Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vizuális képességek fejlődése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vizuális képességek fejlődése"— Előadás másolata:

1 Vizuális képességek fejlődése
Technika amely szabad utat ad a fantáziának! Olyan műfaj, amely erősen technicista, de amelynek produktuma nagyon szabad variabilis. Az animáció grafikailag kötetlen irányzat. 2 és 3d (sík és térbeli) manuális és digitális is lehet. Az animáció egy trükkfilm, állóképek gyors mozgatása, agyunkban mozgás érzetét kelti. Tehát állóképeket kell kis változtatásával dokumentálni, az így kialakult fázisokat egymás után sorolva kaphatjuk a mozgás illúzióját. Animáció: Minden életre kelhet!

2 Egyszerű játékok 2 fázisú animációk T H A U M A T R O P E :
Az animáció , speciális szemléletet követel. Kisebb korban (4-5 évesen) a bonyolultabb mozgások még nem egyértelműek, másrészt a gyerekek figyelmének fenntartása sem olyan egyszerű egy bonyolult hosszadalmas feladat esetében. De van egyszerű módja annak hogy rávezessük őket az animáció metódusára. Olyan feladatok amelyek gyorsan kivitelezhetőek de már megjelenítik azt az animáció csodás lehetőségeit. Madaras:madár a kalitkában

3 Flip bookok 3-4 éves kortól alkalmazható
Gyorsan és könnyen elkészíthető Nagyon látványos az eredmény Manuálisan kivitelezhető A technikai séma elsajátítása után, kreatívan változtatható

4 Technikai lehetőségek Kisiskolás kortól
_rajz animáció _festmény animáció _gyurma animáció _tárgy animáció _papírkivágásos animáció _pixilláció _computer animációk Animáció készítéshez minden esetben kell egy képzett szakember, hiszen míg az animáció végső kivitelezési formája digitális. Fontos az is hogy legtöbbször az animáció készítés csoportmunka. Mivel szinte minden animációs technológiához szükséges egy stáb felállítása. Ez azért is jó mert könnyebben egy újonnan alakult csoport könnyebben összeszokik a közös munkában. Másrészt az egyéni tehetségek is könnyebben megmutatkoznak ha a teljes csoporton oszlik el a felelősség.

5 A Film készítésének technikai sorrendje
_a történés kitalálása _a történet vizuális megjelenítés(látványterv) _a film jeleneteinek fixálása (storyboard) _a feladatok felosztása (stáb kialakítás) _technikai kivitelezés (gyártás) _a film összeállítása (utómunka) A film készítéshez történet kell. A történet vizuális megjelenítése nehéz feladat, mert nagyon objektíven kell szemlélni az eredeti ötletet. Ezért a kisiskolás korban már meglévő empátia szükségeltetik a feladat végrehajtásához.

6 A story _a történetet a csoport találja ki
együtt. Ez azért fontos,mert ahhoz, hogy elkészülhessen minden diáknak el kell fogadnia ahhoz, hogy lelkesen folyjék a munka. Az ötletek felvetése brainstorming formában a legcélszerűbb, mert így több ötlet születhet. A történet kitalálása nagyon izgalmas része a gyártásnak, összekapcsolja a vizuális és verbális képességek fejlődését. Nagyban befolyásolhatja a történet választás eredményét a gyerekek előadó képessége is. Az ötletek felvetése brainstorming formában a legcélszerűbb, mert így több ötlet születhet.

7 A stáb 1_rendező 2_figuratervező 3_háttér készítő 4_animátor
5_technikai felelős 6_gyártásvezető Vizuális fejlesztések, lehetőségek tárháza! Ahogy az animációs film gyártásban is, megfigyelhető- az animáció készítés csoportos művelet. A stáb minden tagja más munkaterületért felelős, de mindegyikük munkája elengedhetetlen a sikerhez. Egy iskolai szituációban ezek a területek összemosódnak, de lényeges hogy egy egy területért legyen egy egy felelős aki a saját részfeladatának elkészültét biztosítja. Ilyen formában a mozaik módszerre emlékeztet az animációs film készítés.

