Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens

Kamarai prezentáció sablon
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
GYMSMKH Jegyzői értekezlet május 11. a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal első negyedévi tapasztalatai a helyi önkormányzatok, kisebbségi.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A 43/2013. (XII. 29.) MNB rendelet, a pénz- és hitelpiaci szervezetek által a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti feladatai ellátása érdekében teljesítendő.
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
A vízjog időszerű kérdései
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Elkülönített állami pénzalapok
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
A tételek eljuttatása az iskolákba
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
szakmérnök hallgatók számára
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Vasútszabályozási Osztály
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az igénybevevői nyilvántartás
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Szakképzési változások
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Az önkormányzatok által a Magyar Államkincstárhoz benyújtott igénylések, és elszámolások felülvizsgálati és ellenőrzési tapasztalatai, aktualitások 2014. január 16. Készítette: Kónya Lajosné ellenőrzési referens Monoriné Szabó Edit felülvizsgálati referens JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Az önkormányzatok ellenőrzése, az ellenőrzések tapasztalatai, javaslatok I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása II. Az ellenőrzés tapasztalatai III. Javaslatok közoktatási és szociális területen JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása Az ellenőrzés: közigazgatási hatósági ellenőrzés keretében végzi [Áht. 60.§ (1) bekezdés alapján] a központi költségvetés 1. sz. mell. IX. Helyi önkormányzatok támogatása című fejezetéből származó támogatások elszámolásának felülvizsgálatát. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat módjai: Benti felülvizsgálat: kizárólag az Igazgatóságon, a rendelkezésre álló nyilvántartások, dokumentumok, pótlólagos információk bekérése alapján; JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat módjai: Helyszíni ellenőrzés: az Igazgatóság az önkormányzat által igénybevett valamennyi jogcímet helyszínen ellenőriz; JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat módjai: Vegyes felülvizsgálat: az előző kettő együttesen – egyes jogcímek felülvizsgálata helyszíni ellenőrzéssel, benti felülvizsgálat mellett. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: Az államháztartásról szóló törvény (adott időszakban hatályos), A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.), JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv), Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Adatvédelmi törvény), JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.), A Magyar Államkincstárról szóló 311/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet (311/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet), JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) - adott időszakban hatályos JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: A helyi önkormányzatok és a helyi kisebbségi önkormányzatok központi költségvetési kapcsolatokból származó forrásai igénybevétele és elszámolása szabályszerűségének felülvizsgálatáról szóló 16/2002. (IV. 12.) PM rendelet (PM rendelet). JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat legfőbb, legalapvetőbb jogszabályai: Az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet (249/2000. Korm. rendelet). JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálati eljárás/folyamat általános szabályai: Hatáskör az Áht. 60. §-a alapján Illetékesség a 311/2006.(XII.23.)Korm. rend. alapján Általános jogszabályi előírások alkalmazása JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: (Ket. és egyéb jogszabályok alapján) jogok és kötelezettségek a felülvizsgálat során belföldi jogsegély, (PM rendelet 4. § (1) bek.) közérdekű bejelentések, (2004. évi XXIX. Tv.) a határidő számítás általános szabályai, JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: az eljárás megindításának szabályai, az eljárás meghosszabbítása, az eljárás felfüggesztése, adatkezelés (Áht. 106. §-a általánosságban), adatvédelem (Adatvédelmi tv. és Ket.). JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat során alkalmazandó általános előírások: bizonyító iratok, bizonyítási eljárás a lefoglalás általános szabályai, a felülvizsgálatot követő intézkedések, jelzési kötelezettségek. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés Célja: annak megállapítása, hogy a központi költségvetés 1. sz. mell. IX. fejezetéből származó hozzájárulások, támogatások elszámolása megfelel-e a jogszabályi előírásoknak, vagyis az elszámolást megalapozó adatok felülvizsgálata. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés lehet: tervezett, kiterjesztett, nem tervezett. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés: Kötelező: valamennyi önkormányzatnál legalább 4 évenként, a tárgyévet megelőző év tekintetében, az Igazgatóság által meghatározott támogatási jogcímeken; JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés: Fakultatív: a felülvizsgálat bármely szakaszában [Áht. 60. § (3)] végezhető. Szükség szerint helyszíni ellenőrzésre kerülhet sor. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés dokumentumai Értesítés helyszíni ellenőrzésről; Megbízólevél, Összeférhetetlenségi nyilatkozat; Ellenőrzöttek tájékoztatása jogaikról és kötelezettségeikről; A teljességi nyilatkozat; A helyszíni ellenőrzés megállapításainak írásba foglalása; JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A helyszíni ellenőrzés megállapításainak írásba foglalása Adatfelvételi lapok Közbenső jegyzőkönyv Helyszíni jegyzőkönyv: önkormányzati szinten megállapítások Hivatalos feljegyzés JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat további folyamata Az eljárás megindítása: ha az önkormányzat adatszolgáltatása és az Igazgatóság álláspontja között eltérés maradt fenn (ÁSZ megállapításokkal együtt!) JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

