TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Advertisements

Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Vizuális képességek fejlődése
Matematika kompetencia
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Életvitel és gyakorlati ismeretek. Célok  Tanításának fő célja hogy olyan ismereteket adjon, mely megalapozza a tanulókban a technikának.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Külső tantárgyi koncentráció Technika évfolyam
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Képességszintek.
Drajkó László Microsoft Magyarország
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Napocska Napköziotthon
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Szövegértés-szövegalkotás „B” Természetismeret
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Actium Kr.e. 31-ben a görög partoknál megütköztek egymással Marcus Antonius és Octavianus seregei. Kleopátra és Antonius elmenekültek, Octavianus győzelmet.
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Mérnöki készségek 1. ELŐADÁS.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
TERVEZET.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Harmadik matematikakönyvem
A művészeti nevelés hozzájárulása az oktatási– nevelési folyamat interdiszciplináris jellegéhez az elemi osztályokban.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
3. Technika és életvitel a kerettantervben
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Út a sikeres tanuláshoz
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
LEGO Dacta program.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
SZFP II Kompetenciamérés
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Nagy Roland | Robotika PMB2530, PMB2530L Nagy Roland |
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam Oláh László Számítástechnika-technika III.évfolyam

Célok és feladatok Olyan rendszerszemléletű gondolkodásmód kialakítása, amely feltárja a természetben és társadalomban élő ember és az általa létrehozott technikai környezet bonyolult összefonódását és kapcsolatrendszerét. Olyan ismeretek, képességek, készségeket és beállítódások átadása, amelyek segítik a modern technika és gazdaság eredményeinek felhasználását

Az 5. évfolyam témakörei Az ember és környezete A kommunikáció eszközei és módjai Anyagok és átalakításuk. Tervezés, építés Közlekedési ismeretek Háztartástan, életvitel Egyéb információk

Az ember és környezete Alkalmazkodás a környezethez Eszközhasználat Természetes környezet Mesterséges környezet Rendszer fogalma Technikai rendszerek Vissza az 5. évfolyam további témaköreihez

A kommunikáció eszközei és módjai Adat Hír Információ Információs rendszer Jel, kód, kódolás Tömegkommunikáció Vissza az 5. évfolyam további témaköreihez

Anyagok és átalakításuk Algoritmus Feldogozott (átalakított) anyagok Fémek Forma, funkció Műanyagok, természetes anyagok Műveletsor Vissza az 5. évfolyam további témaköreihez

Tervezés, építés A mérés technológiája, pontossága Balesetvédelem Célszerűség Értékelési szempontok Esztétikus környezet Harmónia Tovább a témakörön belül

Tervezés, építés Környezetkímélő tervezés Környezetszennyezés Műszaki rajz, vázlatrajz Műveleti algoritmus Szerkezet, Szerszámhasználati alapfogalmak Vissza az 5. évfolyam további témaköreihez

Közlekedési ismeretek Gyalogos közlekedés Jel Jelzés Közlekedési szabályok Szállítás Tömegközlekedés Vissza az 5. évfolyam további témaköreihez

Háztartástan, életvitel Jövedelem, gazdálkodás, Árak, anyagi lehetőségek Egészséges táplálkozás Öltözködés, ruházkodás Textil, tisztaság, . Háztartási munka Vissza az 5. évfolyam további témaköreihez

Egyéb információk Készségek fejlesztése Képességek fejlesztése A továbbhaladás feltétele Vissza az 5. évfolyam témaköreihez

A továbbhaladás feltétele Egyszerű, mindennapi technikai rendszerek azonosítása. Ismerkedés a környezet tudatos átalakításának okaival és szükségességével. A kommunikáció alapfogalmainak alkalmazása, tömegkommunikációs eszközök kezelése. Egyszerű műveleti algoritmusok értelmezése és végrehajtása (egyszerű tervek és vázlatrajzok készítése). Becslés centiméter pontossággal, mérés milliméter pontossággal. Egyszerű műszaki rajzok leolvasása (méret, elrendezés). Tovább A továbbhaladás feltételeiben

A továbbhaladás feltétele A gyalogos, a kerékpáros és a tömegközlekedés szabályainak és helyes magatartásformáinak alkalmazása. A családi munkamegosztás felismerése, a házi és ház körüli munkák gyakorlása. A szükséges eszközök és szerszámok szakszerű és balesetmentes használata. Környezetkímélő magatartás megismerése. Vissza az Egyéb információkhoz

Készségek fejlesztése A technika tantárgy tanítása a cél és feladat megfogalmazásával, a tevékenységi és munkafázisok megtervezésével valamint a végrehajtás és az eredmény (munkadarab, működés) együttes értékelésével nagymértékben javítja a tanulók beszéd- és kifejezőkészségét. A rendszerszemléletű gondolkodás kialakításával a logikai készség gyarapszik. A műszaki ábrázolás és kommunikáció a tanulók képolvasási, logikai és rajzolási készségét, a tervezés a számolási készséget, a tervek megvalósítása, a munkadarab vagy rendszer elkészítése a manuális készséget fejleszti. Vissza az Egyéb információkhoz

Képességek fejlesztése A szükségletek és lehetőségek fölismerése, a tervezés folyamata, a részletes tervek elkészítése és a munka elvégzése a tanuló koncentráló, problémamegoldó, alkotó, becslési, döntési, elemző, szintetizáló, rendszerező és összpontosító képességének fejlesztése mellett növeli a kreativitást, a kézügyességet és a pontosságra való igényt, továbbá elősegíti a jó térlátást, a tájékozódást a térben és a síkon. Az értékelés segít a kritikus önértékelés és mások helyes megítélésének képességét kiformálni és rászoktat az ellenőrzés igénylésére Vissza az Egyéb információkhoz