TÁMOP 5.6.2-10/1-2010-0001 Projekt Kifizetési kérelmek.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER, kifizetési kérelmek.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
A projektek megvalósítása I.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Projektek pénzügyi elszámolása
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
TÁMOP Pénzügyi elszámolás
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS OPERATÍV PROGRAM
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Dr. Pintérné Csermák Jolán, szakértő, bejegyzett könyvvizsgáló
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások, valamint a közrendvédelmi bírságból befolyt összegek fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett.
T Á J É K O Z T A T Ó A társadalmi bűnmegelőzéssel összefüggő kiadások, támogatások fejezeti kezelésű előirányzatból engedélyezett támogatás igénybevételének.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Pénzügyi lebonyolítás és a Pályázó- tájékoztató felület
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
III. Tengely – I. forduló Térségünk nyertesei számára szervezett szeminárium Március 10. Páliné Keller Csilla.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
2007. január 25.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Költségtervezés Összeállította: Dr. Juhász Erika Főiskolai docens.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
2007. febuár 6.1 Kedvezményezetteket érintő változások a projekt megvalósítása során.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A program pénzügyi feltételei, elszámolások.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
KDOP /C- Telephelyfejlesztés Projekt finanszírozás Harsányi Andrea KDRFÜ Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit.
A pénzügyi tervezés és elszámolhatóság kérdései TÁMOP /1 (KMR) és TÁMOP /2 (KONV) A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Előadás másolata:

TÁMOP 5.6.2-10/1-2010-0001 Projekt Kifizetési kérelmek

Előlegigénylés szabályai A pályázó a támogatási szerződés aláírását követően külön az Előlegigénylésről szóló nyilatkozaton rendelkezik az igénylésről. Az előleg visszafizetésének szabályai Előleggel történő elszámolás A kifizetési kérelmekben az előleggel való elszámolást a kedvezményezett főszabály szerint bármikor megkezdheti, de legkésőbb a lehetséges köztes kifizetés határának (támogatás összegének 100 %-a mínusz előleg) elérése után , ami jelen esetben 80%. Előleg

Kifizetési kérelmek A kifizetési igénylésben igényelt támogatás folyósítása, hiánypótoltatás Jó tételek továbbengedésének szabálya Elektronikus alkalmazás (számlakitöltő) használata Elektronikus számlakitöltőhöz kapcsolódó fontosabb információk Kifizetési kérelem, tételes, bizonylatolt elszámolás a költségekkel. Elszámolhatóság feltételei Az elszámolási csomag benyújtásának feltételei Áfa Bevételek Természetbeni hozzájárulás Negatív tételek elszámolása (sztornó és helyesbítő számlák)

A kifizetési igénylésben igényelt támogatás folyósítása, hiánypótoltatás A kifizetési igények beadási minimumhatára a projekt összköltségének 2 %-a. A kifizetési igényeket kéthavonta tervezzük beadni, mindig a megkapott anyagok alapján. Az anyagokat kérjük a beadási határidő előtt 15 részünkre eljuttatni. Az első kifizetési igény a 2010 december 31-ig felmerült kiadásokról 2011. febr 15-én fogjuk beadni, a megkapott anyagok alapján. Kérjük január 31-ig részünkre aláírva beadni az összesítőket, és az EMIR-ben rögzíteni a vonatkozó számlákat. A beadott dokumentációra ugyanazok az őrzési szabályok vonatkoznak, mint a pályázat többi anyagára.

A kifizetési igénylésben igényelt támogatás folyósítása, hiánypótoltatás Az elszámolási csomag beérkezését követően, a dokumentumok, illetve az azokban foglalt adatok megfelelősége esetén a támogató folyósítja a jogosult támogatási összeget. Amennyiben a kedvezményezett által benyújtott elszámolási csomag vagy egy része tartalmi, vagy formai szempontból nem felel meg, valamint a feltárt hiányosságok alapján hiánypótlásra van lehetőség, abban az esetben hiánypótlásra kell felhívni a kedvezményezettet az elszámolási csomagban szereplő valamennyi hiány, illetve hiba, illetve a hiánypótlás elmulasztása esetén fennálló következmények megjelölésével. A kedvezményezettnek a hiánypótlásra 30 naptári nap áll a rendelkezésére. Egy kifizetési igény esetében egy alkalommal van lehetőség hiánypótlásra. A hiánypótlást szintén a konzorciumvezető adja be. Amennyiben a hiánypótlást a Kedvezményezett a határidő lejártát követő 8 napon belül sem teljesíti, úgy a hiánypótlással érintett számlák, számviteli bizonylatok elutasításra kerülnek.  A Közreműködő Szervezet a támogatást a kifizetési igénylés beérkezésétől számított 60 naptári napon belül fizeti ki. A kifizetés határidejébe a Kedvezményezett által hiánypótlásra igénybe vett időtartam nem számít bele.

Jó tételek továbbengedésének szabálya Amennyiben az elszámolási csomaggal kapcsolatban olyan hiánypótlás merül fel, amely vonatkozásában kizárólag egyes számlákhoz kapcsolódóan szükséges a hiánypótlás lefolytatása, abban az esetben lehetőség van az ún. „jó tételek”, azaz hiánypótlással és korrekciós igénnyel nem érintett tételek kifizetésére. Ezzel egy időben a hiánypótlandó bizonylatok kifizetése felfüggesztésre kerül. A záró elszámolási csomag esetében nem érvényesül a jó tételek továbbengedésének szabálya.