I. Az önkormányzatok ellenőrzésének szabályozása A felülvizsgálat további folyamata A felülvizsgálat lezárása: záradék v. határozat Jogorvoslat – Határozat elleni fellebbezés A felülvizsgálatot követő intézkedések, jelzési kötelezettségek JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai A 2012. évben lefolytatott helyszíni ellenőrzések tapasztalatai: Ellenőrzött önkormányzatok száma: Helyi önkormányzat: 24 db Többcélú kistérségi társulás: 2 db JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: Szociális jogcímek Közoktatási jogcímek Központosított előirányzatok felhasználása Normatív, kötött felhasználású támogatások JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1. Szociális jogcímek: (pl.) Megállapodás nélküli ellátásokat számoltak el; Az ellátás megszűnését nem dokumentálták; JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 1. Szociális jogcímek: (pl.) Nyilvántartások vezetése hiányos, pontatlan volt, ellátottak aláírása hiányzott; Számítási hibák => nyilvántartások nem egyeztek. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 2. Közoktatási jogcímek: (pl.) A szakmai jogszabályok hiányos és/ vagy téves értelmezése; Az alapító okirat nem tartalmazta megfelelően a fogyatékosság típusát (gyógyped. okt.); JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 2. Közoktatási jogcímek: (pl.) Kedvezményre jogosító irat hiányzott; Téves számítások, pontatlan elszámolás. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 3. Központosított előirányzat: nyári gyermekétkeztetés A szülők nem minden esetben igazolták az étel átvételét; a jogosultságot alátámasztó irat nem volt meg (vagy nem az ellátás időtartamára szólt); az előzetes írásos igényfelmérés nem történt meg; JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 3. Központosított előirányzat: nyári gyermekétkeztetés Egyidejűleg más intézményben is kedvezményes étkeztetésben részesült gyermekeket is figyelembe vettek. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

II. Az önkormányzatok ellenőrzésének tapasztalatai Az ellenőrzés során feltárt legfőbb hiányosságok, hibák, szabálytalanságok: 4. Normatív, kötött felhasználású támogatás: Egyes jövedelempótló támogatás (Kvtv. 8. sz. mell. II/1.) A közcélú támogatás igénybevételéhez a szükséges önerő nem állt rendelkezésre. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

III. Javaslatok közoktatási és szociális területen A dokumentumok, nyilvántartások vezetése során a szakmai, ágazati jogszabályokban előírt jogosultsági feltételeknek való megfelelés betartására nagyobb figyelmet szükséges fordítani. A nyilvántartások naprakész, folyamatos, időrendbeli vezetése megalapozza a valós, hiteles és teljes körű nyilvántartás biztosítását. A számszaki hibák a rendszeres egyeztetéssel elkerülhetők. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Aktualitások A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Az átvállalás jogi háttere: A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása Az átvállalás jogi háttere: Magyarország 2014. évi központi költségvetésről szóló 2013. évi CCXXX. törvény (továbbiakban: Költségvetési tv.) JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Az átvállalás végrehajtásának menete (részben már megtörtént!): A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása Az átvállalás végrehajtásának menete (részben már megtörtént!): 1. 2014. január 15-én 12 óráig: Az önkormányzatok az átvállalással érintett adósságelemek 2013. december 31-ei állományáról igazolás- és nyilatkozat tervezetet kaptak a pénzintézettől elektronikus úton. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 1. 2014. január 15-én 12 óráig: A pénzügyi intézmények az önkormányzatoknak megküldött adatokat rögzítették a Kincstár e-adat rendszerében. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Nem kapta meg? Vélhetően már felvette a kapcsolatot a pénzintézettel! A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása Nem kapta meg? Vélhetően már felvette a kapcsolatot a pénzintézettel! JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása Ha megkapta, az adatokat ellenőrizték, az eltérést egyeztették a pénzintézettel. 2. 2014. január 16-án 10 óráig: Ha adatmódosítás szükséges, a pénzügyi intézmény a módosításokat rögzíti az e-adat rendszerben. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 3. 2014. január 16-án 12 óráig: Az egyeztetett adatokról a pénzügyi intézmény kiállítja az igazolást és a nyilatkozatot, amit aláírtan eljuttat az önkormányzathoz. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 4. 2014. január 15-én 16 óráig: Az önkormányzat a Kincstár e-adat rendszerében a feltöltött adósságelem sorokon adatot szolgáltatott a Költségvetési tv. 68. § (5) bekezdése szerinti tételekről: JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

