TÁMOP 3.1.4-08/2-2009. Készítette: Baksa Ferencné szakmai vezető
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés megteremtése Napkor településen az alapfokú oktatás és nevelés teljes vertikumában” Tantestületi felkészítő nap Projektnyitó értekezlet 2009. augusztus 3. Napkor
EU- támogatás Az Európai Szociális Alap és a Magyar Állam finanszíroz A Napkor Község Önkormányzata által megnyert támogatás összköltsége:40.000.000 Ft. 1. feladatellátási hely: Napkor – 25.000.000 Ft. 2. feladatellátási hely: Sényő – 15.000.000 Ft.
Sajátosságok Pályázó: Napkor Község Önkormányzata Felelős irányító: az intézményvezető Innováció kulcsembere: a szakmai vezető A pedagógusok végzik el a munka dandárját!
Mit is nyertünk pontosan? A pályázati dokumentáció megismerése Projektmenedzsment megalakulása Felelősségek, feladatkörök tisztázása, elfogadása Megvalósítás ütemezése Nyilvánosság biztosítása Dokumentáció gyűjtése
Pályázati dokumentáció Komplex helyzetelemzés IKT helyzetelemzés Szakmai feladatterv Költségvetés Támogatási Szerződés
Projektszervezet Intézményvezetők=Szakmai vezetők feladatellátási helyenként: Napkor: Baksa Ferencné Sényő: Antalné Tőkési Gabriella Projektmenedzsment: projektmenedzser: Jacsó Lászlóné pénzügyi vezető: Erberhartné Gáva Katalin projektasszisztens: Homonyikné Solymos Aliz Megvalósító pedagógusok feladat-ellátási helyenként
FELELŐSSÉGEK „Örökölt felelősségek” polgármester:Dr. Spinyhért Zsolt Támogatási szerződés aláírója intézményvezető: Baksa Ferencné együttműködési megállapodás, szakmai feladatterv, költségvetés aláírója
„Vállalt felelősség” projektmenedzser - munkaszerződés alapján pénzügyi vezető szakmai vezető megvalósítók - feladatra szóló megbízás alapján
CSAPATMUNKA
Megvalósítási ütemterv Projektmegvalósítás kezdő időpontja: 2009. 05. 05. Megvalósítás záró időpontja: 2010. 08. 31. Pályázatban más volt Időrendi tervezés Azt lehet módosítani, ami van
A kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése - Napkor Szövegértés-szövegalkotás: Somogyiné Bige Erzsébet 4. b Szokira Jánosné 5. a Matematika: Milotainé Balázs Szilvia 2. a Kéningerné Farkas Mária 2. b Tóth Zoltánné 5. b Digitális kompetencia: Bodzás Edit 3. a
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Szokira Jánosné Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása:Ember a természetben Kovácsné Bárány Marianne Három hetet meghaladó projekt megszervezése:Napkor projekt Somogyiné Bige Erzsébet Témahét: Jósika – hét Szokira Jánosné Egészséghét Orosz Györgyné
Moduláris oktatási program: Környezeti nevelés Kovácsné Bárány Marianne A tanulói laptop program megvalósításában részt vevő pedagógusok:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Osztályok: 2. a, 2. b, 3. a, 4. b, 5. a, 5. b
A kompetencia alapú oktatási program, programcsomag bevezetése - Sényő Szövegértés-szövegalkotás: - Mikó Tibor Istvánné 3. o - Petőné Mike Zsuzsanna 5. o Matematika - Paszerbovics Edit 6. o Idegen nyelv – angol - Gyöngyösi Lívia 4. évfolyam
Tantárgytömbösített oktatás bevezetése: Paszerbovics Edit Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: Ember a természetben Mikó Tibor Istvánné Három hetet meghaladó projekt megszervezése: Szabolcs projekt Petőné Mike Zsuzsanna Témahét: Egészséghét
Moduláris oktatási program: Az etikai kódex Mikó Tibor Istvánné A tanulói laptop program megvalósításában részt vevő pedagógusok: Gyöngyösi Lívia, Petőné Mike Zsuzsanna, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit Osztályok: 3. 4. 5. 6.