Elektronikus alkalmazás (számlakitöltő) használata A kedvezményezett elszámolási tevékenységét számlakitöltő program támogatja, mely egyrészt biztosítja a kifizetési kérelemhez beadandó dokumentumok könnyű, hibamentes előállítását, másrészt gyorsítja a közreműködő szervezetek ügyintézését. A számlakitöltő program a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség web oldaláról érhető el: www.nfu.hu oldalon: „Pályázó-tájékoztató”. A kitöltő program megismerését két tananyag is segíti: E-tananyag az online számlakitöltő használatához (a hivatkozott oldal kezdőlapján érhető el) Felhasználói kézikönyv (a Pályázó tájékoztató felületre való belépést követően tölthető le az „Információk” menüpont alatt)   A számlakitöltőt az alábbi esetekben kötelező használni: - Számlák rögzítése, vagyis Kifizetési kérelem generálás és nyomtatás - Projekt előrehaladási jelentés készítése (a benyújtásra vonatkozó szabályozás a támogatási szerződésben olvasható) - Időközi elszámolás 

Elektronikus alkalmazás (számlakitöltő) használata   A kedvezményezett a kifizetési kérelemben és a kapcsolódó elszámolási csomagban számol el a projektje keretében felmerült költségekről a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylatokkal igazolt fizikai teljesítést követően. A kifizetési kérelem és a projekt megvalósításához kapcsolódó projekt előrehaladási jelentés időben és fizikailag is elválik egymástól.   Amennyiben a kedvezményezett az általa már kifizetett számlákkal kíván elszámolni (számlák utólagos megtérítése), abban az esetben a támogatás folyósításának feltétele a fizikai teljesítésen felül a pénzügyi teljesítés is. Amennyiben a kedvezményezetthez benyújtott, még ki nem fizetett szállítói számlák közvetlen kifizetését kérte (szállítói kifizetés) a kedvezményezett, abban az esetben a fizikai teljesítésen felül a pénzügyi teljesítést csak a támogatással csökkentett rész arányában kell igazolnia. Az előkészítés költségeinek elszámolása esetén a felmerült költségek bizonylatai kizárólag az első kifizetési kérelemben kerülhetnek benyújtásra támogatás igénylése céljából.

Elektronikus számlakitöltőhöz kapcsolódó fontosabb információk Több költségvetési sort érintő számla rögzítése: amennyiben egy számla összege több költségvetési sort érint, úgy a számlakitöltő rendszerben egy számlán belül kettő/több tétel rögzítendő, a számla összegének megbontásával, és tételenként a megfelelő költségvetési sor rögzítésével. Elszámolási ütemek alkalmazása: a kifizetési kérelem elszámolását mindig abban az aktuális elszámolási ütemben szükséges rögzíteni, amikor a kifizetési kérelem benyújtásra fog kerülni a közreműködő szervezet felé. Ebben az elszámolásban kell rögzíteni azon számlákat is, amelyek esetleg korábbi elszámolási ütem időszakában merültek fel.  

Kifizetési kérelem, tételes, bizonylatolt elszámolás a költségekkel A kifizetések elszámolásánál, a kiadások tervezettsége és a pénzügyi teljesítettsége a két legfontosabb tény. A projektek megvalósítása során az „Értéket a pénzért” elvet folyamatosan érvényesíteni szükséges. Ez azt jelenti, hogy a projektek megvalósítása során folyamatosan és fokozottan érvényesíteni kell az alábbiakat: 1. a projektvégrehajtásba bevont személyek, és szervezetek kiválasztása során biztosítani kell a diszkrimináció-mentességet és a versenyt. 2. az erőforrások hatékony, hatásos és etikai normák szerinti felhasználását és 3. átlátható és felelősséget rögzítő kiválasztási eljárásrendek kialakítását.   Ennek következtében a projektek során az alábbiakat kell igazolni: 1. legjobb áron a legjobb munkaerővel történt a szerződéskötés 2. a szerződéses díjak kalkulálása átlátható és megfelel a piacon szokásos díjazásnak 3. teljesítésigazolások teljesek, egyértelmű a kapcsolat a kifizetett összegek és teljesítés között.

Kifizetési kérelem, tételes, bizonylatolt elszámolás a költségekkel A fentiek elérése érdekében a munkaszerződések, megbízási szerződések és vállalkozási szerződések megkötése és a teljesítés igazolása során az alábbiak szerint kell eljárni. Lehetséges jogviszony-fajták a külső munkaerő bevonására. A külső munkaerő bevonásának módja jellemzően az alábbi jogviszonyok alapján kerül sor: a) munkaszerződés, b) köztisztviselői vagy közalkalmazotti jogviszony, c) magánszeméllyel kötött megbízási szerződés, d) szakmai tevékenység szolgáltatásként történő megvásárlása (gazdasági társasággal, egyéni vállalkozóval kötött megbízási szerződés).  

