A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztésének magvalósulása a Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
E-learning és a multimédia
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A gyakorlatvezető mentor
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
Kikerülhetetlen, mert kötelező a használata több területen: - az intézmény alapvető dokumentumainak közzététele
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
Új pályázati lehetőségek a TÁMOP és a TIOP keretében Miskolc, november 30.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
2004. November 11.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Társadalmi Megújulás Operatív Program „Tudásdepó-Expressz”- A könyvtári hálózat nem formális és informális képzési szerepének erősítése az élethosszig.
Kompetensek lettünk? június 27..
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Tűzfal (firewall).
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Az iskolai laptop program eddigi eredményei Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény,
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Barcsák Marianna KPSZTI
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztésének magvalósulása a Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézményben Kápolnásnyéken június

A pályázatról

Alapvető cél • A konstrukció közvetlenül hozzá kíván járulni az IKT-val támogatott 1:1 (1 diák/1 számítógép) oktatási környezet bevezetéséhez és elterjesztéséhez a közoktatásban. Az 1:1 IKT-val támogatott környezet az IKT-val támogatott oktatás eszközrendszerének azon következő generációja, amelyben a frontális pedagógiai módszertan mellett a hangsúly az egyéni és egyedileg szervezett csoportos tanulási folyamatra helyeződik, és amely még hatékonyabban támogatja az egyéni tanulás képességének és a kooperatív technikák fejlesztését. • Továbbá a konstrukció hozzájárul a digitális oktatási tartalmak integrálásához a kompetencia fejlesztő oktatás alkalmazása során. • A konstrukció keretében megvalósított infrastruktúra fejlesztés hozzájárul az elektronikus mérés-értékelés, valamint az oktatási adminisztráció elterjesztéséhez. A TÁMOGATÁS CÉLJA, RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁS

Rendelkezésre álló forrás • A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg várhatóan 4,3 milliárd forint.

PÁLYÁZÓK KÖRE Jogi forma • Jelen pályázati kiírás keretében a TÁMOP-3.1.4/08/2. pályázati kiíráson támogatást nyert fenntartók azon feladatellátási helyek vonatkozásában - a pedagógiai fejlesztésbe bevont tanulócsoportokra vonatkozóan - nyújthatnak be a pályázatot, amelyek esetében a tanulói laptop programba való bekapcsolódás feltételeit (C1.1.2) betervezték, és teljes körűen igazolták a szakmai feltételek meglétét. • A fenntartók a pályázatukat a fenntartásukban lévő feladatellátási helyek vonatkozásában egy pályázat keretében nyújthatják be, konzorciumok nem pályázhatnak. • Jelen kiírás keretében nem pályázhatnak a for profit gazdálkodó szervezetek, egyéni vállalkozók.

A PÁLYÁZAT TARTALMA Támogatható tevékenységek köre Az alábbi táblázat tartalmazza az egyes közoktatási intézmény típusok számára kötelezően beszerezendő mérés-értékelést, illetve a kompetencia alapú oktatást támogató, elektronikus tartalmak megjelenítésére alkalmas eszközök és a működtetésükhöz szükséges szoftverek listáját:

A PÁLYÁZAT TARTALMA

PÉNZÜGYI FELTÉTELEK ÉS AZ ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK Támogatás formája • Vissza nem térítendő támogatás. A támogatás odaítélésének feltételei Támogatás mértéke • A támogatás mértéke maximum az összes elszámolható költség 100 %-a. Támogatás összege • A jelen pályázat keretében elnyerhető támogatás mértéke maximum Ft lehet.

KIVÁLASZTÁSI KRITÉRIUMOK • Valamennyi pályázó, aki a pályázatban felsorolt kritériumoknak megfelel, a rendelkezésre álló keret mértékéig támogatásban részesül.

ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje • A pályázat magyar nyelven, kizárólag a pályázati adatlapon nyújtható be, elektronikus formában való kitöltésnél. A projekt adatlap sem tartalmában, sem alakjában nem változtatható. • Kézzel írott pályázatok feldolgozására nincs lehetőség. A projekt adatlap kitöltése kizárólag a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által rendszeresített kitöltő program (EMIR kitöltő) alkalmazásával történhet. A kitöltő program letölthető a honlapról. A pályázat az alábbiakat kell, hogy tartalmazza: • - Az EMIR kitöltő (projekt adatlap elektronikus változata) kinyomtatott, az arra jogosult személy aláírásával, pecséttel ellátott verziója három példányban. • - Mellékletek F.8.-ban felsoroltak szerint papír alapon három példányban. • - Két darab CD/DVD, amely tartalmazza a teljes pályázati dokumentációt (EMIR kitöltő, word formátumban és xdat fájlként is, mellékletek).

Tapasztalatszerzés

A reál munkaközösség tagjai továbbképzésen – „jó gyakorlaton” vettek részt Budapesten. Itt Wagner Éva bemutató órákon, majd szakmai beszélgetésen ismertette részletesen a tanulói laptopok alkalmazásának lehetőségeit, előnyeit.

Ajánlás a Classmate PC használatához A CMPC-kel való munka során sokféle szempontot érdemes figyelembe venni a konkrét tananyag tartalmakon kívül is. Fontos például az alkalmazó pedagógus informatikai tudása, és az, hogy mennyire tud a gyerekek gépén a tapipaddal boldogulni. Ez azért is fontos, mert a kezdeti időszakban a legtöbb gyerek is segítségre szorulhat, és nekik segíteni kell a technikai problémák megoldásában is. Nekünk az volt a tapasztalatunk, hogy 2 hét alatt a laptopok kezeléséből adódó technikai problémák szinte teljesen megszűntek, a gyerekek is és mi tanárok is megtanultuk biztonságosan kezelni a gépeket. Ez után az időszak után lényegében nem volt olyan technikai probléma, ami a munkát zavarta volna. A másik szempont a munka kezdetekor a gyerekek informatika eszközök kezelésében való jártassága. Nekünk az a tapasztalatunk, hogy ez egyáltalán nem probléma, amint megtapasztalták a gépek adottságait, biztonságosan dolgoztak vele. Abban döntésben tehát, hogy milyen feladattal érdemes kezdeni a CMPC-kel való munkát, nehéz egyértelmű javaslatokat adni, de azért megpróbáltuk valahogy összerendezni és nehézségük alapján csoportosítani azokat az alkalmazási lehetőségeket, amelyek a munka során beváltak. Természetesen még sok további alkalmazás is elképzelhető, csak az általunk leggyakrabban használtakat gyűjtöttük most csokorba. Wagner Éva -- Deák-Diák Iskola1.

Ajánlás a Classmate PC használatához Wagner Éva -- Deák-Diák Iskola Kezdő szint • Teszt • Gyakorló/értelmező feladatok • A kereskedelmi forgalomban lévő kapható, különböző interaktív CD-kel való egyéni munka (Manó programok, Marconi CD-k stb.) • Egyszerű böngészési feladatok a NET-en Középszint Differenciált munka • Mindenki más feladaton dogozik a gépeken, vagy a gyakorló feladatok állítható paramétereit • változtatjuk (idő, feladat mennyisége, bonyolultság, stb.) • A gyerekek egy része azonos feladattal dolgozik, a másik csoport tanári vezetéssel más feladatot old meg Prezentáció készítés • Összefoglaláshoz • Vázlatkészítés helyett, lényegkiemelés fejlesztésére Haladó szint • Projekt keretű tanulás támogatása • Egyéni illetve csoportos munka honlap, vagy a szerveren kialakított, mindenki által elérhető közös könyvtár segítségével. 2. A teljes dokumentum itt olvasható

TERVEINK Operációs rendszer Hatékony munkavégzés – bárhol • Az adatok bárhonnan egyszerűen elérhetők • A felhasználók bárhonnan hozzáférhetnek alkalmazásaikhoz • A mindennapi feladatok egyszerűbb elvégzése Kockázatok kezelése a továbbfejlesztett biztonsági és ellenőrzési funkciókkal • Védelem biztosítása az asztali és a hordozható eszközökhöz • A vállalati irányelveknek, a kormányzati szabályozásnak és a szoftverlicenceknek való megfelelés biztosítása • Nagyobb biztonság a webböngészés során Költségek csökkentése a számítógépes feladatok egyszerűsítésével • Az alkalmazások és az ügyfélszámítógépek életciklus- kezelésének egyszerűsítése • A vezérlés és az automatizálás fejlesztése • A számítógépek üzembiztos működésének fenntartása • A fizikai és a virtuális eszközök kezelése egyetlen helyről

