Üdvözlök mindenkit!.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Tehetséggondozás művészetek
Magyar Tehetséggondozó Társaság
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
Tehetségazonosítás gyakorlata
A koordinációfejlesztés lehetősége
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Széchenyi tehetségműhely
KI LESZEK ÉN? Önismereti komplex személyiségfejlesztő projekt
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Színjátékos tehetséggondozó projekt
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Képesség? Kompetencia?.
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A tehetségtantervek készítésének módszertana
„Vásárhelyi Tehetségpont”
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Képzések, műhelyek, kiadványok és online diákportál fejlesztés a Hidak Program kiterjesztésben.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
KUTATÁS A MAGYAR TÁNCMŰVÉSZETI FŐISKOLA PARTNERINTÉZMÉNYEIBEN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG JUBILEUMI KONFERENCIA DEBRECEN Demarcsek Zsuzsa.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
MÉRÉS ÉS ÉRTÉKELÉS A VIZUÁLIS KULTÚRA TANÍTÁSÁBAN c. konferencia Kádárné Szepesi Ibolya Az általános iskolai értékelés formái, jelene és jövője Eszterházy.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
A pszichológiai mérés alapjai
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Értékek.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A felvételi eljárás elemei
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Üdvözlök mindenkit!

Ki leszek én? Művészeti Önismereti Komplex Tehetséggondozó Projekt Komplex táncművészeti személyiségfejlesztő program

Tehetség - Személyiség A személyiség szerkezete Kelemen László szerint: 1. A személyiség testi tulajdonságai: - dinamikus ( változásban megnyilvánuló) - statikus (az adott korra jellemzőkben megnyilvánuló) 2. A személyiség tartalma: - érdeklődés, ismeret, készség 3. A személyiség képességei: - értelmi, érzelmi, akarati 4, A személyiség viszonyulásai: - társakhoz, munkához, tanuláshoz, önmagához átlag feletti általános képességek, átlagot meghaladó speciális képességek, kreativitás, feladat iránti elkötelezettség. Czeizel – féle tehetségmodell

Célok - feladatok Konkrét cél: A szakirányban továbbtanulni kívánó tanulók segítése a sikeres felvételihez szükséges felkészülésben. Felvételi követelmények: Különböző tánctípusok improvizált formában történ bemutatása az alábbi csoportosítás alapján – KRETAIVITÁS A tánckészségek és képességek vizsgálata (ritmusérzék, muzikalitás, fizikai adottságok) – ÁTLAG FELETTI SPECIÁLIS KÉPESSÉGEK Témakörök a felvételiz földrajzi, etnikai és táncelméleti tájékozottságának felmérésére – ÁTLAG FELETTI ÁLTALÁNOS KÉP. Beszélgetés a magyar néptánc mai kultúránkban elfoglalt helyéről és szerepéről – FELADAT IRÁNTI ELKÖTELEZETTSÉG

„Előre csak előre, lássuk mi lesz belőle!” Diagnosztizálás – 4 óra Miért? 12-13 év után speciális szervezeti forma szükséges! Pl. kurzusok, spec. osztály, mentorok, fakultáció, stb.. Mit? Improvizációs képesség – „Székfoglaló” Ritmusérzék, muzikalitás, fizikai adottságok – „Székpróba” Földrajzi, etnikai és táncelméleti tájékozottság – „Székfoglaló” A magyar néptánc kultúránkban elfoglalt helyéről – „Törvényszék”

„Vess figurát olyan cifrát, hogy a sarkad hányjon szikrát!” Tánctechnikai fejlesztés (10 óra) – „Luca széke” Rendgyakorlatok, ritmusgyakorlatok, tempógyakorlatok Gimnasztikai gyakorlatok - előkészítő gyakorlatok + terápiás gyakorlatok Légző gyakorlatok – helyes légzéstechnika = mozgással összekötött + a vitálkapacitás növelésére Tartásgyakorlatok - a törzs statikájának és dinamikájának összhangja miatt A pszichomotoros funkciók fejlesztésére (észlelési, a tér-tájékozódási, mozgásszervezési, koordinációs, egyensúlyozási készségek, képességek fejlesztése)

„Tiszán innen, Dunán túl…” 2. Az improvizációs képesség fejlesztése (14 óra) – „Székfoglaló” Szóló és páros formákban Folyamatos ismétlés - Táncrendek „Lakberendező” dalok gyűjtése, tanulása – Megengedje Szék városa…, Kisszék kell a lába alá…, Erdő, erdő, erdő, marosszéki… stb.…

„…Szülőföldem te szép Magyarország…” 3. A földrajzi, etnikai és táncelméleti tájékozottság fejlesztése (6 óra) – „Székcsere” Önálló ismeretszerzés módszerével - dúsítás Improvizáció módszerével - „Felvételi játék” Alkotó tevékenység – „Széktabló”

„Ha te tudnád, amit én…” 4. Néptánc a kultúránkban – 4 óra „Trónfosztás” Önálló felkészülés alapján kérdezz-felelek játék.

„Indulj el egy úton…” 5. Projektértékelés - 2 óra „Kukorica Jancsi – János vitéz – Tündérország fejedelme” Önvallomások (célok, feladatok, eszközök) A projekt során készült tablók kiállítása Időkapszula

Köszönöm a figyelmet! Pedagógus, néptánc pedagógus, etnográfus, koreográfus, szakértő, a Magyar Táncművészeti Főiskola tanára, a Művészeti Középiskola Táncművészeti tagozatának vezetője, bujka@freemail.hu