Kifizetési kérelem, tételes, bizonylatolt elszámolás a költségekkel A kiválasztási eljárásra vonatkozó ellenőrzési pontok Az alábbi ellenőrzési pontokhoz készített dokumentumoknak a projektdosszié részét szükséges képezniük: a) Az ellátandó feladatok részletes meghatározása, dokumentálása b) A feladat ellátásához szükséges szakértelem, szakmai tapasztalat rögzítése c) A megbízott kiválasztására irányuló eljárás részletes dokumentálása , a vonatkozó adatvédelmi szabályok figyelembe vételével, a megsemmisítésről jegyzőkönyvet kell felbvenni. d) A feladat ellátására fordítandó idő tervezése (megbízási szerződés az adott intézményben már alkalmazásban (munkaviszonyban) álló magánszeméllyel úgy köthető, ha a magánszemély munkaköre az adott, megbízási szerződésben meghatározott feladatot nem tartalmazza, és a feladat elvégzésére a rendes munkaidőn kívül kerül sor) e) Feladatellátáshoz kapcsolódó teljesítésigazolás módjának rögzítése f) Kiválasztási, verseny tisztaságát biztosító összeférhetetlenségi szempontok meghatározása 

Kifizetési kérelem, tételes, bizonylatolt elszámolás a költségekkel A díjazásra vonatkozó ellenőrzési pontok Az alábbi ellenőrzési pontokhoz készített dokumentumoknak a projektdosszié részét szükséges képezniük: a) Amennyiben a megbízási díjat/munkabért nem jogszabályban rögzített bértábla alapján kalkulálják, a kedvezményezettnek rögzíteni kell a díjazás számítására alkalmazott módszert. A díj számítás során figyelembe kell venni, hogy a díjazás összegének összhangban kell állnia az adott intézményben hasonló feladatkört ellátó munkatárs díjazásával. b) Amennyiben szakmai kamarák, illetve érdekképviseleti szervek a díjazással kapcsolatban ajánlást fogalmaztak meg, a projekt keretében alkalmazott díjazásnak illeszkednie kell az ajánlásban meghatározott összegekhez. c) A szakmai tevékenység szolgáltatásként történő megvásárlása esetén kedvezményezettnek legalább három árajánlatot be kell kérnie az adott tevékenységre annak alátámasztása érdekében, hogy az adott szolgáltatás ellenértéke a piaci áraknak megfelelő mértékben kerül meghatározásra, de a Kbt szerinti vizsgálata, és a belső szabályzatoknak való megfelelés elengedhetetlen.

Kifizetési kérelem, tételes, bizonylatolt elszámolás a költségekkel A teljesítés igazolására az alábbi dokumentumoknak a projektdosszié részét szükséges képezniük: a) A feladat ellátására létesített jogviszonyt alapító dokumentumban (szerződés, kinevezés) rögzíteni kell a teljesítés igazolásának rendjét oly módon, hogy abból megállapítható legyen a teljesítés és a megbízási díj közötti egyenes arányosság. b) Amennyiben a munkavállaló kinevezéssel vagy munkaszerződéssel foglalkoztatott és nem teljes munkaidejét fordítja a projektben végzett tevékenységekre, illetve megbízási szerződés vagy vállalkozási szerződés keretében végzi a feladatokat, a projekt keretében elvégzett tevékenységekről időkimutatást kell készítenie.  

Elszámolhatóság feltételei Csak olyan költségek számolhatóak el, amelyek megfelelnek a következő feltételeknek , illetve a dokumentum-mátrixban megkövetelt feltételeknek is eleget tesz,: A kedvezményezetteknél ténylegesen felmerült költségek, és, jogalapjuk (szerződéssel, megrendelővel, közigazgatási határozattal, stb.), teljesülésük számlával, bevallással, egyéb hiteles számviteli vagy egyéb belső bizonylattal igazolhatóak. Közvetlenül kapcsolódnak a támogatott projekthez, nélkülözhetetlenek annak elindításához és/vagy végrehajtásához és a projekt elfogadott költségvetésében, illetve annak hatályos módosításában betervezésre kerültek. A költségszámítás alapjául szolgáló egységárak nem haladják meg a szokásos piaci árat (vagy a közbeszerzési szerződésben rögzített árat) és a projekt költségvetésének megfelelően részletezettnek és ily módon ellenőrizhetőnek kell lenni ahhoz, hogy meghatározható legyen az elszámolható költség besorolása. A Magyar Köztársaság területén megvalósuló projekt végrehajtása érdekében merültek fel. A költségek csak olyan mértékben számolhatók el, amilyen mértékben a támogatott projekthez kapcsolódnak, illetve amilyen mértékben annak célját szolgálják. Az egyes költségek elszámolása alkalmával nem valósulhat meg kettős finanszírozás. Költségek elszámolhatósági ideje a támogatási szerződésben rögzített projekt megkezdésének napjától a befejezés napjáig terjed.

Az elszámolási csomag benyújtásának feltételei Az elszámolási csomag benyújtására a 281/2006. (XII. 23.) Kormány rendelet az alábbi feltételeket szabja: 1 milliárd forintot meghaladó támogatás esetén időközi kifizetési igény akkor nyújtható be, ha az igényelt támogatás meghaladja a támogatási szerződésben meghatározott minimális összeget, de legalább a megítélt támogatás 2%-át; Áfa A projekt keretein belül a kiadások bruttó (ÁFA-val növelt) értékben lettek megtervezve, mivel a konzorciumi partnerek alaptevékeny-sége nem teszi lehetővé az ÁFA visszaigénylését. Így az elszámolható számlák ÁFA tartalma is elszámolható költség, azzal együtt hogy az adó összege nem visszaigényelhető.

