Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok 2010. december.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Faidt Józsefné PÉCS Változz, hogy változtass!! Faidt Józsefné PÉCS 2010.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Tantestületi felkészítő nap
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

 II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u. 67.  
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, mint referenciaintézmény Ráczné Kocsis Krisztina szakmai vezető.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Hejőkeresztúr – Tehetséggondozás K. Nagy Emese k. nagy.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok 2010. december

IV. Béla körzeti Általános Iskola és Napközi Otthonos Óvoda Hejőkeresztúr K. Dr. Nagy Emese Ph.D.

Tagintézményeink Iskolák: Hejőkeresztúr 1-8. osztály Szakáld 1-4. összevont osztály Óvodák: Hejőkeresztúr Hejőszalonta Szakáld

Tanulói összetételünk 68% hátrányos helyzetű 52% halmozottan hátrányos helyzetű 7% sajátos nevelési igényű 5% állami gondozott 68% bejáró

Azért vagyunk referencia-intézmény, mert: egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkezünk és ezt szolgáltatásainkban publikálni, valamint átadni képesek vagyunk.

Vállaltuk, hogy: a pályázó által szervezett továbbképzéseken, szakmai fórumokon aktívan részt veszünk, a pályázó által a pályázathoz szervesen kapcsolódó regionális, megyei, kistérségi, helyi konferenciák, szakmai értekezletek, továbbképzések lebonyolításában részt veszünk (helyszínbiztosítással, szakmai segítségnyújtással), a pályázathoz kapcsolódó dokumentációk elkészítésében aktívan részt veszünk.

Sikereink

ALex

Sakk-matt

Csaba

István

Oszkár

Sport

Két fontos esemény Amerikai Nagykövetség által szervezett nyári tábor Dáma Európa Bajnokság, Varsó

Programjaink Komplex Instrukciós Program Differenciált Tanulásszervezés Program Logikai Táblajáték Program Generációk Közötti Párbeszéd Program

Elsődleges feladatunk, hogy rendszeresen, folyamatosan és differenciált kínálattal szolgáltatjuk a hálózati tanulási folyamathoz a mintákat.

Tanítási órák

A projekt megvalósítása során a következő referencia intézményi feladatokat látjuk el: jó gyakorlat átadása bemutató tanítások műhelymunka feltételeinek biztosítása konzultációk szervezése, lebonyolítása

Műhelyek szervezése: Jó gyakorlat-kistérségi műhelyfoglalkozások. A közoktatási intézmények alapdokumentumai, kötelező szabályzatai. Kistérségi mérés, értékelés. Iskolai dokumentumok módosítása a kompetencia alapú oktatás bevezetéséhez kapcsolódóan. A mérések szerepe a tehetségek azonosításában. A közoktatásról szóló törvény 2010. évi módosításai.

Látogató intézmények száma Iskola: 32 B-A-Z megye: 15 Kelet-Magyarország: 5 Budapest: 8 Dunántúl: 4 Óvoda: 2

A programok iránti érdeklődés: Komplex Instrukciós Program (KIP): 14 Logikai Táblajáték Program: 17 Generációk Közötti Párbeszéd Program: 7 4 intézmény két program iránt is érdeklődött.

11,95 M Ft. Befolyt pénzösszeg Egy intézmény átlagban 350 000 Ft-ért vásárolt „Jó gyakorlatot”.

A befolyt pénzösszeg felhasználása Taneszközök beszerzése (karton, filctoll, stb.). Fejlesztőeszközök beszerzése. Technikai eszközök beszerzése (lamináló, laptop, stb.). Tanulói munkakörnyezet kialakítása. Személyi kifizetés. Útiköltség. Vendéglátás.

Amitől a szervezés függ Látogatók létszáma Látogató intézmények száma Érdeklődés (KIP, TJ, DKP)

Szervezés Vendégfogadás helyszíne. Vendéglátás. A tanórákra történő kísérés. A tanterem elrendezése.

A hospitálás napjának megszervezése Vendégek fogadása. Bemutatkozás, bemutatás. Rövid, kb. 20 perces „ráhangolás”. 2-3 x 45 perces – olykor párhuzamosan szervezett) tanítási óra látogatása. A látottak megbeszélése, az alkalmazás lehetőségének átvétele. Kérésre ebéd biztosítása.

Megvalósítás Kapcsolatfelvétel, egyeztetés Szerződéskötés „Jó gyakorlat” átadása Jelenléti ív Feljegyzés Fotó

Jó gyakorlat átadása A jó gyakorlat írásos dokumentuma. Jó gyakorlat átadása a hospitáló intézmény helyszínén.

Referenciaintézményi szolgáltatás Eszterházy Károly Főiskola, Eger: regionális partnerintézmény a tanári mesterképzés segítéséhez Miskolci Egyetem

Köszönöm a figyelmet! K. Dr. nagy Emese k.nagy.emese@t-online.hu