betétek, számlakövetelések összege, A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása betétek, számlakövetelések összege, megszűnt víziközmű-társulatoktól az önkormányzatokhoz került hitelek lakossági érdekeltségi hozzájárulással vagy egyéb bevétellel nem fedezett részének összege, támogatás vagy bevétel megelőlegező hitelek támogatással, bevétellel nem fedezett részének összege. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 5. 2014. január 16-án 16 óráig: Az önkormányzat (szkennelve) feltölti az e-adat rendszerbe a következő dokumentumokat: JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

a pénzügyi intézményi igazolást és nyilatkozatot, A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 5. 2014. január 16-án 16 óráig: a kitöltött, kinyomtatott táblázatot és az azon szereplő, polgármester és jegyző által aláírt nyilatkozatot, a pénzügyi intézményi igazolást és nyilatkozatot, JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 5. 2014. január 16-án 16 óráig: amennyiben szükséges, a bizonyító erejű dokumentumot azon adósságelemek esetében, amely a szerződés szerinti hitelcél alapján támogatás vagy bevétel megelőlegezésére szolgál, és részbeni vagy teljes támogatással, bevétellel nem fedezett. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 6. 2014. január 17-én 14 óráig: Az elektronikusan megküldött dokumentumokat - a határidő rövidsége miatt lehetőleg személyesen - papír alapon is el kell juttatni a Kincstár megyei igazgatósága részére: Szolnok, Magyar u. 8. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A Kincstár az adatszolgáltatást ellenőrzi, és - szükség esetén – A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 7. 2014. január 20-án 12 óráig: A Kincstár az adatszolgáltatást ellenőrzi, és - szükség esetén – azonnali hiánypótlásra hívja fel az önkormányzatot. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása Kérjük, hogy a feladatban ténylegesen érintett, intézkedni tudó kapcsolattartó neve és közvetlen telefonszáma legyen feltüntetve az e-adat rendszerben!!! JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Az önkormányzat a hiánypótlásának befejezése az e-adat rendszerben. A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 8. 2014. január 20-án 14 óráig: Az önkormányzat a hiánypótlásának befejezése az e-adat rendszerben. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása A képviselő-testület határozatát az adósságátvállalásról szóló megállapodás aláírásáig, de legkésőbb február 20-áig kell megküldeni az Igazgatóság részére. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 9. 2014. február 28-áig: Az államháztartásért felelős miniszter megállapodást köt az önkormányzatokkal és azok hitelezőivel. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

2014. február 28-án ténylegesen fennállt A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 10. 2014. március 17-éig: Az önkormányzat elszámol a Kincstár felé a 2013. december 31-ei adósságállományából a 2014. február 28-án ténylegesen fennállt adósság összege, valamint a támogatás közötti különbséggel. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014 A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása 11. 2014. december 31-éig: A Kincstár (Költségvetési tv. 68. § (7)) felülvizsgálhatja, hogy az adatszolgáltatásban nem került-e olyan ügylet feltüntetésre, mely (Költségvetési tv. 67. § (1)-(3)) nem képezi az adósságátvállalás részét. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

A Kincstár kiemelt figyelmet fordít a következő tételekre: A települési önkormányzatok és társulásaik adósságának 2014. évi adósságátvállalása A Kincstár kiemelt figyelmet fordít a következő tételekre: a konszolidáció részét képező, a megszűnt víziközmű társulatoktól átvett, de fedezetlenné vált hitelek, az egyéb, részben vagy egészben fedezetlenné vált, támogatás vagy bevétel megelőlegező hitelek. JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

Kérdéseiket, észrevételeiket a következő e-mail címre várjuk: ahi Kérdéseiket, észrevételeiket a következő e-mail címre várjuk: ahi.jas@allamkincstar.gov.hu JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! JNSZ Megyei Igazgatóság Államháztartási Iroda