Bevételek A projekttel összefüggésben, az értékesítésből, szolgáltatásból, bérbeadásból regisztrációs díjból és egyéb bevételből a megvalósítás időszakát magába foglaló teljesítési időponttal számlázott bevétel a teljesítés időpontját is tartalmazó elszámolási időszakban csökkenti a projekt elszámolható költségeinek összegét. A bevételeket a strukturális alapok részesedésének kiszámítása előtt, de legkésőbb a támogatás befejezésekor teljes összegükben vagy arányosan kell levonni a tevékenység elszámolható költségéből attól függően, hogy a bevétel teljes egészében vagy csak részben származott-e a társfinanszírozott tevékenységből. A bevételek kezelésekor is biztosítani kell a kettős finanszírozás elkerülését. A projekt megvalósításához kötődő pénzügyi bevételek (pl: kedvezményezetteknek fizetett előlegből származó kamatbevétel) összegét a projekt megvalósítása érdekében kell felhasználni. A felhasználás tényét legkésőbb a (záró) projekt előrehaladási jelentéssel egy időben benyújtott kifizetési kérelemhez csatolt dokumentumokkal kell igazolni.

Negatív tételek elszámolása (sztornó és helyesbítő számlák) A következő esetekben és feltételek mellett szükséges és indokolt, hogy a számlák/bizonylatok (költség tételek) negatív összeggel kerüljenek rögzítésre a számlakitöltőben a pályázó tájékoztató felületen: Sztornószámla: Amennyiben a Kedvezményezett által korábban már benyújtott és jóváhagyott számlára vonatkozóan a Kedvezményezett szállítója sztornószámlát állít ki, a Kedvezményezettnek ezt a negatív összeget tartalmazó számlát is be kell nyújtania a Közreműködő Szervezethez, és ezzel csökkenteni kell a kifizetési kérelemben igényelt támogatás összegét. A negatív tétel rögzítésével így csökkentésre kerül a korábban már jóváhagyott támogatás összege. Helyesbítő számla: Amennyiben a Kedvezményezett által benyújtott számlához kapcsolódóan a szállító helyesbítő számlát állít ki, a Kedvezményezettnek a negatív összeget tartalmazó számlát is be kell nyújtania a Közreműködő Szervezethez és csökkentenie kell az igényelt támogatás összegét. Ezáltal a helyesbítő számlán szereplő negatív összeggel csökken az eredeti számlából elszámolható költség összege is.

Sztornó számla:  1. Az eredeti számla korábbi elszámolásban benyújtásra és elszámolásra került és nem kerül új számla kiállításra (meghiúsult a teljesítés) A kedvezményezettnek a soron következő kifizetési kérelemben kell rögzítenie a negatív (sztornó) számlát a számlakitöltőben, ezzel csökkentve a kifizetési kérelemben igényelt támogatás összegét. A számlakitöltőben a megjegyzés mezőben fel kell tüntetni, hogy melyik kifizetési kérelem, melyik számlájához kapcsolódik a sztornó számla. Az elszámoláshoz mellékelni kell az eredeti számla és a sztornó számla hitelesített másolatát, valamint egy nyilatkozatot az érvénytelenítés okáról. 2. Az eredeti számla korábbi elszámolásban benyújtásra és elszámolásra került, és új számla kerül kiállításra A kedvezményezettnek a soron következő kifizetési kérelemben kell rögzítenie a negatív (sztornó) számlát és az új számlát is a számlakitöltőben. Így nem változik a kifizetési kérelemben igényelt támogatás összege. A számlakitöltőben a megjegyzés mezőben fel kell tüntetni, hogy melyik kifizetési kérelem, melyik számlájához kapcsolódik a sztornó számla és az új számla. 3. Az eredeti számla még nem került benyújtásra és elszámolásra, és új számla kerül kiállításra A kedvezményezettnek a soron következő kifizetési kérelemben csak az új, helyesen kiállított számlát kell rögzítenie a számlakitöltőben.

Helyesbítő számla:   1. Az eredeti számla korábbi elszámolásban benyújtásra és elszámolásra került, a helyesbítő számla összege negatív A kedvezményezettnek a soron következő kifizetési kérelemben kell rögzítenie a negatív (helyesbítő) számlát a számlakitöltőben, ezzel csökkentve a kifizetési kérelemben igényelt támogatás összegét. A számlakitöltőben a megjegyzés mezőben fel kell tüntetni, hogy melyik kifizetési kérelem, melyik számlájához kapcsolódik a helyesbítő számla. Az elszámoláshoz mellékelni kell az eredeti számla és a helyesbítő számla hitelesített másolatát, valamint egy nyilatkozatot a helyesbítés okáról. 2. Az eredeti számla korábbi elszámolásban benyújtásra és elszámolásra került, a helyesbítő számla összege pozitív A kedvezményezettnek a soron következő kifizetési kérelemben kell rögzítenie a pozitív összegű helyesbítő számlát a számlakitöltőben, ezzel növelve a kifizetési kérelemben igényelt támogatás összegét.

