Bizalmi tanácsadó képzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Friss diplomások a versenyszektorban
Advertisements

A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
TURIYAM Téma: Önmagunk mibenléte
It Italo Santelli Gerevics Aladár It Ha van egy leírt célod, ne azon aggódj, hogy hogyan éred el. Dolgozz rajta és a tudatalattid szállítja a megoldást.
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
4. Kreatív döntéshozatal
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
Lukács Oktatási Központ -
Énfunkciók A személyiségnek, mint önszabályozó
Gordon W. Allport vonáselmélete
Grafológiai előadások térszimbolika Ybl Miklós Építéstudományi Kar
AZ EMBERI MEMORIA.
Rokszin Mónika Pszichológus
Az egyéni fejlesztési terv
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Alfred Adler individuálpszichológiája
A pszichoszociális fejlődés elméletei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
1. Szabály A játéktér. 1. Szabály – A játéktér A játéktér borítása A versenyA játéktér felületének simának, egyenletesnek kell lennie, érdes felület nem.
,,Én így tanítanám az informatikát”
Húshasznosítású tehenek küllemi bírálata (francia rendszer)
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
A szervezeti felépítés definíciója
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Albert Schweizer A nagy titok
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A pszichikumról általában
Személyiségünk a betűkben
Az én szüleim és a te szüleid
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Rajzfejlődés-áttekintés
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Nevelés és nevelői attitűdök
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest
A lelki egészség védelme az iskolában
3. Szoftver-ergonómiai alapismeretek
Lukács Oktatási Központ
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Az OGYEI kiemelt programjai
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Az alapvető kommunikáció
Egyenes vonalú mozgások
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Ergonómia Számítógépes munkakörnyezet kialakítása, egészségmegőrzés.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
Asztrológiai továbbképzés
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Asztrológiai továbbképzés
Kultúra és kommunikáció
Családi vállalkozások jogi buktatói Jövőtervezés generációváltással
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Bizalmi tanácsadó képzés Rajzelemzés Bizalmi tanácsadó képzés Készítette: Steinmüller Csilla Magdolna

Térszimbolika Max Pulver (1899-1952) * svájci orvos, pszichológus Jung típustanának hatására megalkotta térszimbolika elméletét (1931). Függőleges irány: személyiség vonások Vízszintes irány: az ember-ember közti viszonyok vetülnek ki * szociális tartalom. Az írás az Én haladásának irány balról (a múltból) jobbra (a jövő) felé.

Szellemi szféra Intellektus, tudatosság, imaginációk, szellemi fejlődés és törekvések jövő jelen múlt Érzelmi és gyakorlati szféra Reális életünk, szociális viszonyulásaink, mindennapi megnyilvánulások, primitív reakciók Múlt Anya Női Jelen Reali- tás Jövő Apai Férfias Ösztön szféra Szexualitás, infantilis vonások, elfojtott tudattalan tartalmak, kollektív tudattalan, ösztönbiztonság PONT

A rajz életkori csoportosítása Gyermek  1 éves kortól – serdülő korig Serdülő  13-14 éves kortól – 18-20 éves korig Felnőtt rajz Idősek korszaka  sajátosságok megjelenése (téma, szín)

Rajzfelvétel technikája Papír és íróeszköz felajánlása. Szék, asztal magassága. Zajok kizárása. Megfelelő világítás. Teljes bizalom (biztonságba lesz a rajza)  befolyásolja a pszichés állapotot.

Fa, ház, nap, út, kerítés, kígyó és kés

A motívumok elhelyezési formái Jelentése: a gondolkodás formája Listázó: a bal felső sarokba fentről lefelé, egymás alá írt motívumok mell rajzolja közvetlenül az egyes elemeket kicsiben, vagy nagyban. Az ilyen emberek alárendelő magatartásúak, jó beosztottak, kivitelező típusúak, precíz munkára alkalmasak, például kiváló feladat végrehajtók, elemzők lehetnek.

Mechanikus: nem közvetlenül a felsorolás mellé, de annak sorrendjében rajzolja le az egyes motívumokat. Ezek az emberek önállóbb feladatmegoldók, mint a listázók. Racionálisak, logikusak, gyakorlatiasak.

Lineáris: a felsorolás sorrendjéhez ragaszkodva, az elemeket egy időtengelyre felűzve rajzolja. Szintén racionális gondolkodásról árulkodik. Szabálykövetőek, kreativitásuk nincs. Sok tudós rajza ilyen.

