettségei és jogai Nkt. 83. § Kt. 102. § A fenntartó dönt a köznevelési intézmény létesítéséről, gazdálkodási jogköréről, átszervezéséről, megszüntetéséről, tevékenységi körének módosításáról. A döntés előtt ki kell kérni: az intézmény alkalmazotti közössége, az óvodaszék, az iskolaszék, (Kt. az iskolaszéknek, a szülői szervezet, az iskolai szülői szervezetnek) a nemzetiségi nevelés-oktatásban részt vevő intézmény esetén – ha nem rendelkezik egyetértési joggal – a települési nemzetiségi önkormányzat, ennek hiányában az érintett országos nemzetiségi önkormányzat véleményét.

A végrehajtás időkorlátja Nkt. 83. § Kt. 102. § A fenntartó – a július-augusztus hónapok kivételével – nevelési évben óvodát nem szervezhet át, nem szüntethet meg, fenntartói jogát nem adhatja át, óvodai csoportot nem szerveztethet át, és nem szüntettethet meg, óvoda feladatait nem változtathatja meg.

A döntés határideje Nkt. 83. § Kt. 102. § A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása éve májusának utolsó munkanapjáig hozhat döntést a nevelési-oktatási intézmény fenntartói jogának átadásával, a nevelési-oktatási intézmény átalakításával, amely történhet: egyesítéssel, amely lehet beolvadás vagy összeolvadás, szétválasztással, amely lehet különválás vagy kiválás, a nevelési-oktatási intézmény megszüntetésével, kapcsolatban. Kt. 102. § (11) bekezdésnél pontosabb meghatározás! A fel nem sorolt egyéb átszervezésre vonatkozó döntések határideje július utolsó munkanapja.

Szakértői vélemény - szakvélemény Kt. 88. § (5)-(7) A helyi önkormányzat új közoktatási intézménye létesítéséhez beszerzi kormányhivatal megyei fejlesztési tervre épített - szakvéleményét. A helyi önkormányzat a közoktatási intézménye megszüntetésekor, átszervezésekor a megfelelő színvonalon történő további gondoskodás és az igénybevétel aránytalan terhének megítéléséhez közoktatási szakértői véleményt szerez be. A szakértői vélemény mellett a kormányhivatal megyei fejlesztési tervre épített szakvéleményét is megkéri.

Aránytalan teher Nkt. 4. § 2. és 74. § (3) bek. Az óvoda vallási, világnézeti szempontból elkötelezett intézmény fenntartójával részére történő átadásakor a települési önkormányzat gondoskodik arról, hogy a szülőkre, gyermekekre, tanulókra a köznevelési szerződés miatt a vallási, világnézeti szempontból el nem kötelezett nevelésben, nevelésben-oktatásban való részvételhez fűződő joguk érvényesítésében aránytalan teher nem hárulhat.

2. Kötelező felvételt biztosító iskola Nkt. 50. § (6)-(11) bek. Az általános iskola köteles felvenni, átvenni azt a tanköteles tanulót, akinek lakóhelye, ennek hiányában tartózkodási helye a körzetében található. Ha a településen több általános iskola működik, az egyes általános iskolai körzetet úgy kell meghatározni, hogy kialakíthatóvá váljon a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek egyenletes aránya a nevelési-oktatási intézményekben. A kormányhivatal meghatározza és közzéteszi az iskolák felvételi körzetét.

Kötelező felvételt biztosító iskola Nkt. 50. § (6)-(11) bek. A felvételi körzetek megállapításához be kell szerezni az érdekelt települési önkormányzatok véleményét. A nemzetiséghez tartozó gyermekek óvodai nevelését, iskolai nevelés-oktatását ellátó nevelési-oktatási intézmény működési, felvételi körzetének meghatározása előtt be kell szerezni az érdekelt települési nemzetiségi vagy országos feladatot ellátó iskola esetén az országos nemzetiségi önkormányzat egyetértését.

Egyházi és magánintézmények részvétele Nkt. 33. § (1) bek. Az egyházi és magánintézmény köznevelési szerződés vagy a fenntartó egyoldalú nyilatkozata alapján részt vesz a kötelező felvételt biztosító óvoda, általános iskola feladatainak ellátásában. Felvételi körzetnek kell tekinteni azt a települést, amelyben az óvoda, az általános iskola székhelye, telephelye található. Nkt. 76. § (7) bek. A kötelező felvételt biztosító iskolába való utaztatásról a fenntartó gondoskodik.

Kormányhivatal döntéshozatali eljárása 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 24. § A kormányhivatal minden év november utolsó napjáig beszerzi az illetékességi területén található települési önkormányzatok véleményét, amely tartalmazza településen lakóhellyel, ennek hiányában tartózkodási hellyel rendelkező halmozottan hátrányos helyzetű, általános iskolába járó gyermekek létszámát intézményi és tagintézményi bontásban. A kormányhivatal legkésőbb február utolsó napjáig tájékoztatja a települési önkormányzatokat és az általános iskolákat a kijelölt körzetekről.

Beiratkozás az általános iskolába Nkt. 50. § (7) bek. 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 22. § Az iskolai beiratkozás idejéről a kormányhivatal közleményt (hirdetményt) tesz közzé a honlapján és a helyben szokásos módon, a beiratkozás első határnapját megelőzően legalább harminc nappal. A szülő a közleményben (hirdetményben) közzétett időpontban köteles beíratni az adott évben tanköteles korba lépő gyermekét a lakóhelye szerint illetékes (körzetes) vagy a választott iskola első évfolyamára. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ döntése alapján a 2013/2014. tanévre történő általános iskolai beíratások időpontja: 2013. április 8-9. (hétfő, kedd) 8:00 -18:00 óra

3. Az Oktatási Hivatal szakmai fejlesztései TÁMOP 3.1.1: XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz KIR, akkreditációs rendszerek, közösségi felületek TÁMOP 3.1.5/12: Pedagógusképzés támogatása pedagógus-továbbképzés, életpályamodell, minősítési rendszer – PILOT program TÁMOP 3.1.8: Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban mérési, értékelési rendszerek fejlesztése, minőségbiztosítás, intézményellenőrzés – PILOT program TÁMOP 3.1.10-11/1: Helyi oktatásirányítás fejlesztése Komplex helyzetelemzés, intézményszerkezet optimalizálás megyei képviseletek

Helyi oktatásirányítás fejlesztése, a megyei fejlesztési tervek Nkt. 75. § (1) bek. A megyei szintű feladatellátási, intézményhálózat-működtetési és köznevelés-fejlesztési terv A tervet az oktatásért felelős miniszter adja ki, az Oktatási Hivatal terjeszti elő, elkészítésében közreműködnek a kormányhivatalok a helyi önkormányzatok

A megyei fejlesztési terv véleményezése Nkt. 75. § (1) Véleményt nyilvánít a helyi önkormányzatok, akik a véleményükhöz beszerzik a településen működő köznevelési intézmény nevelőtestületének, alkalmazotti közösségének, szülői és diákszervezeteinek véleményét. a szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter (szakképzési terv) Nkt. 97. § (8) bek. Az Oktatási Hivatal a köznevelés-fejlesztési tervet első alkalommal 2013. április 30-ig készíti el.

A megyei fejlesztési terv kapcsolatai 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet 22. § (1) bek. Az elfogadott tervet az Oktatási Hivatal a KIR honlapján dokumentum formátumban teszi közzé, melyhez adatnyilvántartás kapcsolódik. A nyilvántartásba adatot szolgáltat a települési önkormányzat jegyzője, önkormányzati társulás esetén a társulás székhelye szerinti települési önkormányzat jegyzője arról, hogy a településen működő óvoda milyen jogcímen, milyen időtartamban és mekkora gyermeklétszámmal vesz részt a kötelező feladatellátásban. A kormányrendelet hamarosan módosul!

Köszönöm a figyelmet! Szűcs Attila VMKH Oktatási Főosztály 8200 Veszprém, Megyeház tér 1. Tel.: (88) 620-011, (+36 20) 330-4744 Fax.: (88) 620-010 E-mail: oktatas@vemkh.gov.hu