TERVEINK Digitális oktatási tartalom EMDTB ismertetése : Az interaktív oktatás lényege, hogy a tanár egy interaktív táblánál dolgozik, úgy mintha a saját számítógépét használná, hiszen az interaktív tábla tulajdonképpen egy érintő képernyős számítógépes felület. A táblán vagy a számítógépen elkészített oktatási anyag elmentése esetén még számos alakalommal használható. Az interaktív táblán megjelenő képek, szövegek és egyéb objektumok szabadon mozgathatók az ujjunk segítségével, vagy egy távegér funkcióját betöltő toll segítségével. Az előre összeállított tananyagba kiegészítő gondolatok írhatók ideiglenesen, vagy akár véglegesen is. A DVD-n szereplő előre elkészített interaktív tananyagok jelentős oktatási segítséget adnak azok kezébe, akik még ismerkednek az interaktív táblával, de azoknak is akik saját elképzeléseikkel kiegészítik, átalakítják, illetve ezekből ötletet merítve elkészítik saját tananyagukat. Tény, hogy kezdetben sok időt vesz igénybe ilyen módon felkészülni az órákra, de egyrészt ez idővel megtérül, sőt a diákok figyelmét is jobban leköti, érdeklődést kelt bennük, színesebbé, változatosabbá, maradandóbbá teszi az oktatást.

TERVEINK Tanulói laptop Albacomp Activa-Standard Classmate PC Kijelző 10.1" WXGA kijelző 1024x600,16 Millió ProcesszorIntel ® Atom 1.6GHz processzor Memória1GB SO DDR2 memória Merevlemez160GB 5400rpm SATA 2,5" HDD Pozíciónáló eszközTouchPad BillentyűzetMagyar nyelvű billentyűzet I/O portok3 db USB 2.0 csatlakozó Külső VGA csatlakozó Kommunikáció b/g/n Wireless LAN 3G HSDPA modem EgyébBeépített webkamera Szoftver Vezérlő szoftver Törésteszt 60cm-ről történő leesést látható sérülések nélkül elviseli, és erről tanúsítvánnyal is rendelkezik Több felhasználós grafikus operációs rendszer Szövegszerkesztő, táblázatkezelő és prezentáció szerkesztő alkalmazással telepítve Digitális oktatási tartalommal ellátva

TERVEINK Tanári laptop

TERVEINK Tároló, töltőkocsi - 10, 24,32 db Classmate PC töltésére és tárolására szolgáló kocsi, kerekekkel - strapabíró vázszerkezet - belül fém géptartó rekeszekkel, mindkét oldal tárolásra alkalmas - 2 db zárható ajtóval rendelkezik - a kocsi felső zárt részében található a ventilátorokkal szellőztetett vezérlő elektronika - a túlmelegedést 4 db szellőzőnyílás akadályozza meg - a gépek csoportokban töltődnek, csoportonként található egy visszajelző LED, mely hiba esetén jelez (pl.: tápkábel szakadás, akkumulátor meghibásodás)

TERVEINK Hálózati router Amennyiben az Internet hozzáférést a Közháló szolgáltatáson keresztül veszik igénybe, úgy a műszaki specifikációban leírtakon túl a router eszköznek az alábbi műszaki elvárásoknak kell megfelelnie: Router IP statikus routing PPPoE kliens Permanens PPPoE kapcsolat támogatása NAT Belső címtartományok elrejtése egy publikus cím mögé (cím és port fordítással) Ismertebb L7 alkalmazások támogatása (HTTP, (e)SMTP, FTP, RealAudio, H.323/SIP, IPSec pass-through, PPTP, P2P alkalmazások) 802.1Q VLAN trunk kezelési képesség LAN porton Több IP cím tartomány kezelése Logikai interfészek között IP routing és security funkciók biztosítása DHCP szerver funkció Interfészenként megadható címtartomány DHCP opciók hozzáadásának, módosításának lehetősége IPv6 címzési rendszer és routing támogatása

Köszönöm a figyelmet!