Szintetizáló: a felsorolástól függetlenül maga rendezi el a motívumokat úgy, hogy azok egységet alkotnak. Az ilyen emberek tudnak dönteni és alternatívákat felállítani. Jó vezetők, kreatívak, magasabb szintű, összképben gondolkodásra képesek. Ötletgazdagabb, produktívabb ember, továbbgondolja a dolgokat.

Elemzési szempontok Mindig több jelet keresünk! Szimbólumok elhelyezkedése: jelen, múlt jövő Ház van középen  saját magának ő a legfonottabb. Középről a jelenből tudom irányítani az életemet, magamat helyezem a fókuszba. Ha a fa van középen  „Ki ez?” * más van a középpontban Szimbólumok viszonya: listázó, mechanikus, lineáris vagy szintetizáló Vonalvezetés (tollal rajzoltatunk): erőteljessége, határozottsága, belső erő, biztonság Szaggatott vonalvezetés: bizonytalanság Elemek nagysága: hogy éli meg a rajzoló a rendelkezésre álló teret.

Az egyes elemek aránya. Méreténél fogva mi az, ami hangsúlyos  ami a legfontosabb az a fontos neki! Kapcsolódnak-e egymáshoz a rajzok? Határok betartása, szabálykövetés (Tiltott terület) Kihagy-e valamit? Van-e olyan elem amit kiemel, a leghangsúlyosabb. Az összkép milyen benyomást kelt. Van-e amiből kettőt rajzol (halál jelzés lehet). A plusz (felhő, radírozás) mindig hozzáad! Javítások a rajzban

A motívumok jelzéstartalma Fa: az érzelmi életet szimbolizálja Továbbá: érzelmi állapot, partnerhez vagy a szülőkhöz való viszonyt szimbolizálja. Mit figyelünk: * a fa lombkoronája, nagysága, levelezettsége, * a törzs vastagsága, * a fának a talajhoz való viszonya, * a papíron való elhelyezkedése mind fontos jegy. Ezeket figyeljük meg. Vizsgáljuk: mennyire életképes a fa. Fizikai szint: teljességében az egész test állapotát mutatja, a szív és tüdő területét jelzi, valamit a cisztásodást és a gondolkodást.

Ház: az egó Az egót, az énmeghatározást, a tudatot jelképezi. A ház nagysága, formája, díszítettsége, az ajtók, ablakok megléte, nagysága, azok nyitottsága vagy zártsága, a többi motívumhoz való helyzete mutatja az egó kapcsolatát a többi érzelmi, testi szimbólumhoz. Fizikai szint: egész test. Út: az életút Lehet egyenes, görbe, valahová vezető vagy semmibe vesző, felező vonallal ellátott, széli részein határolt, göröngyös vagy tüskékkel teli szórt. Általában a rajzoló életútjáról, céljáról beszél. Fizikai szint: gyomor, bél, érhálózat.

Kerítés: mozgástér Kifejezi az egó körüli mozgáslehetőséget. Annak nyitottsága vagy tömöttsége, átláthatósága, magassága, elhelyezkedése a döntő. Fizikai szint: gerinc. Nap: a gondolkodásmód A nap önmagában az emberek optimizmusát fejezi ki. Nézzük meg, milyen ez a nap: kicsi, nagy, mosolygó, felkelő, lemenő, zeniten áll, a kép egyik sarkába eldugva? A napsugarak szikrázhatnak, de lehetnek túl erősek, szinte tüskések is. A nap vonalai lehetnek többszörösen körkörözöttek, stb…

Kígyó: szexualitás, hitélet Részben a hittel, a hitélettel kapcsolatos (általában önmagunkba, emberekbe, az életbe vetet hitet értsük alatta). Másrészt kifejezi a szexualitáshoz való viszonyunkat is. A kígyó alakja, formája, nagysága, elhelyezkedése, a többi szimbólumhoz való kapcsolódása vagy elkülönültsége mind-mind árulkodó az illető szexuális viselkedéséről. Fizikai szint: nemi szervek, húgyút, húgyhólyag. Kés: agresszió, életösztön A bennünk rejlő életösztönt és a hozzánk kapcsolódó agressziót szimbolizálja. Kifejezi az akaratot, a céltudatosságot, az élethez való hozzáállást és a létjogosultságot.