Helyesbítő számla:   3. Az eredeti számla még nem került benyújtásra és elszámolásra, de helyesbítő számla került kiállításra A kedvezményezettnek a soron következő kifizetési kérelemben kell rögzítenie mindkét számlát a számlakitöltő rendszerben. Ha a helyesbítő számla összege negatív, akkor csökkenti a kifizetési kérelemben az igényelt támogatás összegét, de csökken az eredeti számlából elszámolható költség összege is. Ha a helyesbítő számla összege pozitív, akkor növeli a kifizetési kérelemben az igényelt támogatás összegét, és növeli az eredeti számlából elszámolható költség összegét is. A számlakitöltőben a megjegyzés mezőben fel kell tüntetni, hogy a kifizetési kérelem melyik számlájához kapcsolódik a helyesbítő számla. Képzési projektek esetében, amennyiben a képzésbe bevont célcsoporttag önhibáján kívül kikerül a képzési programból, a Kedvezményezett a kikerült célcsoporttagtól visszaköveteli a részére kifizetett képzési költséget. Ennek megfelelően a következő kifizetési kérelemben a Kedvezményezett negatív tétel rögzítésével csökkenti a már kifizetett támogatás összegét. Mivel a képzési költségek összesítőkön kerülnek elszámolásra, ezért a soron következő kifizetési kérelemben benyújtott összesítőn negatív tételként kell rögzíteni a visszakövetelésre kerülő összegeket. Ennek megfelelően csökken az összesítőn elszámolni kívánt támogatás összege, ezzel csökkentve a már kifizetett támogatás összegét is. Amennyiben a visszakövetelések összege meghaladja az aktuális összesítőn elszámolni kívánt támogatás összegét, vagy az összesítő csak visszaköveteléseket tartalmaz, akkor negatív tételként kerül rögzítésre az összesítő a kedvezményezett által az online számlakitöltőben.

Elszámolható költségek

Projektmenedzsment költsége A megfelelő színvonalú projekt végrehajtáshoz elengedhetetlen a felkészült projekt menedzser, menedzsment, aki(k) a projekt végrehajtásához szükséges koordinációs, adminisztratív feladatokat ellátják (előrehaladási jelentések, kifizetési kérelmek összeállítása).  A projektmenedzsment bérköltségeinél és személyi jellegű ráfordításainál a projekt-menedzseri, pénzügyi-könyvelési, jogi, műszaki és adminisztratív feladatokat ellátó munkatársak – munkaviszonyban, megbízási viszonyban (kivéve projekt menedzser), közalkalmazotti, közszolgálati jogviszonyban foglalkoztatott – bérköltsége, illetve annak a projekt menedzselésére fordított munkaidejével arányos része vehető figyelembe. Itt kell elszámolni az egyéb jogviszony keretében a projektmenedzsment feladatainak (kivéve projekt menedzser) ellátásával összefüggő tevékenységhez kapcsolódó költségeket is (pl. általános jogi tanácsadás, kiszerződött pénzügyi-könyvelés igénybevétele). Abban az esetben, ha kedvezményezett szervezet egységes, minden munkavállalójára kiterjedő, jogszabályoknak megfelelő belső szabályozással rendelkezik a kifizethető juttatások körére és mértékére vonatkozóan, a menedzsment tevékenységhez kapcsolódó egyéb személyi jellegű kifizetések (pl. ruhapénz, étkezési jegy, stb.) ezen belső szabályzattal összhangban, és a projekt megvalósítás időszakával arányosan elszámolhatóak. A projektben részt vevő munkatársaknak a projekt megvalósításához közvetlenül köthető, a támogatott tevékenységekhez kapcsolódó, külső helyszínen történő munkavégzése, a projekt megvalósításával összefüggő továbbképzése miatt felmerülő utazási és szállás költségei elszámolhatóak. Az utazási és napidíj költségek a magyar jogszabályok szerint, az utánuk fizetendő járulékokkal együtt számolhatóak el. Napidíjat csak a belföldi hivatalos kiküldetést teljesítő dolgozó élelmezési költségtérítéséről szóló 278/2005 Korm. rendelet, illetve a tartós külszolgálatról szóló 104/2003 (VII.18) Korm. rendelet valamint a mindenkori vonatkozó hazai jogszabályok rendelkezési alapján lehet elszámolni.

Projektmenedzsment költsége A napi utazási idő és a bekerülési költségek alapján kell dönteni a naponta való utaztatás és az egyszeri (több hetes távollét esetén, hetente egyszeri) utaztatás és a helyszínen való elszállásolás között. Amennyiben a napi utazási idő meghaladja a három órát, akkor az utóbbit kell választani, egyéb esetekben a költségek felmérését követően az alacsonyabb költséggel járó az elszámolható. A szállás költségek elszámolása esetén legfeljebb három csillagos szállodai elhelyezés költsége számolható el, minden esetben az adott helyszínen érvényben lévő piaci árat figyelembe véve kell a legkedvezőbb szállást kiválasztani.   Kiküldetés esetén étkezési költség csak akkor számolható el, ha a kiküldött nem részesült napidíjban. Az étkezési/ellátási költség naponta forgalmi adóval növelt áron legfeljebb 4000 Ft/fő összeggel számolható el. Az úti költségek tervezésénél figyelembe kell venni, hogy az útiköltségek a 2. osztályú tömegközlekedés eszközök igénybevétele alapján, hivatali vagy saját gépkocsi használat esetén a megtett kilométerek alapján a tényleges benzinköltség/ vagy az APEH által közzétett elszámolható üzemanyag költség és a kilométerenkénti adómentes térítés figyelembe vételével számolhatók el. A közigazgatási dolgozók bére csak akkor elszámolható, ha a projekt végrehajtásához kapcsolódik és munkaköri feladatukat képezi, vagy arra a munkaidő beosztásra is kiterjedő megbízási szerződéssel rendelkeznek. A költségeket úgy kell alátámasztani, hogy a bérek a hazai jogszabályok (adó, társadalombiztosítás stb.) szerint fizetendő adókkal és járulékokkal együtt elszámolhatóak legyenek, amennyiben az elszámolni kívánt jövedelem személyi jövedelemadó- és járulékköteles.

