Az üzleti terv.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Advertisements

Az üzleti tervezés alapjai
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Kockázatitőke-finanszírozás
MARKETING.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Versenyelemzés 8.fejezet.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Vállalatfinanszírozás
Az üzleti tervezés alapjai
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Üzleti terv készítése Bevezetés. Követelmények  ogportal.tk/letöltések/2008 II/  ZH Elmélet Elmélet Gyakorlat Gyakorlat  Utolsó órára kiadott házi.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Készítette: Magyar Orsolya
A környezeti számvitel és könyvvizsgálat korlátai, lehetőségei és követelményei Dr. Pál Tibor.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
Kérdések a második zh-hoz
Projektzárással kapcsolatos teendők
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Bevezetés. 2 Követelmények  8:30-10:25  8:30-9:15.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Marketing alapok Kopcsay László.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Vállalkozások szervezése Az üzleti terv I.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
1 Gazdasági válság és könyvvizsgálat Lázár Juli. 2 Fő változás a BIZONYTALANSÁG.
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Sz abó G ábor Cs aba
Projektfinanszírozás
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Kalandorbolt – évi értékesítési terv
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Vállalati pénzügyek II.
2/18/2018 Marketingterv Név.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Vállalati terv bemutató
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Üzleti terv.
Üzleti terv bemutatása
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Cégnév Üzleti terv.
Üzleti terv.
Előadás másolata:

Az üzleti terv

Az üzleti terv lényege: Az üzleti terv azt írja le, hogy hova akar a vállalkozás eljutni és hogyan akarja megtenni az utat. A terv a cég múltbeli tevékenységét és eredményeit a jelen felöl értékeli, a gyenge és az erős pontok meghatározása és egy reális, megvalósítható program kijelölése céljából.

Az üzleti terv célja Belső értékelés helyzetelemzés a vezetés teendői Külső források, támogatás szerzésére a tőkeszerzési folyamat magja

Az üzleti terv felhasználói Belső személyek: vezetőség tagjai, alkalmazottak Hitelezők, Befektetők, Szakértők, tanácsadók, Szállítók, Disztribútorok, Egyéb.

Mire kíváncsiak? Négy tényezőt vizsgálnak: A hitelfelvevő karaktere („jellem”) Cash Flow (Pénzáramlás) Biztosítékok Saját erő rész

II. A tervkészítés szakaszai A vállalkozás történetének leírása. Erőforrások, erősségek és gyengeségek meghatározása. Az üzleti stratégiát megalapozó adatok beszerzése. A stratégia kialakítása, az erőforrások elosztása. Intézkedési terv készítése. Az eredmények becslése és előrejelzése. A megfigyelési és ellenőrzési módszerek körvonalazása. A terv írásba foglalása és nyilvánosságra hozatala.

III. Az üzleti terv tartalma Tartalomjegyzék Vezetői összefoglaló Az üzletág bemutatása A vállalkozás általános bemutatása Termékek és szolgáltatások Marketing terv Működési terv Vezetőség és szervezeti felépítés Struktúra és tőkésítés Pénzügyi terv

CÍMLAP - TARTALOMJEGYZÉK Mindenképpen köttessük be a tervet A fedőlap legyen ízléses megjelenésű, de ne legyen hivalkodó Tartalmazza az üzleti terv feliratot Tartalmazza a cégnevet és a cég lógót Tartalmazza, hogy kinek szánjuk Utaljon a bizalmas kezelésre A tartalomjegyzék lehetőleg ne legyen egy oldalnál több és három szintnél részletesebb

2. Vezetői összefoglaló tömören megragadja a jelentés lényegét, a terv lényegi kivonata, célja a figyelem megragadása, az üzleti terv befejezése után készül, tartalmilag, mint annotáció, pénzügyi vonatkozásai is vannak: várható árbevétel – nyereség, tervezett fedezet – megtérülés végén a vezetők személyes véleménye

3. Az üzletág bemutatása 1. Jelenlegi helyzet, trendek kilátások, várható fejlődés, növekedés, forgalom 2. Kik a legfontosabb szereplők, erős és gyenge pontjaik stb.

4. A vállalkozás általános bemutatása A vállalkozás történetének leírása, milyen formában működik, legfontosabb termékek és szolgáltatások, a cég legfontosabb eredményei, financiális eredmények összegzése, a vállalkozás célkitűzései.

5. Termékek és szolgáltatások A forgalmazott termék, szolgáltatás fizikai leírása, vonzereje, fejlettségi szintje A piac mérete és piaci irányzatok Célpiac és a fogyasztók Versenyhelyzet Saját forgalom és piaci részesedés

6. Marketing terv A piac és a lehetőségek meghatározása Konkurencia és egyéb befolyásoló tényezők Marketing stratégia Piackutatás Értékesítési prognózis Reklámozás és promóció Kiegészítő anyagok

7. Működési terv Ebben a részben a következőket kell megválaszolni: Mi az általános értékesítési koncepció? Milyen forrásból szerzik be az árut? Milyen értékesítési eljárásokat, technikákat használnak? Mekkora a munkaerőigény? Hogyan veszik igénybe a szállítókat és a vevőket?

A működési terv témakörei: Felszerelés, berendezés (jelenlegi és tervezett) A működés költségei Munkaerő Környezetvédelmi és egyéb megfontolások Megvalósítási ütemterv

8. Vezetőség és szervezeti felépítés A vezetőség / tisztségviselők Szervezeti ábra Személyzeti politika és stratégia

9. Struktúra és tőkésítés Ebben a részben a következőket kell megválaszolni: Milyen jogi formában fognak gazdálkodni? Hogyan tervezik a vállalkozás tőkeszerkezetének kialakítását? hitelek, kötvények, részvények stb.

10. Pénzügyi terv A pénzügyi előrejelzésekkel kapcsolatos megjegyzések és alapfeltételezések, Tervezett eredmény-kimutatások (3-5év), Előirányzott cash flow kimutatások, Aktuális mérleg, Előirányzott mérleg, Pénzügyi előrejelzések.

Mellékletek 1. Levelek 2. Piackutatási adatok 3. Bérletek, szerződések 4. Szállítók ajánlatai 5.Együttműködési szándéknyilatkozatok 6. Tervdokumentációk, egyéb kiegészítő adatok

Az üzleti terv Felépítése I. Vezetői összefoglaló II. A vállalkozás általános bemutatása III. Termékek és szolgáltatások IV. Marketingterv V. Működési terv VI. Vezetőség és szervezeti felépítés VII. A vállalkozás szervezeti-jogi struktúrája és a tőkeszerkezet VIII. Pénzügyi terv