A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

Egyetemi prezentációs sablon
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Termék és márka.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Termék és márka politika
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Az üzleti terv.
Az árpolitika (ismétlés) Marketing-mix Ár fogalma Árpolitika
1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál.
A SZABÁLYOZOTT JELLEMZŐ MINŐSÉGI MUTATÓI
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Árpolitika a turizmusban
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Értékesítési csatornák
A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN
Alapfogalmak.
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Marketingmenedzsment 2008
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Célköltségszámítás (Target costing)
Kaizen költségszámítás
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
7. Előadás Termék stratégia
Stratégiai menedzsment
Pénz 1. szakasz 2. szakasz 3. szakasz 4. szakasz 5. szakasz
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A termék/piac lehetőség- (Ansoff) mátrix
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
A marketing piac tartalma
A Jelentős Piaci Erő jogintézménye a villamosenergia-piac szabályozásában Nagy Csongor István SZTE-ÁJK, BME-GTK.
Lakossági eladósodási és megtakarítási trendek Barabás Gyula Magyar Nemzeti Bank Budapest, november 25.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Termék & Márka Kopcsay László.
A gazdasági élet problémái
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Minőségköltségek.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Bulgária az EU csatlakozás küszöbén Készítette: Miklovicz Katalin.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Az informatikai stratégia tervezése BPR üzleti folyamatok újjászervezése Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet.
Az euró bevezetésének lehetőségei Magyarországon Tabák Péter Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium Budapest, május 23.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Vállalati terv bemutató
ÁRPOLITIKA.
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Kaizen költségszámítás
Üzleti terv bemutatása
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
TERMÉKPOLITIKA.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Cégnév Üzleti terv.
Előadás másolata:

A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ

A termékéletciklus lényege és szakaszai

A termékéletciklus lényege és szakaszai A piaci érettség: A termék eléri forgalmának maximumát. A nyereség is stabilizálódik, majd az érettség vége felé csökkenni kezd. A piaci hanyatlás: A forgalom erőteljes csökkenésével a nyereség is fokozatosan erodálódik. A piaci növekedés: A piac egyre inkább elfogadja a terméket, a gyors forgalomnövekedés jelentős profitot hoz. A piaci bevezetés: E szakaszban a termék forgalma csak lassan emelkedik. A termék bevezetésének nagy költségei miatt ekkor még nincs profit.

A termékéletciklus más lehetséges formái Növekvő-leszálló-stabilizálódó termékkarrier Hullámos életciklus Lépcsőzetesen emelkedő ciklus A divat életciklusa Stabil érettség Állandó

Az ideális termékéletciklus A termékfejlesztés szakasza rövid, a fejlesztés költségei csekélyek. A bevezetés és a növekedés szakasza rövid. A megtérülés rövid távú. Az érettség szakasza hosszan elnyúlik. Emiatt hosszú távon maximális a profit. A hanyatlás lassú, a profit csak lassan csökken.

A kedvezőtlen termékkarrier

Marketingstratégiák a termék-életciklus különböző szakaszaiban - A bevezetési szakasz

A bevezetési szakasz A gyors lefölözés stratégiája szerint a terméket magas áron, magas promócióval kell piacra vinni. A lassú lefölözés stratégiája azt jelenti, hogy a terméket magas áron, alacsony promóciós szinten hozzák forgalomba. A gyors behatolás stratégiája szerint a terméket alacsony áron, magas promócióval visszük piacra. A lassú behatolás stratégiája szerint a terméket alacsony áron, csekély promócióval dobják piacra.

A növekedési szakasz Az alkalmazandó marketingstratégiák a következők lehetnek: A cég javítja a termék minőségét, új termékjellemzőket vezet be a piacra. Új termékváltozatokkal vagy kapcsolódó termékekkel lép piacra. Új piaci szegmentumokba lép be. Bővíti a termék elosztását, új csatornákba lép be. A reklámok a figyelemfelkeltés helyett a termék megvásárlására helyezik a hangsúlyt. Az árérzékeny vevők megnyerése érdekében árcsökkentéseket alkalmaznak.

Az érettség szakasza Az alkalmazandó marketingstratégiák az érettség szakaszában: A piac bővítése a márkát használók számának emelésével A piac bővítése a terméket már használó vevők gyakoribb fogyasztásra ösztönzésével Termékmódosítás A marketingmix módosítása

A hanyatlás szakasza Követendő marketingstratégiák és feladatok a hanyatlás szakaszában: A vállalat beruházásainak növelése a piaci vezető szerep megszerzése érdekében. A korábbi beruházási szint megtartása, „hátha a forgalomcsökkenés csak átmeneti jelenség”. A nem jövedelmező fogyasztói csoportok elhagyása, ugyanakkor a beruházások növelése a jövedelmező piaci szegmensekben (szelektív visszavonulás). A gyenge, hanyatló termékekkel kapcsolatos költségek gyors csökkentése. Kivonulás az iparágból a lehető leggyorsabban és a legkisebb áldozattal.