Projektmenedzsment költsége Azonosítani kell a tevékenység megvalósításában részt vevő közszolgáltató szervezet tényleges költségeit (pl. munkaköri leírás). Amennyiben a projekttel kapcsolatban, a kedvezményezett hatáskörébe tartozó kötelező hatósági feladatok ellátásához kapcsolódóan merül fel költség, akkor az nem elszámolható.   Jutalom /jubileumi jutalom és végkielégítés nem számolható el költségként. Amennyiben a projekt menedzsment valamely egyéb szervezeti egység része, és elkülönített nyilvántartással nem rendelkezik, akkor a költségek arányosítása szükséges. Az arányosítás alkalmazható módszere a költség jellegétől függően például a következő lehet • Munkaidő-alapú. • Kedvezményezettekre fordított idő alapú. • Tanfolyam időtartamán alapuló. • Az igénybevett terület/tér nagyságán alapuló. A projekt menedzsmenthez kapcsolódó dokumentációs, irattározási, archiválási költségek (fénymásolópapír, toner, irodaszer) elszámolását az egyéb projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költségek között elszámolható.

Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek A projekt céljának megvalósításban és/vagy szakmai felügyeletében közvetlenül közreműködő személyzet, bére, a bér járulékai, illetve egyéb juttatások elszámolhatók, amennyiben a projekt költségvetésében eredetileg is fel voltak tüntetve. Bérként, bérjellegű juttatásként kizárólag a munkabérnek a munkavégzéssel közvetlenül összefüggő tételei számolhatók el. A bérköltség, munkadíj csak a ténylegesen kifizetett bér, munkadíj alapján és az alkalmazott esetében (munkaidő kimutatás alapján megállapított) a projekttel töltött ideje arányában számolható el. Bérköltségek között elszámolható költség a megbízási szerződés keretében történő munkavégzés, valamint a szellemi alkotásra kötött felhasználási szerződésben rögzített személyes közreműködés díja. Szintén e kategóriába tartozik azon projektet végrehajtók bére, akik számára a projekt keretében nem kerül munkabér elszámolásra, valamint a munka elvégzése csak célfeladatok kiírásával oldható meg.   Abban az esetben, ha kedvezményezett szervezet egységes, minden munkavállalójára kiterjedő, jogszabályoknak megfelelő belső szabályozással rendelkezik a kifizethető juttatások körére és mértékére vonatkozóan, a megvalósítók tevékenységéhez kapcsolódó egyéb személyi jellegű kifizetések (pl. ruhapénz, étkezési jegy, stb.) ezen belső szabályzattal összhangban elszámolhatóak.

Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek Napidíjat csak a belföldi hivatalos kiküldetést teljesítő dolgozó élelmezési költségtérítéséről szóló 278/2005 Korm. rendelet, illetve a tartós külszolgálatról szóló 104/2003 (VII.18) Korm. rendelet valamint a mindenkori vonatkozó hazai jogszabályok rendelkezési alapján lehet elszámolni. A napi utazási idő és a bekerülési költségek alapján kell dönteni a naponta való utaztatás és az egyszeri (több hetes távollét esetén, hetente egyszeri) utaztatás és a helyszínen való elszállásolás között. Amennyiben a napi utazási idő meghaladja a három órát, akkor az utóbbit kell választani, egyéb esetekben a költségek felmérését követően az alacsonyabb költséggel járó az elszámolható. A szállás költségek elszámolása esetén legfeljebb három csillagos szállodai elhelyezés költsége számolható el, minden esetben az adott helyszínen érvényben lévő piaci árat figyelembe véve kell a legkedvezőbb szállást kiválasztani.   Kiküldetés esetén étkezési költség csak akkor számolható el, ha a kiküldött nem részesült napidíjban. Az étkezési/ellátási költség naponta forgalmi adóval növelt áron legfeljebb 4000 Ft/fő összeggel számolható el. Az úti költségek tervezésénél figyelembe kell venni, hogy az útiköltségek a 2. osztályú tömegközlekedés eszközök igénybevétele alapján, hivatali vagy saját gépkocsi használat esetén a megtett kilométerek alapján a tényleges benzinköltség/ vagy az APEH által közzétett elszámolható üzemanyag költség és a kilométerenkénti adómentes térítés figyelembe vételével számolhatók el.

Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek A közigazgatási dolgozók bére csak akkor elszámolható, ha a projekt végrehajtásához kapcsolódik és munkaköri feladatukat képezi, vagy arra a munkaidő beosztásra is kiterjedő megbízási szerződéssel rendelkeznek. A költségeket úgy kell alátámasztani, ami lehetővé teszi a tevékenység megvalósításában részt vevő közszolgáltató szervezet tényleges költségeinek azonosítását (pl. munkaköri leírás). Amennyiben a projekttel kapcsolatban, a kedvezményezett hatáskörébe tartozó kötelező hatósági feladatok ellátásához kapcsolódóan merül fel költség, akkor az nem elszámolható. Jutalom/jubileumi jutalom és végkielégítés nem számolható el költségként.   Amennyiben a projekt megvalósítók valamely egyéb szervezeti egység része, és elkülönített nyilvántartással nem rendelkezik, akkor a költségek arányosítása szükséges. Az arányosítás alkalmazható módszere a költség jellegétől függően például a következő lehet • Munkaidő-alapú. • Kedvezményezettekre fordított idő alapú. • Tanfolyam időtartamán alapuló. • Az igénybevett terület/tér nagyságán alapuló. A projektben részt vevő munkatársaknak a projekt megvalósításához közvetlenül köthető, a támogatott tevékenységekhez kapcsolódó képzési költsége elszámolható (nem támogatható másoddiploma, illetve nyelvi képzés költsége). A projekt szakmai megvalósításához köthető dokumentációs, irattározási, archiválási költségek (fénymásolópapír, toner, irodaszer) elszámolását az egyéb projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költségek között kell betervezni.

Projekt szakmai megvalósításával összefüggő költségek A közigazgatási dolgozók bére csak akkor elszámolható, ha a projekt végrehajtásához kapcsolódik és munkaköri feladatukat képezi, vagy arra a munkaidő beosztásra is kiterjedő megbízási szerződéssel rendelkeznek. A költségeket úgy kell alátámasztani, ami lehetővé teszi a tevékenység megvalósításában részt vevő közszolgáltató szervezet tényleges költségeinek azonosítását (pl. munkaköri leírás). Amennyiben a projekttel kapcsolatban, a kedvezményezett hatáskörébe tartozó kötelező hatósági feladatok ellátásához kapcsolódóan merül fel költség, akkor az nem elszámolható. Jutalom/jubileumi jutalom és végkielégítés nem számolható el költségként.   Amennyiben a projekt megvalósítók valamely egyéb szervezeti egység része, és elkülönített nyilvántartással nem rendelkezik, akkor a költségek arányosítása szükséges. Az arányosítás alkalmazható módszere a költség jellegétől függően például a következő lehet • Munkaidő-alapú. • Kedvezményezettekre fordított idő alapú. • Tanfolyam időtartamán alapuló. • Az igénybevett terület/tér nagyságán alapuló. A projektben részt vevő munkatársaknak a projekt megvalósításához közvetlenül köthető, a támogatott tevékenységekhez kapcsolódó képzési költsége elszámolható (nem támogatható másoddiploma, illetve nyelvi képzés költsége). A projekt szakmai megvalósításához köthető dokumentációs, irattározási, archiválási költségek (fénymásolópapír, toner, irodaszer) elszámolását az egyéb projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költségek között kell betervezni.

Célcsoport számára biztosított támogatások   Célcsoport képzésével összefüggő költségek • Képzési projektek esetén a résztvevők, illetve a kutatásfejlesztésben közreműködő számára ösztöndíj is elszámolható. • Ösztöndíj a képzés eredményességét nem befolyásoló betegség idejére is kifizethető és elszámolható. Célcsoport számára biztosított egyéb támogatások költségei Az úti költségek tervezésénél figyelembe kell venni, hogy az útiköltségek a 2. osztályú tömegközlekedés eszközök igénybevétele alapján, hivatali vagy saját gépkocsi használat esetén a megtett kilométerek alapján a tényleges benzinköltség/ vagy az APEH által közzétett elszámolható üzemanyag költség és a kilométerenkénti adómentes térítés figyelembe vételével számolhatók el. A napi utazási idő és a bekerülési költségek alapján kell dönteni a naponta való utaztatás és az egyszeri (több hetes távollét esetén, hetente egyszeri) utaztatás és a helyszínen való elszállásolás között. Amennyiben a napi utazási idő meghaladja a három órát, akkor a célszerű az utóbbit választani, egyéb esetekben a költségek felmérését követően az alacsonyabb költséggel járó megoldást kell választani. A fogyatékkal élők utazása ez alól kivételt képezhet, a számukra legalkalmasabb (pl. külön busz) és megfelelően kialakított eszközöket kell igénybe venni, bérelni.

Célcsoport számára biztosított támogatások   Tömegközlekedési bérlet költségét olyan arányban lehet figyelembe venni, amilyen arányban az, pl. a képzést szolgálja (pl. ha a képzés két hétig tart, akkor a havi bérlet árának a felét, stb.). Célcsoport ellátmány/napidíj és szállásköltsége a figyelembe vett létszám projekthez kapcsolódó ellátmánya, napidíja és szállásköltsége számolható el a mindenkori vonatkozó hazai jogszabályok alapján. A szállás költségek elszámolása esetén legfeljebb három csillagos szállodai elhelyezés költsége számolható el, minden esetben az adott helyszínen érvényben lévő piaci árat figyelembe véve kell a legkedvezőbb szállást kiválasztani. A célcsoport számára biztosított étkezési költség csak akkor számolható el, ha a célcsoport tagjai nem részesültek napidíjban. Az étkezési/ellátási költség naponta forgalmi adóval növelt áron legfeljebb 4000 Ft/fő összeggel számolható el. A célcsoport képzésével kapcsolatban felmerült anyagjellegű költségek (papír, nyomtatványok, stb.) elszámolhatók.

Projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások  A külső, harmadik féltől megrendelt, a támogatott tevékenységhez közvetlenül kapcsolódó alábbi szolgáltatások igénybevételének költsége számolható el, ilyen például: A projekt megvalósításához igénybevett szolgáltatások: Megvalósításhoz kapcsolódó képzések szervezése, lebonyolítása, Tananyag fejlesztése, kivitelezése, segédanyagok bérlése, Marketingeszközök fejlesztése, Kommunikációs tevékenységek, Piackutatás, A résztvevők (célcsoport) alkalmassági vizsgálata, A résztvevők (célcsoport) biztosítása a projekt megvalósítás időszakában, Projekttevékenységek hatékonyságának és eredményeinek vizsgálata, Gépjármű bérlet (megvalósítók és/vagy célcsoport szállításához), Bérleti díjak (irodabérlet, eszközbérlet, terembérlet) Projektmegvalósításhoz szükséges egyéb szakmai szolgáltatások. igénybevételének költségei közül elszámolható költségek az alábbiak, Felmérések, kimutatások, adatbázisok, kutatások, tanulmányok készítésének költsége, Szakértői díjak, Egyéb szakmai tanácsadás költsége, Rendezvényszervezés.  A projekt megvalósításához köthető dokumentációs, irattározási, archiválási költségek (fénymásolópapír, toner, irodaszer) elszámolását az egyéb projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költségek között kell betervezni.

Bérleti díjak  A megvalósításhoz kötődő és indokolt bérleti díjak elszámolhatóak. Csak a projekthez tartozó tevékenységek céljaira használt épületeknek, helységeknek, eszközöknek és felszereléseknek a projekt megvalósítás időszakában felmerült bérleti költsége számolható el. Ha az épületnek csak egy részét használják, illetve az eszközt felszerelést nem teljes egészében használják ESZA által támogatott projekt céljaira, akkor a felmerült költségeket a használat arányában meg kell osztani. Az elszámoláshoz mellékelni kell az arányosításra vonatkozó számítás módszerét is.   A bérleti díj elszámolása az egyéb a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség pontban meghatározott arányosítási módszerek alkalmazásával történhet.

Akkreditáció, regisztrációs díjak  A projekt keretében nincsenek tervezve.   Képzés és képzési anyagok A képzési támogatási projektek elszámolható költségei a következők: Az oktatók költségei, Képzéshez szükséges anyagköltség (pl tankönyvek), A képzésben részt vevők költségei. Csak a ténylegesen képzésben eltöltött idő vehető számításba.

Immateriális javak   Az immateriális javak megszerzése és használatának költségei támogathatók, ha azok szükségesek a projekt végrehajtásához. Az immateriális javak költségei között számolhatók el az adott tevékenység keretében vásárolt, a tevékenységet szolgáló, immateriális javak (szellemi termékek) bekerülési értéke. A bekerülési értéket a számviteli törvény 47.-48. §-ában és az 51. §-ában foglaltak határozzák meg. A számviteli törvény 25. §-ának (7) bekezdése szerinti szellemi termék. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 80. § alapján termékek – támogatási szempontból – csak akkor vehetők figyelembe, ha azokat a kedvezményezett más szervezettől vásárolta.

Egyéb szolgáltatások   A projekt megvalósításával kapcsolatban felmerülő egyéb szolgáltatások közül az alábbiak számolhatók el: Nyilvánosság biztosításának költségei, (pl. kiadványok, információs füzetek készítése, elektronikus megjelenés, stb.) képzések meghirdetése, tudatosság növelése, tájékoztatás (kommunikációs kampányok, stb.). Közbeszerzési eljárások lebonyolításával kapcsolatban felmerülő költségek (pl. közbeszerzési szakértő díja, hirdetési költségek, ajánlati felhívás elkészítésének költségei) Projekt megvalósításához kapcsolódó, kötelezően előírt könyvvizsgálói díjak, (pl: a 250 millió Ft értékhatár feletti nem építési jellegű szerződések esetében könyvvizsgáló általi igazoló nyilatkozatot kell –a szállítói szerződés szerinti teljesítésről kiállított első számla benyújtásakor a kifizetési kérelemhez csatolni, illetve az 50 millió Ft feletti odaítélt támogatás esetén egyszeri alkalommal a záró projekt előrehaladási jelentéssel egyidőben benyújtott utolsó kifizetési kérelemhez kell a projekt vizsgálata alapján kiállított könyvvizsgálói igazolás másolati példányát csatolni.)

Egyéb a projekt végrehajtásával összefüggő (általános) költség   Az általános (közvetett, dologi) költség nem kapcsolható teljes mértékben egy adott folyamathoz, vagy tevékenységhez, azonban elengedhetetlenek a tevékenység folytatásához. Ilyen költségek a következők: telekommunikációs szolgáltatások (telefon, fax, internet), postaköltségek, a támogatás fogadására szolgáló, elkülönített bankszámla megnyitásának költsége az elkülönített bankszámla számlavezetési díja, biztosítási díjak, dokumentációs, irattározási, archiválási költségek (pl. fénymásoló papír, toner stb.)

Köszönöm a figyelmet!