Módszertani továbbképzések Napkor Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása: Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Kellerné Rafaez Noémi
Tanórai differenciálás heterogén csoportban: Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Tanulás tanulása: Bodzás Edit, Kovácsné Bárány Marianne, Somogyiné Bige Erzsébet, Kellerné Rafaez Noémi
A kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató módszertani képzés:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné
Az IKT oktatásban történő alkalmazása:Bodzás Edit, Kéningerné Farkas Mária, Kovácsné Bárány Marianne, Milotainé Balázs Szilvia, Somogyiné Bige Erzsébet, Szokira Jánosné, Tóth Zoltánné Informatikai alapozó képzés: Kéningerné Farkas Mária, Somogyiné Bige Erzsébet, Soltészné Lekli Erika, Hegedüsné Tudlik Ildikó
Mérés-értékelés: Vislóczki Ágnes, Nagyné Czimbula Annamária SNI gyerekek együttnevelése: Soltészné Lekli Erika, Liptákné Lekli Ágnes
Vezető képzése:menedzsmentképzés - Változásmenedzsment, projekt- menedzsment: Baksa Ferencné, Tudlik Ferenc - Új oktatásszervezés az intézmény- ben: Baksa Ferencné, Tudlik Ferenc - IKT alkalmazása: Baksa Ferencné
Módszertani továbbképzések Sényő Új tanulásszervezési eljárások alkalmazása: Gyöngyösi Lívia, Petőné Mike Zsuzsa, Paszerbovics Edit Kooperatív tanulás:Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit Drámapedagógia: Petőné Mike Zsuzsa Tanulás tanulása: Gyöngyösi Lívia
A kompetencia alapú oktatási programok bevezetését támogató módszertani képzés: Gyöngyösi Lívia, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit, Petőné Mike Zsuzsa Az IKT oktatásban történő alkalmazása: Gyöngyösi Lívia, Mikó Tibor Istvánné, Paszerbovics Edit, Petőné Mike Zsuzsa
Vezető képzése:menedzsmentképzés - Változásmenedzsment, projekt- menedzsment - Új oktatásszervezés az intézmény- ben - Az IKT alkalmazása Antalné Tőkési Gabriella
IPR alkalmazását támogató, tantestületi módszertani képzés (60 ó): 35 pedagógus Helyi tanterv, Pedagógiai Program módosítása: Baksa Ferencné, Antalné Tőkési Gabriella Tantestületi felkészítő nap
Választott tevékenység Napkor: Egy hetes erdei iskolai program: Orosz Györgyné, Tóth László, Kovácsné Bárány Marianne, Hepp Istvánné, Vislóczki Ágnes Sényő: Nyári tábor program: Paszerbovics Edit
Megvalósítási ütemterv Ütemezés tevékenység 2009. augusztus 03. Tantestületi felkészítő nap – projektnyitó értekezlet 2009. június – 2010. augusztus Projektmenedzsment tevékenysége Projektmegbeszélések ( havonta) Nyilvánosság biztosítása 2009. szeptember- 2010. június A kompetencia alapú oktatás implementációja Pedagógiai program, helyi tanterv átdolgozása Hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása
Megvalósítási ütemterv 2009. október- 2010. június Szaktanácsadók tevékenysége 2009. szeptember- 2010. január A projekt keretében megvalósuló tanári továbbképzések 2009. augusztus- október Oktató csomagok megvásárlása ERFA típusú eszközök beszerzése november Kisértékű tárgyi eszközök beszerzése december Taneszközök beszerzése
Megvalósítási ütemterv 2009. szeptember- november Egy hetes erdei program 2009. október- 2010. április Jó gyakorlatok átvétele az iskolában 2010 február- március Egészséghét megvalósítása 2010. február- április Témahét: Jósika - hét
Megvalósítási ütemterv 2010. március- május Három hetet meghaladó projekt meg- valósítása 2010. június- augusztus Nyári tábor program megvalósulása PEJ beadások Záró PEJ EPEJ 2009. november 05. 2010. május 05. 2010. November Helyszíni ellenőrzés
Nyilvánosság V. sz. Kommunikációs csomag megvalósítása - Kötelező eleme: C típusú tábla elhelyezése Fotódokumentáció készítése Honlapon folyamatos tájékoztatás - Ajánlott eleme: Információs anyagok, kiadványok
Fontos: - a szülők tájékoztatása: évnyitó, évzáró, szülői értekezletek - a tantestület: értekezletek, bemutató órák, munkaközösségi megbeszélések - diákok: DÖK-gyűléseken - a közvetett partnerek tájékoztatása
Dokumentáció Mindenről pontos dokumentáció szükséges: - feljegyzés, jelenléti ív, fotó, esetleg a kész produktum - naplóban is legyen bejegyezve - minden bejövő és kimenő levél ( papír alapú, vagy e-mail)
Nyilvántartás - fenntartás A projekttel kapcsolatos minden dokumentumot elkülönítetten kell tárolni, és legalább 2020. december 31-ig meg kell őrizni Fenntartási kötelezettség: a projekt zárásától számított 5 év
Kockázatok A tanévkezdés és a felkészülésre szánható idő A közbeszerzési eljárások „futamideje” Az eszközök, programcsomagok beszerzése Jó gyakorlatok legitim átvétele A bevont pedagógus „magányossága” A pedagógusközösség motivációja
„A tanítás az, ami megmarad, amikor a tanultakat elfelejtettük”
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!