8 A részfeladatok fejlesztő hatásai 1
_A rendező: tanári munka, nagyon komplikált feladat, meg kell tudni határozni hogy a film érdekében mi lenne az egyes területek feladataiban a helyes út. És ezt el is kell fogadtatni logikus érveléssel, a stáb többi tagjával.

9 A részfeladatok fejlesztő hatásai 2
_Figuratervező: feladata a kiválasztott technikának megfelelően elkészíteni egy karakter 3 irányból látható figura tervét, élőszereplős animáció esetében karakter és jelmeztervező. Nem feltétlen egyéni feladat. Ha több figurát kell megtervezni, többen is beszállhatnak az ő munkájukért az általuk kijelölt diák felel. A figura tervezés nagyon jól fejleszti a térbeli érzékelés összefüggéseinek érzékelését értékelését.

10 A részfeladatok fejlesztő hatásai 3
_Háttér készítő: feladata a figurán kívüli látványelemek elkészítése a filmhez. Ez a komplex művelet a térérzékelést és a manuális képességek fejlődését segíti. A technika és a történet mesélés függvényében.

11 A részfeladatok fejlesztő hatásai 4
_Animátor: mozgatja a figurákat, tervezi meg a különböző szereplők karakterek mozdulatait. Több figura esetében több animátor is lehet, így gyorsabban gyártható a film.

12 A részfeladatok fejlesztő hatásai 5
_technikai felelős: a gyártásért és gyárthatóságért felel. Munkája az, hogy minden részfeladat kivitelezése egymással kompatibilis legyen. Tehát az előre megtervezett kivitelezésnek megfeleljen.

13 A részfeladatok fejlesztő hatásai 6
_gyártásvezető: felelős a gyártás menetéért a munkához szükséges anyagok megtervezéséért. Feladata hogy összehangolja a részfeladatok elkészültének ütemét. Ez a feladat is a tanár feladata vagy egy a diákok által elfogadott, nagyfokú kooperatív és kommunikatív készséggel megáldott diáké. A gyártásvezetés nagyon bonyolult feladat, bár inkább adminisztratív dolog, nem vizuális jellegű. Ezért jobb ha a tanár végzi, de nem kizárólag ő végezheti.

14 Utómunka _Digitális folyamat, végeredménye a kész munka. Amennyiben
diákok végzik, a digitális technikák ismerete fejlődik, továbbá logikai érzék. A tanár által irányított, akár elvégzett munka, de közösen is kivitelezhető.

15 Egyéni filmgyártás (5.osztálytól)
_Egyszerűbb jeleneteket egyénileg is kivitelezhetnek a diákok. Digitálisan és manuálisan is. A feladat végeredménye olyan bonyolult feladatsor végrehajtása. Melynek során legfőképpen vizuális és organizációs készségek fejlődhetnek erőteljesen. Minden animációs technológiában. _rajz animáció _festmény animáció _gyurma animáció _tárgy animáció _papírkivágásos animáció _pixilláció _computer animációk A Kisképzőben jelenleg az oktatás technika függő. Ez azt jelenti, hogy egy egy újonnan elsajátított technikával kell előadni egy egy történetet animációs fim formájában. Ez nem feltétlen jó mert a technika az uralkodó. Pedig normáil esetben éppen fordítva van, a történet mesélés médiuma a technika és nem fordítva!

16 Egyéni filmek csokra (5.osztálytól)
_lehet további kooperációt generálni a diákok között ha az egyénileg elkészített epizódok összességükben kiadnak egy egész történetet, így azok akik esetleg könnyebben gyorsabban végzik a munkájukat segíthetik lassabb társaik munkáját, hogy könnyebben összeálljon az egységes film.

17 Freddy the Flying Fox Jó egyszerű példa!
2006. Alsós általános iskolások. Turvey Lower Northampton. Lunchbox Films animációs workshopja iskoláknak és közösségeknek. -- Keeping Kids Animated! Filmet elíndítani!

18 végszó _Az animáció bonyolult technika, de a végeredmény semmihez sem fogható. Aki egyszer életre kelt egy figurát az megismeri az alkotás örömét. Csodát láthat, és ez nagyon nagy boldogság! Jó munkát!

19 Végcél:


Letölteni ppt "Vizuális képességek fejlődése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések